Vanavond heb ik heerlijk gereden met Winston, mijn verzorgpaardje. Marlies (Bellatrix) is meegegaan en heeft wat foto's gemaakt van Winston en mij!
Ik
Ik rijd al 11 jaar op Manege Kraaij in Nijkerkerveen. Momenteel rijd ik daar F11 proefjes. Ik moet erg aan Winston wennen qua houding en zit. Ook heb ik pas 3x met mijn nieuwe leren rijlaarzen gereden en ook dat is wennen. Waar ik voornamelijk aan moet werken, is mijn handhouding. Deze is te breed en mijn teugels zijn te lang. Hoewel het wel erg zo lijkt op de foto, zet ik mijn handen niet op mijn bovenbenen neer. Ik ben ook echt bewust van dat ik dat doe. Ik heb niet het idee dat ik heel streng ben in mijn handen. Zodra Winston ontspant en nageeft, ontspan ik in mijn handen.
Qua beenligging moet ik heel erg wennen aan rijlaarzen, zadel en paard. Het zadel is een voorgevormd veelzijdigheidszadel en ik moet daar erg aan wennen.
Winston
Winston rijd ik nu 2x in de week. Vandaag was de 4e keer dat ik erop zat en de 2e keer dat ik serieus met hem aan het werk ging. De eerste twee keren was kennis maken.
Hij liep naar mijn idee erg lekker. Was wel wat fris, maar dat is niet erg.
Winston is een echte fjord, als jij niets doet, doet hij ook niets. Zodra hij nageeft, komt hij ook gauw terug in tempo. Ik ben zeker van plan om les te nemen met Winston, en ook zullen er zitlessen komen.
Ik ben benieuwd wat jullie van het rijden vinden. Houd het aub lief, aan onderbouwd commentaar heb ik het meeste!

En ik heb lekker zonder zadel uitgestapt!
Groetjes!
Marjoow.