Afgelopen weekend zijn Treffer en ik op wedstrijd geweest. Treffer is een 12 jarige kwpner. Hij is 1.63 hoog en zijn papa is Farrington. Bij zijn vorige baas heeft hij M2 gelopen.
Ik heb treffer nu een kleine 2 jaar, en ik ben elke dag nog blij met mijn treffer
Voor dat ik Treff heb gekocht (met mijn vader) heb ik eerst 1 jaar op een verzorgpaard recreatief gereden. Verder heb ik nog nooit paard gereden. Treff en ik starten nu in de M1 dressuur.
Mijn verbeter punten zijn zeker mijn enkels/voeten. Ik kan mijn enkels maar niet stil houden. Ook heb ik last van kapstokken
En trek ik bij het aansporen mijn knieën op. Verder heb kijk is snel naar beneden en vind ik heb moeilijk om door te zitten in middendraf. Treff was al best moe voor dat ik de proeven in moest door het warme inrij terein (binnenbak). Daardoor was hij niet heel erg voorwaarts en kreeg ik zijn achter been er niet echt onder. Ook vind Treff het heel moeilijk om goed door de kaak te komen, hij heeft niet heel veel ruimte achter de kaken. En snel last van opgezetten klieren.
Verder was het jury commentaar dat hij meer sprong in de galop moest tonen.
Als ik naar dit filmpje kijk zie ik dat mijn A-C lijn verre van goed is
Maar hier word al hard aan gewerkt. Ook maakte ik een foutje bij het aandraven vanuit het achterwaarst gaan, ik dacht dan ik moest stappen
Ook moet Treff meer dalen in zijn hals in de uitgestrekte stap. Dit vinden we alle twee nog moeilijk.
In de galop loopt Treff heel snel met zijn kont naar binnen, vooral als hij terug komt vanuit middengalop.
Al met al heeft de jury onze proef toch beloont met 194 punten en een tweede prijs
De eerst proef heb ik helaas niet op video, daar had ik 182 punten. Ik hoop dat jullie een beetje lief voor ons blijven.
Groetjes Marije en Treffer