Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Lopen op slippers vind ik ook altijd echt super vermoeiend dus ik heb ook geen slippers meer :p. Verder had ik met paardrijden zeker in het begin super veel moeite met mijn tenen niet naar buiten te draaien. Heb er alleen nooit aan gedacht dat dit door mijn voeten zou komen xD. Ben er eigenlijk ook nooit voor naar de dokter geweest ofzo. Zijn er speciale oefeningen zodat je voet minder plat wordt? xD 
Maritje1991 schreef:Tips voor sterke spieren bij de voeten
- Op 1 been staan( dan ga je namelijk de spieren aan de binnenkant aanspannen en zo kun je ze trainen)
- Hinkelen
- Teen naar je toe trekken
- Over een schelpenpad lopen, wedden dat je dan de voet hol gaat trekken
Alicia2u schreef:Ik maak uit bovenstaande posts op dat er een aantal mensen met platvoeten moeite hebben met het naar voren laten wijzen van de tenen. Ik denk dat er bij deze mensen een misverstand bestaat; je moet je tenen niet naar voren laten wijzen door je enkels te draaien. Als je dit doet, krijg je inderdaad last van je enkels, omdat je je voet niet gelijkmatig (kunt) belast(en).
Je tenen horen naar voren te wijzen doordat je je been vanuit je heup in een goede positie legt. Je hamstrings ( de spieren aan de achterkant van je bovenbeen) moeten naar achteren wijzen. De meeste rijbroeken hebben hier een naad lopen. Als je deze recht naar achteren laat wijzen, dan zit je in de meeste gevallen goed. Verder moet je erop letten dat je alle vijf de ballen (knobbels) van je voet gelijk belast, ongeacht de stand van je voeten. Evenveel gewicht van de bal van je grote teen naar je kleine teen. Doe je dit niet, dan heb je grote kans dat je last krijgt van je enkels en je knieën.

)
Op het laatst ging het wel prima dus het is zeker wel verbeterd bij mij. Ik rijd nu al een tijdje niet meer maar ik wil binnenkort weer beginnen. Ga dus alvast oefeningen doen
. En andere oefening die ik ergens vond is een handdoekje op de grond leggen en dan door je voet hol te maken het telkens een stukje naar je toe te trekken (begrijpt iemand me nog? xD). En met de bal van de voet op een verhoging staan (bijvoorbeeld een traptree) en dan telkens op je tenen staan en langzaam laten zakken. muntdrop schreef:Oh mijn knieën staan ook naar binnen gedraaid dus als ze recht naar voren wijzen wijzen mijn tenen zowiezo al naar buiten (net even mijn benen uitvoerig lopen bestuderen, mijn moeder keek me aan alsof ik gek was)