pony gaat zen eigen gang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maradonna

pony gaat zen eigen gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:20

hi bokkers

ik zit een beetje met probleem men pony vind springen echt superleuk maar tijdens parcourtjes en concoursen gaat hij helemaal los ik kan helemaal niks meer het enige is sturen maar de snelheid bepaald hij echt zelf hij heeft echt de neiging om de snelste te zijn ik rijd gewoon met een enkelgebroken en een martingaal . ik heb wel is een pessoa geprobeert maar dat is serieus een wedstrijdje trekken geworden dus dat is ook niet zo geweldig iemand een idee hoe ik dit kan stoppen ? dit is een filmpje van concours we hadden de snelste tijd leuk maar niet waar ik op zat te wachten men houding was uberslecht dus daar hoef ik geen comentaar over op het begis was hij zo gespannen dat hij eerst niet vooruit wou haha en op het laatst moet ik 2 rondjes rijden om hem te stoppen haha ik hoop dat jullie mij kunnen helpen http://www.youtube.com/watch?v=AaDJDyR8cxs

xxx lieffss
Laatst bijgewerkt door maradonna op 29-07-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjuhh123

Re: pony gaat zen eigen gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:22

een heel ervaren iemand er een paar keer op zetten????

bartissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:24

idd denk dat je t beste een ervaren iemand er s op moet laten rijden,of eventueel les nemen,krijg je misschien ook goeie tips

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:25

bartissimo schreef:
idd denk dat je t beste een ervaren iemand er s op moet laten rijden,of eventueel les nemen,krijg je misschien ook goeie tips

ik heb les door een ervaren iemand maar bedankt :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:25

Oefenen je thuis wel eens een parcours?
Je zegt dat je nog kan sturen dus mij lijkt het handigst om te beginnen met het bepalen wanneer ze springt. Dus je rijd op een hindernis af ze gaat toch te snel maak je een volte en spring je pas als ze op jouw tempo loopt. Op wedstrijd kun je dat moeilijk doen maar thuis wel.

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:27

paardjuhh123 schreef:
een heel ervaren iemand er een paar keer op zetten????

daar word het denk ik niet beter van ze kunnen het beter mij leren ;) maar bedankt :)

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:30

het werkt vaak goed hoor, als je pony dan echt doorheeft dat ie gewoon moet luisteren.
je kan hem ook af en toe vrij laten springen. dan kan ie daar zn eigen gang gaan en lekker gek doen. misschien heeft ie dan meer interesse in luisteren ;)

bartissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:30

dan denk ik dat je je er met les s op moet richten op de punten wat nu niet wil

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:31

Tigra_ schreef:
Je zegt dat je nog kan sturen dus mij lijkt het handigst om te beginnen met het bepalen wanneer ze springt. Dus je rijd op een hindernis af ze gaat toch te snel maak je een volte en spring je pas als ze op jouw tempo loopt. Op wedstrijd kun je dat moeilijk doen maar thuis wel.

het is een hij hahah :D nee we hebben thuis niet genoeg hindernissen thuis is hij over het algemeen vrij relaxt maar op cc is hij echt verschrikkelijk druk haha bedankt ;)

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:32

paardjuhh123 schreef:
het werkt vaak goed hoor, als je pony dan echt doorheeft dat ie gewoon moet luisteren.
je kan hem ook af en toe vrij laten springen. dan kan ie daar zn eigen gang gaan en lekker gek doen. misschien heeft ie dan meer interesse in luisteren ;)

haha hij houd niet zo van vrijspringen :o

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:33

Wat veel spanning op dat filmpje zeg. Is dit puur met springen zo?
Ik zou het (parcours) springen achterwege laten de komende tijd en eerst gaan oefenen aan die ontspanning en de controle. Daarna voorzichtig toepassen op (lage) hindernissen. Probeer zelf ook rustig te blijven, meen toch wel spanning te zien van de ruiter.
Wat zegt je instructrice? ;)
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 29-07-12 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:34

bartissimo schreef:
dan denk ik dat je je er met les s op moet richten op de punten wat nu niet wil

met les heeft dat geen zin want dan haalt hij geen donder uit haha dan is hij gwn rustig en luisterd hij maar zodra er meerdere hindernissen in een wei staan denkt hij alsnel dat hij op cc is haha :D

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:34

Tigra_ schreef:

dat lijkt me best gevaarlijk, als de pony wil springen en je maakt net voor de hindernis een volte, dan kan het zijn dat de pony gewoon springt. het probleem is dan dat door het sturen naar de volte de pony scheef op de hindernis afrijd.

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:35

Laura_x_ schreef:
Wat veel spanning op dat filmpje zeg.
Ik zou het springen achterwege laten de komende tijd en eerst gaan oefenen aan die ontspanning en de controle.
Wat zegt je instructrice? ;)

haha jaah dt klopt ik ben nu heel erg bezig met dressuur haha men instructrice zegt er niet veel over die gaat niet mee op cc haha maar bedankt :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:50

paardjuhh123 schreef:
Tigra_ schreef:

dat lijkt me best gevaarlijk, als de pony wil springen en je maakt net voor de hindernis een volte, dan kan het zijn dat de pony gewoon springt. het probleem is dan dat door het sturen naar de volte de pony scheef op de hindernis afrijd.

Dat is niet gevaarlijk neem aan dat je wel kan inschatten dat je op tijd moet weg sturen en niet op het laatste nippertje gezien ze een probleem heeft in het parcours heeft ze helemaal geen controle over het tempo en kun je dus best voltes maken en om de hindernissen rijden en pas springen als hij onder controle is.

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:51

ja oke, dat is waar...

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:01

bedankt maar thuis en op les heb ik dat niet nodig want dan luisterd hij op cc lijkt het wel of hij wil zeggen jij stuurt ik ren haha maar meneer heeft niet door dat het op stijlpunten gaat haha

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:04

Ligt het probleem dan niet bij je eigen spanning?

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:13

Laura_x_ schreef:
Ligt het probleem dan niet bij je eigen spanning?

denk het niet want ik ben niet zo gespannen op cc hij vind het gewoon ietst te leuk denk ik en dan luisterd hij niet echt meer naar mij :+