ik heb het wijken weer op gepakt nadat het in de lessen niet zo goed ging. En nu ik het weer doe gaat het beter dan ik had verwacht! Alleen, de achterhand hangt er een beetje bij
Hoe krijg ik de achterhand er meer ''onder''? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoe krijg ik de achterhand er meer ''onder''?
maar ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar denk wel dat als je je paard goed rijdt en een rechtgericht en verzameld paard hebt die je al bewust van zijn achterhand hebt gemaakt het wel makkelijker zou moeten gaan Urielle schreef:Tja, hij reageert dus niet goed op het been waarvoor hij moet wijken, dus eigenlijk gaat de hele oefening dan niet goed. Scherper maken aan de eenzijdige kuit, zelf misschien wat strenger worden, en de oefening evt. versimpelen denk ik.
Elisa2 schreef:Urielle schreef:Tja, hij reageert dus niet goed op het been waarvoor hij moet wijken, dus eigenlijk gaat de hele oefening dan niet goed. Scherper maken aan de eenzijdige kuit, zelf misschien wat strenger worden, en de oefening evt. versimpelen denk ik.
Dat is je oplossing,eventueel gaan oefenen met volte verkleinen en dan "wijkend" openen,op de volte kunnen ze iets minder naar voren weglopen als je ze wat scherper maakt voor je binnenbeen.