De afgelopen weken probeer ik mijn paard (fries) achterwaarts te krijgen.
Dit wil niet echt lukken en ze lijkt wel te staken. Halthouden doet ze super en lekker losjes. ik wil het graag diervriendelijk doen, maar ze is nogal lomp en ze maakt er een lachertje van heb ik het idee.
Wanneer ik haar vast het aan de hand gaat ze prima achteruit door een hand op haar borst te drukken, druk te geven met de teugels en "terug" te zeggen.
Dit hebben we ook al geprobeerd met mij erop, zodat ik wat druk geef om mijn teugels en "terug" zeg en iemand anders op haar borst duwt.
Dit lukt dus niet.
In mijn vorige onderwerp heb ik al gevraagd of iemand mij kon helpen.
Ik ben erg blij met de reacties die ik heb gekregen en heb er al veel van geprobeerd, maar geen van allen lijkt een succes bij mijn paard.
Ik zit nu echt met mijn handen in het haar, want ik wil graag in januari over naar de L2 en er is nogsteeds geen vordering.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- een punt maken met hindernissen, daarin rijden zodat ze niet meer vooruit kan, in de hoop dat ze teruguit ging. Dit heb ik geprobeerd met stemhulp, teugels, been en druk om de borst, zweep tikken op de benen, in haar borst knijpen..... er kwam geen reactie en de balk is door de midden.
- Zelfde maar dan tussen twee muren (die loopt ze niet door de midden)
- balk voor haar oppakken en met twee man duwen tegen de balk
- slofteugel en dan achterwaarts duwen en daarbij de andere hulpen
- met twee man duwen (zet haar voorbenen wijd uit elkaar en blijft kei stijf staan)
enz, enz, enz
het lijkt allemaal niet te werken en ze blijft gewoon staan (zucht vaak tussendoor alsof ze er een spelletje van maakt)
weet iemand nog iets wat ik kan proberen????? ik weet me echt geen raad....