Dressuur wedstrijd met Treffer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Dressuur wedstrijd met Treffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:23

Hallo iedereen,

Afgelopen weekend zijn Treffer en ik op wedstrijd geweest. Treffer is een 12 jarige kwpner. Hij is 1.63 hoog en zijn papa is Farrington. Bij zijn vorige baas heeft hij M2 gelopen.
Ik heb treffer nu een kleine 2 jaar, en ik ben elke dag nog blij met mijn treffer :D Voor dat ik Treff heb gekocht (met mijn vader) heb ik eerst 1 jaar op een verzorgpaard recreatief gereden. Verder heb ik nog nooit paard gereden.

Treff en ik starten nu in de M1 dressuur.

Mijn verbeter punten zijn zeker mijn enkels/voeten. Ik kan mijn enkels maar niet stil houden. Ook heb ik last van kapstokken :+ En trek ik bij het aansporen mijn knieën op. Verder heb kijk is snel naar beneden en vind ik heb moeilijk om door te zitten in middendraf.

Treff was al best moe voor dat ik de proeven in moest door het warme inrij terein (binnenbak). Daardoor was hij niet heel erg voorwaarts en kreeg ik zijn achter been er niet echt onder. Ook vind Treff het heel moeilijk om goed door de kaak te komen, hij heeft niet heel veel ruimte achter de kaken. En snel last van opgezetten klieren.
Verder was het jury commentaar dat hij meer sprong in de galop moest tonen.

Als ik naar dit filmpje kijk zie ik dat mijn A-C lijn verre van goed is :o Maar hier word al hard aan gewerkt.
Ook maakte ik een foutje bij het aandraven vanuit het achterwaarst gaan, ik dacht dan ik moest stappen :+
Ook moet Treff meer dalen in zijn hals in de uitgestrekte stap. Dit vinden we alle twee nog moeilijk.
In de galop loopt Treff heel snel met zijn kont naar binnen, vooral als hij terug komt vanuit middengalop.

Al met al heeft de jury onze proef toch beloont met 194 punten en een tweede prijs :D De eerst proef heb ik helaas niet op video, daar had ik 182 punten.

Ik hoop dat jullie een beetje lief voor ons blijven.

Groetjes Marije en Treffer

aslo

Re: Dressuur wedstrijd met Treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 07:57

Je punten geef je zelf al aan. De A-C lijn verdient aandacht, je hebt een 'afwijking' naar rechts. Meer zakken in de hals bij de uitgestrekte stap idd. Vwb de kont naar binnen gooien bij de overgang terug in de (midden)galop: je paard moet daar de achterhand er meer onder brengen, dit vind ie moeilijk, dus gooit hij zijn kont naar binnen als alternatief. Of hij probeert er zo onderuit te komen, of hij kan het gewoon nog niet omdat ie niet sterk genoeg is. Paard zou zowiezo wat meer mogen dragen, meer richting bergop trainen. Ook de SB vind ik wat flauwtjes, zou liever meer buiging zien. Al is het vanuit de film positie wat lastig te zien, zeg ik erbij. Verder vind ik het er wel netjes uit zien.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:45

aslo schreef:
Je punten geef je zelf al aan. De A-C lijn verdient aandacht, je hebt een 'afwijking' naar rechts. Meer zakken in de hals bij de uitgestrekte stap idd. Vwb de kont naar binnen gooien bij de overgang terug in de (midden)galop: je paard moet daar de achterhand er meer onder brengen, dit vind ie moeilijk, dus gooit hij zijn kont naar binnen als alternatief. Of hij probeert er zo onderuit te komen, of hij kan het gewoon nog niet omdat ie niet sterk genoeg is. Paard zou zowiezo wat meer mogen dragen, meer richting bergop trainen. Ook de SB vind ik wat flauwtjes, zou liever meer buiging zien. Al is het vanuit de film positie wat lastig te zien, zeg ik erbij. Verder vind ik het er wel netjes uit zien.

Bedankt voor je reactie. Hij voind het idd heel moelijk om dragen.
Hoe bedoel je een afwijking naar rechts?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:12

Hij loopt over zijn rechterschouder weg op de A-C lijn. Je wijkt dus af naar rechts, vandaar afwijking tussen aanhalingstekens. Meer begrenzen aan die kant. Veel binnen hoefslag rijden.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 10:51

Oke, nu snap ik het ;)
In de training rijden we al veel op binnen hoefslag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:28

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.