Angel en ik aan het werk in het avond zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Angel en ik aan het werk in het avond zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:30

Hallo allemaal :)

Ten eerste, leuk dat jullie mijn topic bezoeken ! Ik hoop dat jullie genieten van de foto's en mij nog verder kunnen helpen. Even een kort paspoortje
Naam: Angel
Ras: Haflinger
Leeftijd: 10
Geslacht : (nee gelukkig niet :') ) merrie
Vader: Wallenstein
Moeder: Mirabel van Arlo'
Vadersmoeder: Winterstein

Angel en ik hebben geen niveau, we rijden geen wedstrijden en gewoon voor het plezier. Ik ben momenteel niet echt bezig met een vaste oefening. Ik wil haar volledig naar mijn been gaan rijden, en dus ben ik bezig met tempo overgangen, veel voltes en af en toe een paar pasjes wijken. En ik heb les :) Tips mogen altijd maar hou het lief :)

Mijn eigen puntjes waar ik graag aan wil werken:
- Mijn rug niet hol trekken
- Benen niet afsteken
- Tenen niet naar buiten
- Handen goed dragen

Voor de mensen met een goed oog, mijn zadel ligt idd niet goed. Dit is momenteel mijn tussentijdse oplossing, ik ben namelijk aan het wachten op mijn nieuw zadel. De kentaur elektra *\o/* Ook mijn houding is echt voor te huilen ik probeer hier echt wat aan te doen..
Genoeg gekletst! hier komen ze dan

Afbeelding
lekker instappen in het zonnetje :) het was heel erg warm, dus ik heb ook niet erg lang gereden

Afbeelding
Een beetje wakker worden Angel !

Afbeelding
Na het stappen, draven. Dit is voor mijn gevoel niet zo'n fijn beeld. Ik heb mijn handen te streng.. dit was wel omdat ze even wat fanatiek was !

Afbeelding
Ik vind dit een fijn beeld, miss iets te kort. Maar liever dit dan dat ze op mijn hand hangt..

Afbeelding
Lekker actief

Afbeelding
Ik had kramp :Y)

Afbeelding
Mooie pony :)

Afbeelding
Heb heel lang getwijfeld voor deze te plaatsen maar ik vind dat op bokt ook foto's geplaats mogen worden die minder uit zien :) Ik vind haar mooi lopen, misschien wat te diep maar dit kan ook een moment opname zijn de foto erna liep ze heel ontspannen haha.

Tips mogen zeker maar hou het lief :) Groetjes :wave:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:48

Ik vind jullie een hele leuke combi. :+:
En ik denk zeker dat jullie binnen korte tijd vooruit gaan.
Zal je beugels een of twee gaatje langer maken en inderdaad je handen (ietsje hoger) en houding mogen best wat trotser zijn op zo´n mooie pony.
Moet overigens wel zeggen dat je haar erg vriendelijk rijd.
En wat een mooie laarzen heb je aan zeg!! :~

Maureen_M

Re: Angel en ik aan het werk in het avond zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 00:25

Dankjewel ! ja ik zelf vind dat ik zeker al heel erg vooruit ben gegaan. Maar mag nog beter hoor haha :D

Mijn beugels mogen idd wel wat langer, het is dat ik het nu zie ! En dankjewel voor je compliment :)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:37

Mooie haflinger heb je zeg ! Probeer je handen rechtop te houden en soms meer te dragen . (Zie je duidelijk op de laatste foto) . Misschien je beugels een gaatje langer. Ik ben echt verliefd op jou laarzen !!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:58

Ziet er goed uit, vooral de eerste helft! Ik zou mijn beugels iets langer maken en iets verder voorin het zadel proberen te zitten, je hebt een beetje een stoelzit. In de laatste twee foto's kruipt ze een beetje in elkaar, ik zou iets meer ruimte geven en iets actiever proberen te rijden (je ziet ook dat ze daar haar rug weg drukt).

Verder echt een leuk spontaan paardje, je rijdt netjes ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:00

Gave haf <3
Mooie combinatie in mijn ogen, als jij wat meer gaat ontspannen klopt het plaatje al veel beter maar volgens mij zijn jullie op de goede weg :j
En....wat ben jij práchtig egaal bruin!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:44

nou zoals andere al zeggen: jullie zijn een perfecte combi! <3
En als jij iets meer ontspant gaat angel ook ontspannen lopen. Probeer niet teveel van haar te verwachten in 1 keer !
Maar dit ziet er super uit, ga zo door met Angel!
Ik kom over 3 weken langs *\o/* En dan zal ik eens kijken hoe ze het bij mij doet ! :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:41

@leanR : Dankjewel, van mijn handen is idd een groot probleem vind het zelf ook echt vervelend. Dit is echt iets van vroeger. Ik ben toen eens op een manege gaan kijken en alle meisjes droegen hun handen een meter uit elkaar en heel laag, dat vond ik zo stoer uitzien :') dus dat ik echt zo'n gewoonte geworden, erg lastig voor af te leren haah !

@Molfre: ook van mijn stoelzit ben ik bewust, gelukkig is het al een heel stuk beter geworden :) Als ik mijn nieuw zadel heb hoop ik dat het nog beter word !

@Wildgirl: Dankjewel, mijn ontspanning is ook vaak te missen. We zijn wel op de goede weg. Haha en dat egaal bruin komt doordat ik indonesisch ben :D dus nooit moeite doen voor bruin te worden :)

@Aliek: Haha dadelijk gooit ze je eraf :') grapje :D ! tot over 3 weken <3

isp1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:52

hoe krijg je die fotos in je bericht?
ik zit nu echt de heletijd van alles te proberen, maar krijg het niet voorelkaar:D
ja ik weet het gaat niet over dit topic :')

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:04

Nou moet ze is proberen ! haha ben er maar 3 keer afgevallen in die 6 jaar!
1 keer wou ik rechts zij links, volle galop door de bak met mn voet nog in de beugel..
2 keer wou ik bocht nemen in galop maar je weet ze neemt die scherp en het was glad.. boeem!
3 keer wou ik er stoer zonder zadel opspringen viel ik aan de anderee kant eraf.

dus dit word nummer 4 maar waarvan weet ik nog niet!
bereid me goed voor denk haha!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:00

hahaha bodyprotector, cap, kniebeschermers hahaahah :')

hoop dat ze vandaag niet zo'n draakje is !

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:25

Lekker ontspannen zo in het avondzonnetje!
Ik vind het een super mooi dier en je hebt haar mooi aan het lopen, maar probeer je bekken iets te kantelen. Je holt je rug aardig op waardoor je gespannen zit. Misschien voelt dit niet zo maar hierdoor krijg je last van je rug. Succes :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:09

Dat klopt wat je zegt, echt last van mijn rug heb ik niet, dit komt doordat ik ook met een holle rug loop. Ik weet niet goed of dit gewoon mijn rug is of ik dit zelf doen. Echter heb ik er niet erg veel last van :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:52

Ik wil jouw laarzen... :') passen perfect bij mijn zadel (zelfde als die je gaat krijgen trouwens, zit heeerlijk... goede keus! :D )

Je handen mogen wat meer rechtop en zelf ook rechtop zitten. Je zit soms wat voorover, en dan de andere keer weer hol.. en mooi naar voren kijken, ga je ookal wat beter van zitten!

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:54

ziet er goed uit probeer je teugels iets korter te maken zodat je handen voor je zadel uit komen :j

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:12

Je mag je handen wat meer dragen en rechtop houden, en wat minder gespannen zitten. Probeer rechtop en trots te zitten en niet teveel naar voren te vallen, ik denk dat dat voor het beeld al een heel stuk scheelt. Je handen mogen wat verder voor het zadel gedragen te worden, zoals op foto 5 bijvoorbeeld.

Voorderest ziet het er vriendelijk en lekker actief uit, en jullie zijn een leuke combinatie om te zien. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 09:53

@Cynn: zal ze je opsturen met een strik eromheen :) wnnr wil je mijn rekeningnummer :') ? Bedankt :)
@ Charlotte: oke ! dankjewel
@Tasserd: Dankjewel :) het gespannen zitten gaat nog wat lastig maar hopelijk binnenkort beter

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:38

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Qwero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:33

Leuke combinatie om te zien!
Probeer inderdaad om lekker ontspannen te blijven zitten, misschien dat een gaatje langer daarbij kan helpen, maar dat voel je natuurlijk zelf het beste.
Mijn zusje rijd ook veel met een holle rug, wat zij nu moest proberen is voor haar gevoel haar bekken zodanig kantelen dat het soort van onnatuurlijk voelt voor haar, maar dan zit ze wel correct. Ik weet niet in hoeverre jullie ook een spiegel hebben in de bak? Probeer daar ook regelmatig dan te controleren hoe je zit voor je rug, mocht je dat nog niet doen :)
Succes!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:52

Dankjewel ! Vanaf dinsdag heb ik een nieuw zadel en dan ga ik meteen nieuwe foto's plaatsen :D Dankjewel voor het advies

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:07

mooie laarzen!
vind bij de foto met titel lekker actief dat ze daar graag
naar beneden wilde, maar je haar niet echt toe liet gaan
verder meer je rug rechten, en billen onder je rug en meer voor je kijken,
ga zo door!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:53

Ik vind dat je paard nog iets langer in z'n hals mag zijn momenteel, zoals op de tweede stapfoto. Dat vond ik het fijnste beeld geven. Ze heeft leuke gangen maar d'r achterhand mag er nog wat meer bij en als ze wat losser in d'r rug komt dan ben ik er zeker van dat je dat eruit krijgt! Let er wel op dat je je handen niet vastzet. :) Qua houding mag je iets meer 'zitten', je bekken wat meer naar voren kantelen, en je benen mogen wat meer naar achteren liggen. Schouders - heupen - hielen horen één lijn te zijn! :Y) Veel succes met je beestje, fijne combi jullie twee :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 12:30

@hackny: ik laat het haar wel toe, maar meestal gaat ze dan eerder hangen in de teugels. Maar dat komt nog wel, ik dwing haar tot niks. We doen alles lekker rustig en op het gemak :)

@Jumpiewumpie: Dankjewelv voor de tips ! De reden wrm ze langer in haar hals moet is omdat ze een tijdje te kort gereden is. Compleet eigen schuld gewoon omdat ik erg bang was en dat ze zou schrikken en dat hield ik haar de hele tijd kort. Mijn handen vastzetten zit daar dus ook bij :) We geven elkaar de tijd, de komende tijd gaan we eerst wat meer buitenrijden, om nog wat meer vertrouwen in elkaar te krijgen :D