Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Ik kan me er wel in vinden. En ik vind het ook erg logisch van de paarden, ze moeten het toch met IETS aangeven, dat zij er niet klaar voor zijn, of dat het pijn doet, ze het te moeilijk vinden.
Mijn merrie kon er wat van.. Dominante vosse merrie. Als zij iets niet begreep werd zij gelijk boos. Als zij iets moeilijk vond werd zij ook gelijk boos. Als haar zelf iets niet lukte (balk eraf op de sprong bijv.) werd ze ook boos.
Maar zij werd ook boos van de wind en van de regen. En elke boos staat gelijk aan bokken of staken.
Wat heeft mij dat veel geduld gekost zeg!
Mijn pony die bokt gelukkig nooit. Alleen naar de zweep. Of als hij aan de hand iets niet begrijpt of duidelijk geen zin/concentratie heeft.
Maar als je de grens bij hem opzoekt is ie eerder geneigd om stil te gaan staan en/of achter uit te lopen. Soms rent ie juist weg. Ook als je hem te veel vast houdt of blokkeert (bijv. door spanning) bokt ie wel eens. Toen ie net was ingereden bokte hij ook als je been niet voldoende stil hield.