Shetlander met kuuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Shetlander met kuuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:12

Heei allemaal.

Mijn shetlander is nu een jaar onder het zadel (hele tijd bij hetzelfde meisje).
In het begin ging dit prima, toen werd het verschikkelijk en lag ze er elke week 3x naast.
Toen werd het veel beter en dat is het nu nog steeds. Maar toch..

Hij wordt gereden op een boomloos drytex zadeltje. Helaas wil dit niet zonder staartriem wat
ik erg jammer vind. Door dat hij exeem heeft schuurt hij hij aan zijn staart (door deken heen ??) en heeft
nu wondjes naast zijn staart wortel. Nu dacht ik omdat het laatste tijd zo goed ging dat ik het wel zonder staart riem kon.
Meneer bokte nooit meer en gedroeg zich keurig. Helaas was hij zaterdag weer vrij eigenwijs en begon te bokken
(hij is net lang tandarts geweest, mischien hier nog wat last van?) waardoor het zadel helemaal naar voren kiepte door zijn
enoal uhhhh ronder ruggengraatloze lijfje :+ Nou hun, kindje eraf, zadel recht en verder rijden.
Het MOMENT dat ze aan wil draven, hup idefix bokken en kleine steiger sprongetjes maken. Zij heeft hem toen tik gegeven en
gedreven maar hij hielt niet op. Gevolg, zadel voor over en alles weer opnieuw goedleggen. Meisje er weer op.
Nu had meneer het spelletje helemaal door. Ze zit nog geen 2 min en bam! ze ligt er naast, zadel naar voren en ze had
zelf het hele hoofdstel er af getrokken :Y) :(:) Toen was ik het een beetje zat. Idefix schop onder zijn reet gegeven en meisje
er zonder zadel op gezet. Idefix gelijk hupsen en bokken, met tips als Achterover! en Been! kon ze het een beetje uitzitten.
Toen had meneer door dat het niet werkte en heeft ze weer heerlijk verder kunnen rijden (lagen plassen in de bak, dus had ik parcourtje
neer gelecht, slalom -> door ''waterbak'' -> over de balkejs -> tussen 2 praplueen stil staan en dan in galop over een cavalettie :D ).

Nougoed dit even ter zijde. Maar hoe krijg ik die eigenwijze rot pony nou zover dat hij niet zo verschrikkelijk slim meer is :+
Met staartriem gedraagt hij zich keurig! Het lijkt gewoon een spelletje te zijn maar ik weet niet hoe ik dit van hem moet winnen....

MyHu

Re: Shetlander met kuuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:13

als jij er nou voor 1 keer een groter iemand op laat zitten, die hem goed straft wanneer hij bokt, gaat het misschien beter.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:22

Pony weet precies wie er op zit en shetjes zijn erg slim.

Er is wel een soort broek voor pakzadels en die zijn dacht ik zonder staartriem. Die dingen zijn er ook in ezelmaat, wat wel op een shet moet passen. Even rondsnuffelen en zo'n winkel mailen of dat moet passen aan een gewoon zadel en je mag testen?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:26

MyHu schreef:
als jij er nou voor 1 keer een groter iemand op laat zitten, die hem goed straft wanneer hij bokt, gaat het misschien beter.

Dat meisje rijd goed genoeg. Ten tweede laat ik geen tegroot iemand op mijn pony zitten. Het punt is juist dat het zadel gewoon naar voren knalt en ze niets meer kan op dat moment.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:27

tamary schreef:
Pony weet precies wie er op zit en shetjes zijn erg slim.

Er is wel een soort broek voor pakzadels en die zijn dacht ik zonder staartriem. Die dingen zijn er ook in ezelmaat, wat wel op een shet moet passen. Even rondsnuffelen en zo'n winkel mailen of dat moet passen aan een gewoon zadel en je mag testen?

Dat klinkt heel interesant!! ik ga googelen dankjewel :j

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:52

Als hij het niet doet als het zadel met staartriem is dan heb je toch al je antwoord,
Als het dier zoveel last heeft dvan zijn exceem dan kun ej daar tegenwoordig ook hele goeie middelen voo rkopen om de jeuk te verzachten.

Een beetje meer respect voor het dier is ook wel op zijn plaatst, want je hebt het over een eigenwijze rot pony, maar wat moet het dier dan doen om jou iets duidelijk te maken een mail sturen??

marjan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:07

je zou eens moeten kijken of het zadel echt super goed past, en anders hoe de zit is van het meisje.
Wanneer iemand er verkeerd op zit kan de pony ook last krijgen van zijn rug o.i.d.

Lisa1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:02

Koop anders wat exceem creme, is hij ook meteen van zijn jeuk af en kan de staartriem er weer op :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:32

midgie schreef:
Als hij het niet doet als het zadel met staartriem is dan heb je toch al je antwoord,
Als het dier zoveel last heeft dvan zijn exceem dan kun ej daar tegenwoordig ook hele goeie middelen voo rkopen om de jeuk te verzachten.

Een beetje meer respect voor het dier is ook wel op zijn plaatst, want je hebt het over een eigenwijze rot pony, maar wat moet het dier dan doen om jou iets duidelijk te maken een mail sturen??

Jemig de pemig, niet zo gevoelig doen hoor :+ tis mijn pony en hou met heel mijn hart van hem, maar soms is hij gewoon een eigen wijze rot pony, klaar :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:33

marjan1991 schreef:
je zou eens moeten kijken of het zadel echt super goed past, en anders hoe de zit is van het meisje.
Wanneer iemand er verkeerd op zit kan de pony ook last krijgen van zijn rug o.i.d.

Het is een boomloos zadel, erg veel verkeerd kan daar niet aan zijn. Het meisje zit erg netjes dus dat is het ook niet :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:33

Lisa1207 schreef:
Koop anders wat exceem creme, is hij ook meteen van zijn jeuk af en kan de staartriem er weer op :)

Heb je mischien een linkje voor me? :j

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:50

loveidefix schreef:
Lisa1207 schreef:

Dat je daar niet eerder naar opzoek ben gegaan dan?????
Is geen overbodige luxe, weet je wat erge jeuk is??
Er is zoveel in de handel voor exceem , ook dekens,
Zelf heb ik er ook een gehad die het zo erg had dat er niet mee te werken viel in de zomer, omdat als zijn deken er af was hij niet meer normaal kon nadenken en alleen aan het zwiepen was tegen de zon en licht.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 09:21

midgie schreef:
loveidefix schreef:

Dat je daar niet eerder naar opzoek ben gegaan dan?????
Is geen overbodige luxe, weet je wat erge jeuk is??
Er is zoveel in de handel voor exceem , ook dekens,
Zelf heb ik er ook een gehad die het zo erg had dat er niet mee te werken viel in de zomer, omdat als zijn deken er af was hij niet meer normaal kon nadenken en alleen aan het zwiepen was tegen de zon en licht.

Haha, natuurlijk heeft hij een exeem deken :+ das nogal logisch. Verder was ik hem wel eens met teer shampoo maar die cremes en spulletjes werken vaak niet op hem. Hij schuurt er dwars doorheen. Maar dacht dat jij persoonlijk ervaring had met die creme en hij daarom mischien ook wel voor idefix kon werken, vandaar dat ik link vraag naar die desbetreffende creme ;)