Dit is Victor, ik rijd hem nu zo'n 4 maanden en hij is 5 mnd onder het zadel. Het is een ruin, met als afstammeling onder andere Burggraaf. Hij is nu 5 maanden onder het zadel, waarvan hij wel elke keer tussendoor zo een weekje, of twee weekjes vrij had i.v.m zijn geestelijke gesteldheid, ineens iemand op je rug is best raar haha!
Lichamelijk kan hij alles prima aan, hij woont nu zo'n 5 jaar in Nederland, en komt uit Roemenië, en heeft sinds hij in NL is, alleen enkele keren per jaar voor de kar gelopen.
Sinds December is hij bij zijn nieuwe eigenaresse, en ik rijd hem zo'n 4 keer per week, en vaak nog een keer longeren.
We lopen tegen veel probleempjes aan, de aanleuning is geen probleem, maar de stelling en buiging wel, nu moet ik zeggen dat hij het allemaal heel goed snapt, maar soms gekke dingen doet om onder het werk uit te komen.
Hij schrikt weliswaar van alles wat hij hoort en niet kan zien, maar hij schrikt ook van dingen die hij wel kan zien, een hond die ineens de bosjes uit komt gerent, meneer gaat dan steigeren, bokken, en rennen.
De rijbak ligt langs de weg, en hij schrikt ook van auto's, vrachtwagens, en zelfs fietsers als hij die niet op een afstandje aan kan zien komen.
Het is een echte clown, maar wel werkwillig als hij eenmaal door het vervelende heen is.
Ik rijd momenteel met slof, heb hem er nu 3 keer omgehad, en ik gebruik hem nog 1 of 2 keer en dan gaan we weer zonder verder, dit puur om een extra rem te hebben, en hem goed bij me te kunnen houden als meneer weer jolig gaat doen.
Vanaf vanavond hebben we eindelijk prive-les, en dat is ook wel hard nodig!
Victor is een paard wat zeer moeilijk zijn aandacht bij het werk kan houden, en dat is als ruiter soms best moeilijk rijden.
Eerst een foto van 2 mnd terug aan de longeerlijn:

(Ik doe de bijzet er nooit meteen aan, hij mag eerst lekker los warm draaien)
Victor even los in de bak, spelen:

Ja, dit doet hij soms onder het zadel ook, vooral als ik er net op zit haha!

Stand foto, ongeveer 2 maanden terug.

Hier zag of hoorde hij wat, meteen hoofd omhoog en alle aandacht bij het trainen is verdwenen.

Ik rijd veel slangevoltes en 8-jes, om hem zo goed om mijn been te laten buigen.

Fijn en mooi lang en laag over de hals, volgensmij was dit aan het einde van de training, dan laat ik hem iets langer en lager. Jammer van zijn achterhand, die heeft hij er normaal goed onder, denk dat dit een moment opname is.

Goed corrigeren met mijn binnenbeen, hij viel naar binnen omdat hij waarschijnlijk dacht dat we een volte gingen rijden, en ik wou gewoon de hoefslag volgen, verder wel redelijk netjes.

Erg netjes voor de rechterhand! Voorheen wou hij alleen de contra-stelling aannemen op deze hand, en alleen maar hard om eronder uit komen. Er mag meer lengtebuiging, en meer door zijn lijf buiging komen, daar werken we aan, voor nu ben ik met dit zeer tevreden.

Best een nette foto, allen zie ik hem liever nog iets meer zakken, waarschijnlijk als ik hier de slof iets losser vast had, zou hij dat meteen aannemen.

Uitstappen

Halthouden vind hij moeilijk, dus dit is al netjes!
Bedankt voor het kijken, en als jullie tips hebben, is dat alleen maar mooi meegenomen!