1ste dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_V

1ste dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:31

Afgelopen zondag was het zover, ik en Dubai gingen beiden op onze allereerste dressuurwedstrijd.
Niet ons favoriete onderdeel van de paardensport, maar zolang we het samen doen, doen we het wel graag. :)

Dubai was ingevlochten, opgeblonken, om dan tot de conclusie te komen dat de chauffeur niet kwam opdagen.
Nja, wat doe je er aan ? Het was niet ver, een uurtje in draf dus gingen we maar te voet!
Dat was niet met Dubai zijn volle goesting, dus heeft die ook beslist dat ik er maar weer af Moest en daar lag ik dan na een rodeoritje, op de asfalt! Eenmaal aangekomen op de wedstrijd bleek het dat ze te vroeg op schema zaten, dus maar snel snel ingereden en dan binnen. Nuja, Dubai zou Dubai niet zijn om ons doen te verbazen en in de ring het engeltje uit te hangen alsof hij al eerder een dressuurwedstrijd had gelopen. We behaalden alsnog 61,05 % . Hier ben ik wel tevreden mee, zeker voor een eerste keer! :)
Achteraf kwamen we ook te weten dat hij helemaal vast zat in zijn rug, hij deed raar de laatste tijd dus hebben we de osteopaat laten komen, alles is nu wel opgelost!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn werkpunten : RUG RECHT!
leren doorzitten, hebben maar een week getraint, heb beugels 1 gaatje langer willen zetten maar ooooh pijn in de rug (rugprobleem)
Ja, door de val op straat vlak voor de proef had ik eerlijk gezegd niets kracht meer en heb ik dus ook geen moeite gedaan om hem rond te krijgen ... Dus vind ik dat HIJ dat niet slecht gedaan had. Ik had beter niet gereden na de val denk ik, maar ja we waren er nu toch dus ik dacht we zullen er maar voor gaan. Ook mn voeten zitten niet constant zoals ik ze liever zou zien maar ja, daar werken we aan

Ohja, dankzij jullie had ik tus een tok (cap) op, en als ik die niet aan had op straat , was ik dood, gewoon recht op mn hoofd gevallen. dat ik hem thuis constant ga opzetten kan ik niet beloven, maar op straat ga ik niet meer zonder, en tijdens het sspringen doe ik het tegenwoordig ook altijd! Binnenkort heb ik hem dus wrs permanent op.

Commentaar mag zeker, maar hou het aub beleefd, het gaat er hier af en toe nogal heftig aan toe en ik zou het graag leuk houden :)

Diana_v_l

Re: 1ste dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:37

Waarom is dressuur niet je favouriete onderdeel dan? Het ziet er in mijn ogen netjes uit hoor.
ik zie genoeg combinaties in de ring, die op zijn zachts gezegt niet heel charmant overkomen, maar dat idee heb ik van jouw foto's niet direct. (nou zie je aan foto's niet alles natuurlijk, maar dat terzijde)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:38

Pfoew wat moet jij blij zijn dat je een cap op had :j
Maar als je op je hoofd op het asfalt bent gevallen, kan de binnenkant wel beschadigd zijn!
Maar thuis kan je net zo vallen hoor, ik ben een keer de bak uitgegooid en in een hoop ijzer terecht gekomen : (

Maar alles bij elkaar heb je netjes gereden en de volgende keer goede afspraken met de chauffeur maken :P

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:43

Gho, waarom dressuur niet mn favoriete onderdeel is ? Nuja, ieder zijn ding denk ik, en springen is ons ding! :D

begrijp me niet verkeerd, thuis dressuren, vind ik wel heel leuk en belangrijk, afwisselend met springen wandelen, crossen dan wel. Maar zo wedstrijd ? Nu ik het gedaan heb zegt het me helemaal niets, maar kan wel zijn dat ik het vaker zal doen hoor :) Zou met hem ook de bereden klasse bij de arabieren willen gaan rijden dus af en toe een dressuurwedstrijd zou wel mooi zijn :) Maar hijzelf vindt het ook niet zo leuk, al moet ik zeggen dat hij wel altijd zijn best doet! :)
Inderdaad veel geluk dat ik een tok ophad! Sinds die val denk ik er meer over na en inderdaad in de piste kan je het evengoed voorhebben, wij hebben ijzeren poort, muur, springpalen dus het kan allemaal maar met zon warm weer laat ik hem graag af, maar ik draag hem nu bijna altijd, vroeger bijna nooit :) Dus da komt ooit helemaal in orde :p

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:07

Uiteraard is dressuurbasis belangrijk, maar als je liever springt dan kun je toch ook alleen springwedstrijden doen en verder gewoon thuis dressuur rijden. Of moet je eerst nog de verplichte winstpunten halen?

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 13:16

Nee ik wou graag eens weten welke punten we zouden behalen

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:25

Haha, ja dat kan ook natuurlijk. Dat is dan weer het voordeel van die nieuwe startpas, dan kun je nog eens iets anders uitproberen qua wedstrijden. Veel succes verder in ieder geval!

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 13:26

bedankt

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:00

wat vervelend zeg dat het zo moest ! Maar nette punten hoor !
Hij loop indd heel erg netjes ! In de 1e & 2e foto loopt hij ietsje achter de teugel, of jij hebt de teugels iets lang, door iets voorwaartser te lopen los je dat op, maar verder erg netjes, is zou er je lievelings bezigheid van maken :D

Jolijn_Pico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:06

Ik vind anders niks mis met je voeten hoor ! Ik vind het wel netjes voor de eerste keer, leuk plaatje zo :)

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:31

cindy1000 schreef:
wat vervelend zeg dat het zo moest ! Maar nette punten hoor !
Hij loop indd heel erg netjes ! In de 1e & 2e foto loopt hij ietsje achter de teugel, of jij hebt de teugels iets lang, door iets voorwaartser te lopen los je dat op, maar verder erg netjes, is zou er je lievelings bezigheid van maken :D

Wacht maar tot je hem ziet springen, dan weet je meteen waarom ik dat vele leuker vindt, om er even een gedacht van te geven;

Afbeelding
Dat is dan een alledaagse training in de week en de sprong staat een normale 1m ...

Me <3 action ! :D En die geeft hij me :)