Merrie
16 jaar
1,63m
v. Killing Fields (Oldenburger)
mv Huit de Coeur (Selle Français)
vv Karon (Trakhener)
Z2 dressuur met vorige eigenaresse,wij rijden recreatief
Door een blessure van mij heeft Vodje lange tijd stilgestaan,sinds 2-3 weken ben ik haar weer aan het oppakken. Ik rijd haar nu zo’n 4-5 keer per week. Het gaat nog lang niet zo goed als het ging,maar het voelt wel weer heerlijk! Sinds september 2011 rijden we bitloos,maar af en toe rijden we ook met bit.
Ik werk met haar vooral aan ontspanning,zodat ze nageeflijk gaat lopen. Ik rijd haar met een zweepje om heel af en toe nét even dat extraatje tot de galop te geven. Ik zie dat er heel veel foto’s op een hand zijn genomen. Uiteraard hebben we ook op de andere hand gereden,maar hier zijn niet zo veel foto’s van.
Zelf heb ik vroeger slecht les gehad,sinds 3 jaar rijd ik western. Ik ben idd geen topruiter,zal het ook nooit worden,maar wij rijden vooral voor de lol en ontspanning. Rijtechnisch is er zoveel te verbeteren.
Ik heb nog nooit een HAW geplaatst,maar aangezien ik wel heel wat rijtechnisch commentaar kan gebruiken nu toch maar. Ik zal alle tips bespreken/uitproberen
Puntjes waar ik aan moet werken:
-kapstokjes (heb een blessure aan mijn enkels,het lukt me (nog) niet om mijn tenen zo ver naar binnen te draaien)
-Vooruit kijken.
-Onderbenen naar achteren (is voor mij heel moeilijk in dit zadel,heb er totaal geen steun aan bij m’n knieën, ik ben dan ook op zoek naar een dressuurzadel waar ik fijner in pas)
-Armen aansluiten (probeer ik me steeds bewuster van te zijn,als ik het voel lijkt het te lukken,maar als ik zo de foto’s zie…..)
-wat passiever lichtrijden,niet zo ver omhoog. Hier heb ik wat moeite mee omdat vodje best hoog opgooit,en ik in dit zadel dus niet goed kan zitten..
1. Even wat losrijden,hier mijn armen weer…… Verder mag Vodje wat actiever.

2.

3.

4. Dit bedoel ik dus met te ver omhoog komen……

5.

6. Galopje,hier heeft/had ze veel moeite mee,er kwam veel spanning. Op deze hand gaat het al steeds beter.

7. Oef,mijn houding is hier weer vreselijk….

8. Drafje,hier liet ik haar even halsstrekken

9.

10. Hier liep ze lekker!

11. Nog een galopje

12. Dit vind ik eerlijk gezegd wel een fijn beeld,mijn houding weer niet goed,maar vo vind ik hier wel fijn lopen

13. Klaar!