Ik heb met Twinkle 22-7-12 mijn laatste L2 wedstrijd gereden. Dit vooral omdat ik nog 5 maanden tussen de pony's mag rijden en ik daarvoor graag M1 wou rijden. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten was het gisteren heel warm en er waren enorm veel dazen. Hier had Twinkle helaas heel veel last van..
Even voorstellen:
Ik: Suzette, 17, Twinkle is mijn eerste wedstrijd pony

Twinkle:
Naam: Twinkle (goh
)Leeftijd: onbekend maar minstens 12, waarschijnlijk 15/16.
Hoogste stand: L2 (2x)
Waar komt ze vandaan?
We hebben haar gekocht op een manege waar ze voor 'slacht pony' werd uitgemaakt. Ze kende helemaal niks (mijn ouders weten ook niks van pony's) maar mijn zus was op slag verlieft. Ze was toen 10 en je kunt je vast voorstellen wat er allemaal gebeurt met een 10 jarig meisje op een pony zoals Twinkle.. Ik zou het iedereen afraden maar het is nu eenmaal gebeurt. Ik was 13 toen ik met Twinkle begon.
Waar we nu mee bezig zijn:
Schouder binnenwaarts, meer op de achterhand, ik moet minder corrigeren met mijn handen en ze moet meer gaan strekken (tips? Ze kan het wel, maar ik krijg het nog niet voor elkaar..)
Instructie? Jazeker! We hebben les van een jury tot Z2 en ze heeft 2x Z gereden. Ze rijdt nu een Z2 paard en een L1 paard.
Over de wedstrijd: Zoals ik zei was het heel erg warm en waren er veel dazen. Ik vond zelf dat de 1e proef heel lekker ging en de 2e wat minder. Twinkle had er geen zin meer in en de warmte speelde mij ook wel parten. We hadden 178 en 173 punten, wat ik heel jammer vond voor onze laatste wedstrijd. Ik wil er even bij zeggen dat ik niet direct M1 ga starten. Daar nemen we nog even een poosje voor. Nu eerst lekker trainen en beter worden
'Dan nu de foto's

1. Inrijden

2. Weer inrijden

3. Begin 1e proefje

4. Hier probeer ik iets op te lossen met mijn hand..

5. Na de middendraf

6. Afwenden voor wijken

7. Nette galop, ik probeer weer iets op te lossen (rot kind hou daar nou eens mee op!)

8. Ook even een miscommunicatie..

9. Volte? draven

10. Bergopwaarts, mag wat meer zakken met haar hoofd

11. Dit gebeurd er als Twinkle moe is en we moeten wijken..

12. Lekker dier

13. Toch wel trots op onze 'slacht pony'

Heel erg bedankt voor het kijken en ik hoop dat er tips zullen komen! We gaan weer hard aan de slag morgen met de les en zullen flink blijven trainen!
Doei