Ze is bijna 3,5 jaar. Maar nog steeds, heel bewust, slechts zadelmak. De reden is haar jeugdige uitstraling en mijn lengte.
Wel hebben we haar opgegeven voor het vrijspringen, dit omdat we dolgraag graag wilden weten hoe ze het zou doen. Zo is ze thuis vrijwillig in alle gemak eens over een nog niet opgeruimde hindernis van 1.56 gesprongen. Menig afrastering is opgehoogd en er is een nieuw schrikapparaat gekocht.
Dus vroegen we ons waar dat ooit zo lief klein veulentje in uitgroeide.We hebben haar in de weken ervoor wel wat voorbereid middels wat vrijspringen en naast de fiets, maar mocht erna weer rustig genieten van haar jeugd. Ze is een merrie van de inmiddels in buitenland verblijvende springponyhengst Ramzi (kampioenshengst 2009) en heeft zelf als veulen een 2e premie behaald.
De dag zelf, was ze onwijs makkelijk en liet zich prima vervoeren. We hadden ver van te voren natuurlijk wel goed geoefend, maar niet eerder op vreemd terrein in en uitgeladen. Dit was gelukkig een succes.
Helaas vond ze de schimmen van de paarden die voor haar mochten, op het instapterein, vanachter een wit scherm doodeng en schoot regelmatig in de stress iets wat haar toch veel energie heeft gekost. Met het daadwerkelijke springen was ze redelijk haarzelf behalve dat ze zich wat inhield. Het zou vast alle indrukken zijn geweest. Op het einde goed te zien.
helaas stond het allemaal op paardenmaat (afstand).
http://www.youtube.com/watch?v=WnttiTtcSK4
wat vinden jullie van haar?
foto's van vorig jaar.

foto van de voorbereiding, helaas die sprong zonder een goed geplaatste grondbalk. En ook ging erna haar L achter bandage af. Inmiddels heb ik beenbeschermers die haar wel passen (want bijna alles was haar te groot).

voor de echte liefhebber is ze te koop.
of voor een hele serieuze liefhebber te rijden. Ik blijf altijd veel te groot en zij blijft een merrie wat onwijs graag wil werken.