5jarige Calistha nu echt aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

5jarige Calistha nu echt aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:23

Hallo allemaal.
hier eindelijk een topic van Calistha.

paspoortje ponykind:
Naam: Schanulleke (daar van zullen de meeste haar nog kennen als veulentje)
roepnaam: Calistha
Leeftijd: in april 5 geworden
Hoogte: 1.55
nivo: nog geen B

paspoortje mensenkind:
Naam: Laura
Leeftijd: 22
nivo: met andere paard M1

ik heb calis vanaf dat ze ongeveer 2 jaar oud was, mevrouw hangt gigantisch aan me, kan geen seconde zonder me denkt ze en als ze me stem hoort komt ze van achter uit het land aangevlogen <3
ik heb calis op 3,5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt.
toen zag het er zo uit.
Afbeelding
ik heb er toen zo'n 20x opgezeten en is ze weer lekker het land in gegaan.
vorig jaar heb ik een paar buitenritten met haar gemaakt, maar dat zal hooguit 4x geweest zijn.
verder heb ik er eigenlijk nog weinig op gezeten.
ik was ontzettend bang van der door me andere paard (andere paard was niet zo braaf dus in me hoofd zou zei precies het zelfde zijn)
dit jaar voor het eerst met goeie moed weer begonnen, en heb er dit jaar nu zo'n 20x opgezeten, mevrouw is super lief en braaf en ik ben nog steeds dolgelukkig met haar.
het duurt wat langer dan bij andere maar we gaan der samen zeker komen.
martingaal had ik eraan omdat ik de eerste x in het land ging rijden, stukje zekerheid tussen me oren :Y)
ik rijd inderdaad met sporen omdat ze soms wat tegen me been is, zweep heb ik geprobeerd werd ze niet lief van dus voorlopig om aan onze band te werken hou ik het even bij de sporen.
punten om aan te werken zijn
- niet te streng in binnenhand
-tempo constanter rijden
-benen niet te ver naar achter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thrive

Re: 5jarige Calistha nu echt aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:27

Op de eerste foto's hang je een beetje naar voren, maar de kans is groot dat dit samenhangt met het te ver naar achter leggen van je benen. Probeer (vooral op de foto tijdens het lichtrijden) ook om je hakken wat meer uit te drukken.

Voorderest ziet het er netjes en ontspannen uit, ga zo door. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:43

Het zadel ligt erg ver naar voren (zowel anderhalf jaar geleden als nu)
Mede hierdoor lijk je een beetje uit balans naar voren te hangen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:00

Schanullie onder het zadel <3 wat ben ik blij dat ze uiteindelijk zo fijn terercht is gekomen!
Dikke knuffel voor haar en voor jou. Top!

Zadel ligt inderdaad wat te ver naar voren, verder vind ik het fijn en ontspannen, wat is ze mooi volwassen aan het worden!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:16

Wat een leukerd! Het lijkt alsof je wat in onbalans bent zelf, op de ene foto liggen je onderbenen te ver naar achteren, op de andere te ver naar voor. Probeer je hakken onder je heupen te leggen en ze daar te houden. Probeer verder een knik in de armen te houden, nu lijken je armen wat gespannen. Dus je bovenarmen langs je lichaam laten hangen en dan vanuit je elleboog een rechte lijn via je polsen en de teugels naar het bit. Dan heb je een mooie ontspannen verbinding met de mond. :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 17:27

dank jullie wel voor de lieve reacties!
volgende week komt er een ander zadel, in de hoop dat deze wel goed ligt, ze is behoorlijk rond op haar rug en ook iets overbouwd waardoor bijna alle zadels naar voren gaan tijdens het rijden.
zal volgende week nieuwe foto's maken met me nieuwe zadel!

@Babel, ik ben nog steeds heel erg blij met haar, ze doet het heel goed en is ontzettend lief geworden en ze gaat ook zeker niet meer weg!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:16

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

leanneboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:34

hakken naar beneden handen wat meer dragen wat verder naar achteren en niet te ver uit het zadel komen verder een leuk beestje. ps, volgens mij ligt je zadel wat te ver naar voren.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:31

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:07

Ziet er netjes uit!
Ze valt tijdens het rijden wat op de voorhand (hoewel de horizon van de foto's ook niet volledig recht is).
Qua zadel kan ik je een Massimo aanraden. Deze zadels liggen ideaal op korte, rondgeribte paarden.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:10

Ik weet dat je de martingaal voor een keertje hebt gebruikt, maar wat mij opvalt is dat je een martingaal gebruikt, maar geen stoppers op je teugels hebt zitten. Zo werkt het wel heel streng in...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:45

als ik jou was had ik meer gewerkt aan het voorwaartse met hoofd erop. je paardje lijkt zo geen zuivere 2 takt in de draf aan te leren. Of je foto's zijn te onscherp. Er zit idd teveel onbalans in, meer vanuit de ruiter. Zou daar zelf eerst mee aan de gang gaan en ook vooral dat hoofd ook niet teveel naar beneden willen rijden. Zo werk je, met jouwn onbalans, nog meer die onzuivere 2 takt in de hand. Vooral omdat ie ook wat neerwaarts gebouwd lijkt te zijn.

En toch die sporen... ze is tegen been? Daarnaast mag je dan wel meer je hak van die buik afhalen, als je toch denkt er echt mee te moeten rijden. En natuurlijk is ze mooi, ze heeft al een mooie kont... maar is wel springgefokt? Of is ze gewoon wat neerwaarts gebouwd?

Je zult vast je M1 met glans behaald hebben, maar zie ik zo 1,2,3 niet terug. Denk dat de angst of je onzekerheid je toch nog wat in de weg zit?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 08:49

@swartbeessie, ik heb wel van die stopjes aan me teugels zitten hoor, misschien dat ze op de foto niet erg te zien zijn maar ze zitten er toch echt aan.

@ marijuhhh de horizon is inderdaad op de foto's niet helemaal recht, ook is ze behoorlijk hoger gebouwd op haar kont dus de voorkant zit al extra iets lager, hier werk ik aan maar voor nu rijden we gewoon nog een beetje in de ronte om vertrouwen in elkaar te krijgen.

@knert voorwaarts is absoluut ons grootste probleem, daarom rijd ik ook niet langer als 20/25 minuten omdat ik er daarna echt niet meer op het basis tempo krijg.
ze loopt van zichzelf vrij snel heel rond, ik probeer door naar voren te rijden haar ook weer wat meer eruit te rijden maar dan valt ze weer erg terug in tempo, dus het is een beetje steeds om het even. probeer het wel iig.
ze is inderdaad erg overbouwd, zal der nu waarschijnlijk ook niet meer uitgroeien.
ze is niet springgefokt (staat ook nergens toch?) haar vader was een zoon van rubels. ze is geboren uit een weiland ongelukje. moeder was gewoon een rijpaard bonte merrie.
je kan inderdaad zien dat ik nog steeds een beetje bangig erop zit en der ook nog niet echt aan durf te rijden, echter durf ik er inmiddels al op te stappen, draven en galoperen los dus ik ben eigenlijk al zo blij hoe het nu gaat, dat ik met me instructice hier rustig op verder ga..

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:17

Zadel ligt inderdaad te ver naar voren en vergeet je hakken niet uit te drukken, verder vind ik het een fijn gezicht. :)

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:11

Je benen liggen idd erg naar achter op je te ver naar voren geplaatste zadel, daardoor ga jij ook meer voorover zitten, misschien kun je proberen om je bekken te kantelen zodat je ook daadwerkelijk op je kont zit ipv op je foef ( weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen hoop dat je me begrijpt) hartstikke leuk dier trouwens! Veel plezier ermee!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:39

Ga eens trots zitten! je hebt zo'n leuke pony onder je kont :)) Tip voor jou: ga voorwaarts rijden. Ze is tegen je been, maar aansporen = reactie. Dit betekent niet dat je haar natuurlijk elke pas moet aandrijven. Ik zou hier op gaan oefenen. Met sporen rijden is geen enkel probleem, maar telkens aansporen verwaarloost de werking van het spoortje. Heel veel succes met dit leuke dier! :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 07:53

@ jolien_x trots zitten klopt haha, en voorwaarts rijden nog meer, door me angst vind ik het nu nog wel een beetje lekker dat ze soms wat sloom reageert :o
als ik er op ga zonder te longeren van te voren is ze al een stuk actiever maar ga ik zelf wat meer afwachten in plaats van rijden, met me instructice gaan we hier stukje bij beetje aan werken.
dankje wel voor je reactie

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:27

Luf_Midnight schreef:
@ jolien_x trots zitten klopt haha, en voorwaarts rijden nog meer, door me angst vind ik het nu nog wel een beetje lekker dat ze soms wat sloom reageert :o
als ik er op ga zonder te longeren van te voren is ze al een stuk actiever maar ga ik zelf wat meer afwachten in plaats van rijden, met me instructice gaan we hier stukje bij beetje aan werken.
dankje wel voor je reactie

Dit is heel herkenbaar! Maar ik denk hoe vaker je rijdt, en hoe vaker het wel goed gaat en hoe zekerder je ook wordt. Dit straalt dan ook door in je reacties op het been! Je moet meer vertrouwen krijgen en dat lukt door er zo veel mogelijk op te gaan zitten onder goede begeleiding en succes ervaringen op te doen! Dan merk je aan jezelf dat je ook veel meer durft! nogmaals succes :)