Achteruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovebinache

Achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:29

Hallo iedereen,

Ik ben even geleden begonnen met mijn 15-jarige merrie een beetje western rijden aan te leren, en dat lukt erg goed!
We hebben al enkele basisdingen onder de knie, behalve achteruit gaan...
Niet dat ze niet wil/kan of geen pas achteruit wil zetten (toen ik nog dressuur met haar reed deed ze het netjes) maar als ik nu achteruit wil, zet ze de passen wel, maar ze steekt haar nek in de lucht en hoofd omhoog, de passen zelf gaan wel vlot en zadel past perfect, haar bit is al haar hele leven hetzelfde, dus ik denk niet dat het aan pijn kan liggen...
Het is gewoon dat ze haar nek niet lager brengt of ontspannen houdt, ze spant hem heel erg op en hoofd gaat echt wel veel te hoog, en dat kan gewoon niet prettig zijn voor haar of voor mij.
Hebben jullie tips hoe ik haar wat meer ontspannen kan leren zijn met achteruitgaan?

Alvast bedankt!

FutureVet

Re: Achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:53

ik weet niet of dit werkt bij jou.. maar ik doe altijd 1 pasje als ze dan het hoofd omhoog gooien direct weer stilstaan en weer nageeflijk en dan weer een pasje en steeds zo door.. dat werkt bij mij heel goed!

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:21

oké, dankje! ik zal het eens proberen!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:16

en overgangen , naar voor, pasje naar achter, hoofd in de lucht? pasje naar voor, weer nagefelijk en weer een pas naar achter.
En zo uitbreiden.

marisseudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:19

ik zou proberen haar zo langzaam mogelijk naar achter te gaan, dan kun je haar bewegingen beter meevoelen