De laatste tijd heb ik de dressuur veel problemen, waarschijnlijk is het een een oorzaak van het ander, wat ik natuurlijk niet zeker weet, waar ik bij God niet weet hoe ik dit nu aan moet pakken.. - ze loopt tegen de hand, maar als ze slomer loopt, loopt ze wel nageeflijk -middendraf is altijd tegen de hand, als ik haar nageeflijk over de diagonaal laat lopen gaat ze van linkerhand naar rechterhand heel erg naar links lopen ( kom te vroeg op de hoefslag uit ) en van rechterhand naar linkerhand loopt ze ook heel erg naar links, maar dan kom ik niet op de hoefslag uit. Dit heeft niet met sturen te maken, maar ik heb het gevoel dat ze vastzit/ teugelkreupel is, ook dit kan ik niet met zekerheid zeggen. Het komt er eigenlijk op neer dat ze of traag en aan de teugel loopt of voorwaarts en tegen de hand. Ik heb vandaag met elastiek gereden, hierbij merkte ik het naar links lopen op de diagonaal met middendraf extra op. Op de lessen van de club krijg ik haar beter aan de teugel, wat ligt aan mijn houding, ik heb nl de neiging om naar voren te zitten om haar sneller te laten lopen, maar dan loopt ze alsnog sloom en als ik haar dan voorwaartser rijdt loopt ze alsnog tegen de hand. Het probleem met naar voren zitten heb ik al grotendeels afgeleerd, net zoals dat ik een halfjaar terug heel erg met mijn handen reed, deze zijn nu ook stil, verder houdt ik mijn benen goed aan de pony, dus verder weet ik niet waar het in mijnn houding nog aan zou kunnen liggen. Kan iemand uit dit verhaal halen wat het evt. kan zijn? ik heb wel foto's van het rijden, maar deze komen uit mei, toen draagde ik mijn handen nog niet zo netjes en liep ze wel nog nageeflijk.. grs Lieke
miss zit het probleem bij de nekspieren van het paard?
little_birdy
Geplaatst: 03-08-12 19:06
betere instructeur zoeken die je helpt en veel lang laag longeren
MirandaMalik
Geplaatst: 03-08-12 19:09
Misschien kun je wat filmpjes maken, dan kun je zelf waarschijnlijk al heel veel oplossen! Want uit dit verhaal kan ik niet duidelijk zeggen wat het probleem is, dan kun je hier het beste ook filmpjes bij plaatsten. Als dit soort dingen gebeurd zal ik in eerste instantie zeggen, je hebt je paard niet rechtgericht gereden.
Liekekeira
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-12 19:12
gwnikdus schreef:
miss zit het probleem bij de nekspieren van het paard?
kan, ik heb vandaag na het rijden cooling spiergel op dr nek en schouder gesmeerd, ik zou anders niet weten wat ik. er tegen kan doen. Aangezien ze eerst wel liep denk ik dat ze rechts goed vast zit en daarom ( door pijn ) naar links loopt en sloom loopt als ze nageeflijk moet lopen- kan idd ook zijn dat ze niet rechtgericht gereden is en daarom vastzit?
Als je 'verkeerd' rijdt, kun je je paard heel gemakkelijk vastrijden. Je kunt je er in verdiepen, A. de Both heeft op z'n website het één en ander staan waar je waarschijnlijk wat mee kunt.
Liekekeira
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-12 19:23
MirandaFuego schreef:
Als je 'verkeerd' rijdt, kun je je paard heel gemakkelijk vastrijden. Je kunt je er in verdiepen, A. de Both heeft op z'n website het één en ander staan waar je waarschijnlijk wat mee kunt.
Ik heb zelfde probleem aan de teugel loop ze maar houdt links vast en vaak tegen de hand en door de zenuwen ook nog is onregelmatig weet ook niet meer wat mee aan moet verschillende lessen gevolgd het is alleen maar erger geworden dan dat ik zelf aan toppen ben
Ben je de laatste tijd toevallig bezig geweest met bijv. het opvoeren van de training, het achterbeen meer activeren, meer op het achterbeen zetten? Een van mijn paarden speelde dit tegen me uit in de tijd dat ik meer naar verzameling ging rijden, die had moeite om het achteraan te bolwerken, en als die ging klooien in de aanleuning had ik de neiging om het achterbeen te vergeten en vooraan te gaan prutsen om de aanleuning weer goed te krijgen. Daarbij ging ik ook vaak naar voren zitten waardoor het paard me dus nog minder hoefde te dragen achteraan. Remedie was daar een stukje bewustwording voor mezelf, netjes achterover blijven zitten en me door het paard laten dragen en even geen aandacht schenken aan de aanleuning maar juist het achterbeen nog extra te activeren. In het begin werd het paard nog sterker en stugger aan de voorkant, totdat het kwartje viel dat ik er geen aandacht aan schonk en ineens was het toch allemaal gewoon voor elkaar, maar met behoud van activiteit in de achterhand. Misschien dat het iets heel anders is hoor, maar ik post het toch, want wie weet ben jij er ook mee geholpen.