rij foto's anita

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missannie

rij foto's anita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 16:40

eindelijk kan ik ze plaatsen de eerste foto was een van de eerste keren onder het zadel. ik heb haar zelf ingereden en kwam helaas dit voor jaar tot de ontdekking dat ik dat nooit meer doe. ik was te lief voor haar en heb nu de grootste moeite haar lekker te laten lopen. op een foto rijd me zusje omdat ik nu niet mag rijden vond het zelf wel een fijn plaatje. heb je commentaar prima maar hou het een beetje netjes.
waar we aan werken nu;
lang laag en rond
benen stil niet zo erg optrekken en sporen minder gebruiken.
handen recht ik zelf recht en vooruit kijken niet naar beneden ( denk soms volgens mij dat haar hoofd ervalt ofzo)

hier heb ik haar echt net en ook net onder het zadel is misschien de 4 of 5 de keer erop.
Afbeelding

verhuisd van stal en les van justus was niet helemaal mijn ding loopt ze veel te hoog en gespannen
Afbeelding

laatste wedstrijd dit voorjaar ging al beter staat netjes vierkant ruiter zit niet netjes verder wel fijn plaatje
Afbeelding

hier rijd mijn zusje graag geen commentaar op haar ben allang blijdat ze anita beweging geeft maar hoofd hals houding is wel waar we naar toe willen vandaar de foto
Afbeelding

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:51

Leuk paard. Je mag wel iets minder streng zijn met je handen (Vooral op de eerste foto) En ik zie haar liever ook nog lager en ronder.. Op de foto waar je zusje rijdt, gaat het al richting laag en rond.

Mooi paardje, succes ermee verder. :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:53

probeer tijdens je doel "laag en rond" de lengte in bovenlijf niet te vergeten. En natuurlijk het voorwaartse en lossigheid. Hoop dat de 1e foto even een naar momentje was, voor een 4e of 5e keer erop is het veel te veel vast gehouden. Mooi dier en heeft idd veel weg van die van Chantalhaf

missannie

Re: rij foto's anita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:10

@ knert de eerste foto is idd een momentje moet er misschien wel bij vertellen dat ze toen al wel een half jaar voor de kar was beleerd en ook intensief werd gebruikt voor de kar. we werken nog steeds alle dagen naar rond lang laag. ze lijkt idd op die van chantalhaf

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:08

Oh, zie dat mn reactie verwijderd is. Ze loopt ook precies zoals mijn paardje in het begin. Probeer haar idd niet teveel vast te houden. De laatste foto gaat de goede kant op! Lekker even loslaten en voorwaarts rijden. Dan komt het helemaal goed! Succes

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:46

Jullie zijn een leuke combi :j

Probeer wel goed op je handen te letten je bent soms wel iets te streng met je handen !
En ook goed op je tenen + hakken letten ;) Probeer je tenen soms wat naar binnen te draaien
en je hakken goed uit te drukken (:

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:18

missannie schreef:
@ knert de eerste foto is idd een momentje moet er misschien wel bij vertellen dat ze toen al wel een half jaar voor de kar was beleerd en ook intensief werd gebruikt voor de kar. we werken nog steeds alle dagen naar rond lang laag. ze lijkt idd op die van chantalhaf

aah oke, dacht al.. Dat het echt de 4e of 5e keer groen erop was.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:17

Op de eerste foto loopt ze ook heel gespannen ;) Maarja dat was toen en niet nu.Ik vind het ook een heel mooi paardje.Idd met je handen iets minder streng zijn.En je meot ze rechtop houden.Maarja dat is ook alduizendx gezegd xDEn je bovenlichaam.Niet naar ovren vallen, en je schouders ontspannen naar ahcteren houden.Wel een super leuk stel zijn jullie!!!!

missannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:41

iedereen bedankt voor de reacties we werken inderdaad hard aan het niet meer streng zijn met de handen en vooral ontspanning zelf recht op zitten. ik heb zondag voor het eerst in 7 weken weer gereden kan op het moment alleen stappen maar kan nu wel lekker aan mijn houding werken. we hopen met het indoor seizoen weer een wedstrijdje mee te pakken

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:35

Op de eerste foto lijkt het bijna alsof je haar in de krul wilt trekken, dus goed dat je zelf meer bezig bent met de ontspanning :D Probeer alleen niet te veel te focussen op haar positie, daardoor kun je juist meer 'vast' gaan rijden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:05

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je hebt te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.