ik begin eigenlijk net pas weer met ''echt'' rijden.
heb veel dingen fout aangeleerd gekregen en het is er nu eindelijk een beetje uit aan het gaan.
Voorheen moest ik van mijn instructrice constant aan blijven drijven, maar ik merkte dat mijn paard er steeds minder op reageerde en heel bokkig werd.
vind ik ook niet gek als er zo'n irritant geval op je zit, dus geef hem nu groot gelijk.
zo zijn er nog een paar dingetjes waar ik het absoluut niet mee eens was, als met aan de teugel krijgen drijven en ondertussen kneepjes in de teugels.
hier ben ik ook weer vrij snel mee gestopt, en ik hoef voorlopig ook eventjes geen les.
eerst maar weer eens ontspanning krijgen bij allebei en opnieuw beginnen.
mijn paard loopt totaal niet ontspannen weer, als ik 1 keer aandrijf vliegt hij al naar voren, dit heeft er altijd een beetje in gezeten maar het is nu toch wel een stuk meer als voordat ik les had.
maar nu vroeg ik me af, waar kan ik nu het beste mee beginnen.
ik kom overal dingen tegen als voorwaarts neerwaarts, achterhand gebruiken blabla
, maar van niemand krijg ik echt goed antwoord.ik wil gewoon echt weer beginnen bij het begin zeg maar,, maar waar ?
voor de mensen die zeggen dat ik les moet zoeken :
nee, dat doe ik nu niet.. t gaan me er alleen eventjes om dat ik alles van te voren een beetje uit kan werken zodat het straks niet weer mis gaat.
dat lesnemen komt erna wel weer.
wie tips ?