Iedere teugel is anders, en heeft andere werkingen. Onthoud; dit zijn allemaal HULPteugels. Zelf weet ik er niet heel veel raad mee, ik weet wel wat het inhoud maar je zou het beter op google even kunnen opzoeken. Bij afbeeldingen kan je foto's bekijken, en de verschillen zien. Er zullen vast ook wel veel ruiters zijn die je daarbij verder kunnen helpen.
Ik rijd onder begeleiding met een thiedeman. Ik vind het nu ontzettend fijn rijden, en ik merk een hoop verschil. Ik heb hem ook op zijn losts staan, strakker doe ik hem niet. Het nut ervan is dat hij niet zijn hoofd te hoog op kan gooien. Hij is nogal een muts, en als hij dan ergens van schrikt dan loopt hij als een giraffe met z'n koppie, maakt hij zich sterk en ben ik de controle kwijt. Ligt voornamelijk ook aan mijzelf, maar met begeleiding is dit ook niet opgelost. Vandaar de thiedeman. Het vastmaken is heel simpel. Ik laat hem nu gewoon aan het hoofdstel zitten, en dan gaat hij door de singel. Waar je wel op moet letten is dat je deze teugel niet gaat gebruiken voor de nageefelijkheid. Sommige mensen die er ook telang mee rijden, kunnen er uiteindelijk niet meer zonder. Ik vind het tot nu toe een hele fijne teugel en ben er ontzettend blij mee!
Ik hoop dat andere ruiters je verder kunnen helpen.