KWPN Markus aan het werk in...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

KWPN Markus aan het werk in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:10

Het roze! :')

Heb een nieuw setje samengesteld en dat moest uitgetest worden :=

Markus is een 23jarige KWPN ruin en we hebben al veel meegemaakt maar komen er wel door :j
We rijden op het niveau e7 omdat we heel lang niet hebben kunnen rijden ivm gezondheidsproblemen bij Markus... Erg jammer want hij heeft veel potentieel :)
Ik heb hem nu vijf jaar en train hem vooral in de dressuur. Ik rijdt zelf nu een jaar of zes :)

Maar goed, genoeg gekletst, de foto's :) Commentaar mag uiteraard maar zorg dat hij goed onderbouwd is zodat ik eraan kan werken ;)

Voor we gingen rijden, eerst een power nap :D Eerste keer dat ik hem overdag zie dutten :')

Afbeelding

Meneertje opzadelen :)

Afbeelding

Er zijn geen foto's van het inrijden, maar ik rijdt hem als warming up meestal voorwaarts neerwaarts en veel overgangen :)

Afbeelding

Ik heb heeeel lang moeten oefenen, zeker een jaar, om hem goed opgericht te krijgen... Ik hoop dat het er goed uitziet? :)

Afbeelding

En als kers op de taart jambette onder de man, wel op het verkeerde moment getrokken... :')

Afbeelding

Zoals ik al zei, tips en commentaar zijn welkom uiteraard, maar wel goed onderbouwd ;)

mika11

Re: KWPN Markus aan het werk in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:30

Leuke foto's.
Het zijn niet niet zoveel duidelijke rijfoto's dus niet zoveel over te zeggen.
Op de eerste foto zit je teveel in een stoelzit.
Het lijkt me een braaf paard.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:32

Wat voor niveau is E7?
Heb je misschien ook ( andere ) foto's van het losrijden?

Vind het persoonlijk nog wat strak in de nek ogen.
Foto 3 is een pasje wegrijden? Nog onvoldoende achterhand gebruik, paard lijkt te stuwen ipv te dragen.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:36

Wat een schatje :) Het zijn inderdaad net te weinig foto's om een goed beeld te krijgen. Op de eerste rijfoto zit je te veel naar achteren, op die ene van jambette ook. Je schouders moeten op een rechte lijn naar beneden zitten met je heup en enkel. Verder heeft oprichten alleen zin als hij zijn rug kan ontspannen en achterbenen goed kan gebruiken, dat kan ik niet zo goed beoordelen vanaf deze foto's, maar het lijkt me wat strak en met een weggedrukte rug.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:41

Wat bedoel je precies met stoelzit Mika11?

En hoe is zijn rug- en nekgebruik hier orienta en xdreamerx ?

Afbeelding

Dit was nog voor onze medische tussenstop...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:42

mika11 schreef:
Leuke foto's.
Het zijn niet niet zoveel duidelijke rijfoto's dus niet zoveel over te zeggen.
Op de eerste foto zit je teveel in een stoelzit.
Het lijkt me een braaf paard.

Het is ook een heel braaf paard :j Zal nooit een stap verkeerd zetten, daar heb ik erg veel geluk mee :j

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:44

leuk setje!
wat een leuk paard, ziet er goed uit voor zijn leeftijd! :D
ik vind dat het veel actiever mag. veel overgangen, voltes en schijnovergangen rijden. ook mag hij van mij wat meer lengte in zijn hals, zoals hierboven al wordt gezegd ziet het er wat opgekropt uit.
lekker doortrainen, dan komt het helemaal goed! :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:48

Dus meer voorwaarts en meer in de lengte rijden? Er wordt aan gewerkt :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:50

Heleenn, ik vind hem op die foto nog onvoldoende aanspanning vanuit de schoft maken, ze zou wat meer vanuit de schoft omhoog moeten komen, dit is alleen voor elkaar te krijgen bij voldoende achtergebruik, dus inderdaad zoals hierboven aangegeven veel overgangen en schijnovergangen dat ze wat meer gaat dragen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:52

Oke, bedankt :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:48

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.