Dat van die les is een hele goede. Steeds dezelfde paarden klinkt heel logisch! Ik wil binnekort mee gaan doen met de clublessen zo 1 x in de 2, 3 weken. Dat is op het terrein 2 km bij mij vandaan.
Bij de prive les is dit iets lastiger te realiseren maar ik zal eens kijken naar de opties.
Een rondje rijden en dan terug naar huis is inderdaad misschien ook nog wel een goede optie (veel werk geeft niet hoor!). Ik zat ook al te denken om naar dat terrein op 2 km afstand te gaan om dat te proberen.
Ik denk zelf ook dat het aan de rit ligt niet persee aan de andere omgeving. Zolang ik niet rijd staat hij overigens heel rustig en vind hij het allemaal prima. Eenmaal onderweg is hij ook rustig, vooral in het begin is hij onrustig. Het laden en lossen verder gaat allemaal rustig. Mijn trailer is niet geschikt om er bij te gaan staan. Ik zou hooguit kunnen kijken of ik een keer een camera kan lenen.
Mijn trailer is 1,5 paards dus 1 erbij word krap
.
Belinda, ik snap je vraag maar als ik ga lessen of buiten rijden is het een beetje lastig om niet te rijden
. Ik wist van te voren niet dat hij zo heftig zou reageren.
Als hij van de trailer af is, relaxed hij overigens weer gewoon als ik de tijd neem om even rustig met hem rond te lopen.
Uiteindelijk werd hij beide keren rustig van het rijden dus ik denk dat het positief is geweest om op te stappen.