Summer en ik- 2de keer HAW.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCODA

Summer en ik- 2de keer HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 09:30

Een weekje geleden heb ik Summer en mij voor het eerst op Bokt laten zien, echter we zijn nóg harder vooruit gegaan. Wie het verhaal kent: Summer is door de vorige ruiter (zaagde continu) hard in de mond geworden. Ik probeer haar vanuit actief rijden, veel figuren en vanuit daar verzamelen nageeflijk te rijden. Ik heb 2x per week les (1 let echt op je paard, de andere meer op jouw zit) het begin is er, het einde nog lang niet in zicht! :)

Mijn opletpunten:
- Trotser zitten (naar voren i.p.v beneden kijken en rechtop zitten)
- Onderbenen lang maken, hakken naar beneden.
- Handen rechtop houden, dragen en niet vastzetten.

Afbeelding Best een lekker ontspannen drafje waarbij ze wat opgerichter loopt.
Afbeelding Even showen, als je haar ziet zou je niet zeggen dat ze al 16 jaar is! :D
Afbeelding Een pasje verruimen, ik ben verliefd op deze foto! :) Vind haar hoofd-hals houding hier zó gaaf! <3
Afbeelding Ik moet niet naar voren duiken. :')
Afbeelding Als afsluitertje! :)

Hebben jullie tips voor ons? Ik hoor het graag! *D
Doei! :evaw:

Lunaeekie

Re: Summer en ik- 2de keer HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:47

Wauw, mooie pony hoor <3
tips heb ik niet zo heel veel, alleen probeer wel naar voren te kijken, en rechtop te zitten. Maarja, dat en je handen geef je zelf al aan dat daar aan gewerkt wordt dus +:)+

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 09:51

Dankjewel! :) Ze is van mijn moeders tante, ben erg blij dat ik erop mag rijden! :j

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:35

Buiten dat het er allemaal netjes uitziet en ik vind dat je haar mooi lengte geeft, denk ik dat je je misschien een beetje uit het zadel drukt, doordat je beugels net 1 gaatje te kort zijn. Ik weet niet of ik het goed zie, maar je lijkt je vanuit je knie uit het zadel naar achter/omhoog te duwen, want je komt best ver naar achteren in je zadel terecht. Misschien helpt het als je je beugels 1 gaatje langer zou maken en daardoor verplicht bent om meer ontspannen te gaan zitten?

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:35

Imitador schreef:
Buiten dat het er allemaal netjes uitziet en ik vind dat je haar mooi lengte geeft, denk ik dat je je misschien een beetje uit het zadel drukt, doordat je beugels net 1 gaatje te kort zijn. Ik weet niet of ik het goed zie, maar je lijkt je vanuit je knie uit het zadel naar achter/omhoog te duwen, want je komt best ver naar achteren in je zadel terecht. Misschien helpt het als je je beugels 1 gaatje langer zou maken en daardoor verplicht bent om meer ontspannen te gaan zitten?

Ik heb mijn beugels als 1 gaatje langer gedaan. Ik duw vanuit mijn knie naar achteren zei mijn lesgever. En dat klopt, ik knijp mijn knie aan en duw mezelf weg. :p Nog een puntje waar ik dus op moet letten, mezelf niet wegduwen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:03

let op je tenen dat ze niet naar buiten steken :) ziet er heel netjes uit hoor!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:40

Let ook op je schouders.Die moet je iets verder naar achteren afentoe ;) ( ander berichtje was verwijderd, moest wel iets nuttigs zeggen xD)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:23

De meeste tips zijn al gegeven, maar let ook op je binnenhand, die lijkt op een aantal foto's strenger te zijn dan je buitenhand.

Jullie zijn een leuke combinatie om te zien, en met de bovenstaande tips en les komen jullie er wel. :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:29

ik vind je een vriendelijke ruiter,soms zie je dat die zijn rug beetje wegdrukt daar zou ik even opgaan letten,mooi diertje.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:12

Je trekt haar door jehouding (ongemerkt) wel in de mond,er is dus te veel druk en kracht op de teugel terwijl je enkel contact met de mond zoekt. rijd haar actiever en ga meer achterover zitten. Schouders ontspannen. Veel succes!

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:25

Dankjewel! :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:37

tips geef je zelf, enige tip is voor je uit kijken. ;)
verder ziet het er goed uit! +:)+

boyke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:48

jij kijkt naar onder als je rijd en je ogen bepalen ook wat de richting naar waar het paard loopt als je naar voren kijkt gaat het wat makkelijker . en je schouders wat meer naar achteren doen. ik zelf heb er ook veel problemen mee hoor

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 20:17

Dankjewel! :)