Ik heb vorige maand voor het eerst gestart met Black Magic. Black Magic is een 10 jarige merrie v. No Limit. Ze heeft 3 jaar stil gestaan en heeft hiervoor wel eens een wedstrijdje gereden, maar niet erg fanatiek. Ik ben haar nu sinds april weer helemaal aan het oppakken. In de eerste maand heb ik erg veel moeten sleutelen aan de aanleunig, want die was er toen totaal niet. Ze was erg loperig en kwam zelfs de eerste paar keren dat ik erop starte een aantal keer om hoog. Op dit moment heb ik haar nog steeds niet waar ik hebben wil, maar dit begint al steeds meer te komen. Tijdens de training oefenen we erg veel op lang en laag, omdat dit voor haar rug erg goed is en ook een goed begin is voor een juiste aanleuning. Vaak is ze iets te gespannen en kan ik haar er net niet helemaal door heen rijden. Dit lukte ook niet echt tijdens de wedstrijd. Ik heb foto's van de eerste wedstrijd en de tweede wedstrijd. Mijn punten voor de eerste wedstrijd: 185 & 177 tweede wedstrijd: 192 & 170 en eerste in de eerste proef. We starten nu nog in het B, in september ga ik ik haar in het L1 starten als alles loopt zoals ik wil. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
De twee wedstrijd was gister. Vandaag ben ik ook gestart, een tweede plek met 191 punten. Alleen hier heb ik nog geen foto's van. Morgen zal ik ook starten. Foto's van de eerste wedstrijd zijn genomen in Breukelen. De tweede wedstrijd was bij de 5 daagse van Nieuwe Wetering.
PS: Als iemand zich geroepen voelt om de linkjes naar echte afbeeldingen om te zetten, ga je gang. Mij lukte dit niet namelijk.
Groeten Shanice
AJM
Geplaatst: 19-07-12 21:02
Op deze foto zie je goed waar je aan moet werken: rechtop zitten en hakken uitduwen. Probeer in de galop echt te gaan zitten op je billen, in plaats van zoals op de foto voorover te 'vallen'. Dat jij je hakken zo optrekt kan een teken zijn dat je paard niet goed voorwaards is aan het been. Zorg dat je veel overgangen rijd zodat je hem fijn aan je been hebt, daarna kun je hem aan de voorkant beter naar je hand rijden. Op de foto's kun je zien dat er nog wat spanning in de aanleuning zit maar ik denk dat wanneer jij hem beter voor je been hebt dit een stuk minder wordt. Succes met je wesdtrijden!
p.s. Wanneer je met je met je rechtermuis op de foto klikt en EIGENSCHAPPEN aanklikt krijg je een klein schermpje. Hierin staat ook ADRES: URL. De link die hierachter staat moet je kopieren. Als je bij "nieuw antwoord" of "nieuw topic" bovenaan kijkt, zie je in het rijtje van Bold, Quote, List enzo oomg IMG staan. Die moet je aanklikken en tussen de die je krijgt moet je de LINK zetten die je gekopieerd hebt. Succes
Bedankt! Ze is opzich erg goed aan het been, alleen het haar alleen nog aangeleerd dat wanneer ik been geef ze naar voren moet. Zit nog geen pas zijwaarts of buiging voor het been in, vandaar waarschijnlijk ook mijn opgetrokken been. En daarbij is ze ook net te klein voor mij zij is 151 cm en ik 175 cm. Maar wat je zegt klopt, zal hier aan werken. Bedankt voor de tips!
Ziet er netjes uit! ik vind je houding en zit wel netjes. Denk inderdaad alleen erom dat je niet teveel naar voren valt met je boven lichaam. En werk aan je stelling en buiging en dat er reactie komt als jij je paard om je binnenbeen wilt buigen, want als ze alleen maar voorwaarts reageert op je been gaat zijwaarts straks lastig worden. Leuk plaatje en je bent op de goede weg.
Op sommige foto's lijk je door spanning wat naar voren te vallen en je benen wat op te trekken, vooral tijdens de galop. Je lijkt je handen dan ook wat meer naar je toe te trekken.
Voorderest heb je haar leuk en actief aan het lopen en ziet het er netjes uit.
Rechtop zitten en benen lang! Verder zou ik in de training aandacht besteden aan de lossigheid van met name de rug. Paard zet hh erg strak in. Dit voorkom je o.a. door hoofd op kniehoogte te trainen, veel 8tjes je rijden en balkjes te draven.
Ze heeft drie jaar niets gedaan dan vind ik dat je best wel al redelijk tevreden mag zijn met het resultaat, een paard na drie jaar weer aan het werk zetten betekent eigenlijk weer helemaal van voren af aan beginnen wbt spieren, oefeningen,conditie enz. Dus buiten het zadelmak maken weer bij het begin beginnen en niet te snel gaan.
Bedankt voor de tips. Ik zeker rustig aan, we zijn op dit moment veel met lang en laag rijden bezig. Gaat ondertussen al een stuk beter, we gaan steeds met kleine stapjes vooruit.