Anna, driekwart jaar ohz en gestart op CC!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Anna, driekwart jaar ohz en gestart op CC!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:42

Hee Bokkers,

Afbeelding
Anne & Ik! *D

Bij deze een fotosessie met Anna, een Arabo-Frieze merrie van 9 jaar die ik nu sinds drie kwart jaar ohz heb. Ze heeft voor die tijd menwedstrijden gelopen en had ruim een jaar stil gestaan ivm een peesblessure. Ik rijd haar dochter ook. Anna heb ik zelf beleerd en dat ging van begin af aan heel fijn. Ze heeft een onwijs goede galop, had in de laatste proef op alle galoponderdelen een 8!

We zijn bezig met sterker maken, rechtrichten, balans, verlengen van de hals.

Foto van training 2 maand geleden ongeveer:
Afbeelding

Anna loopt ook nog SGMW samen met mijn merrie Agossie klasse 2 (Anna staat links in het span):
Afbeelding

Ik train Anna een keer in de week, als we concours rijden komt de eigenaar met Anna 1x voor training en dan diezelfde week nog een keer voor het CC.

Ik vind eigenlijk dat we heel fijn gaan.

We hadden vorige week cc in de regen en de eerste proef (was de tweede wedstrijd maar vorige was in een afgesloten buitenbaan) reed ik 166 nadat ze heel vervelend werd en ik haar uiteindelijk in de galop even goed op haar plek gezet heb waarna ze de rest van de proef boos was. Jury vond het een super paard en zei dat als ik het temperament kon beheersen we hele hoge punten zouden gaan rijden. Tweede proef liep madame super, geen geklier en 203 punten en prijs! :D Gewoon in het B overigens! Ben dus heel trots op Anna!

Deze foto's zijn van een training 2 weken geleden!

1: Stappen. :+:
Afbeelding

2: Simpel draven. :)
Afbeelding

3: Draven, fijn beeld. Mag nog iets losser in de bovenlijn. Kan aan de staart zien dat ze hier iets spanning vasthoud. :j
Afbeelding

4: Draf, leuk plaatje! :D
Afbeelding

5: Draf, deze vind ik heel mooi!!!!! <3
Afbeelding

6: Galop gave foto!!!!!
Afbeelding

7: Galop, wel een stoere foto!
Afbeelding

8: Galop
Afbeelding

9: Galop, vind ik mooi!! <3
Afbeelding

10: Anna's koppie <3
Afbeelding

Yfke:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liefs, Nikki

_Annemiek

Re: Anna, driekwart jaar ohz en gestart op CC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:53

Wat een leuke fotos,
Vind nr 8erg mooi!

Vind hier en daar wel dat je je tenen wat meer naar binnen mag draaien vooral je rechtervoet haha.

Enne lachen!

Toch nog even en complimentje voor mossel! Erg gave foto's geworden zeg.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 15:17

Thanx!

Hee Annemiek, ik zie niks aan mijn voeten maar bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Coby op 20-07-12 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde post verwijderd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:34

Gave Friezen zeg!
Heb alleen wel het idee dat je soms een beetje achter in het zadel zit, beugels misschien iets langer :)?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:45

Annemiek heeft gelijk hoor, je linkervoet/been is in het algemeen mooi aangesloten terwijl je rechtervoet afsteekt. Op de eerste foto zie je het al :) Ik denk dat je met het ene been wat meer klemt dan het andere ofzo :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:53

Chaos schreef:
Thanx!

Hee Annemiek, ik zie niks aan mijn voeten maar bedankt! :)

Foto 1 bovenaan,foto 1,2,4.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:57

Dat ziet er goed uit! :j En wat springt ze mooi hoog op in galop! Let er op dat je op de 8ste foto niet te ver voorover valt. En je handen recht op :D
Succes verder!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:14

Komt omdat ik hem rond maak aan het binnenbeen, met mijn voeten is verder niks mis. Heb gelijke druk naar beneden en ze zitten hetzelfde in de beugel als het ware. Maar ik steek ze niet af. Weet ik eigenlijk zeker maar ik snap dat het er misschien een beetje zo uit ziet. En ongetwijfeld dat ik af en toe een voet of been per ongeluk iets afsteek hoor!! Thanx! :)

Ik moet leren mijn schouders wat meer achter me naar beneden te laten zaken, ontspannen. Dan zit ik recht. Heb in galop nogal neiging om te "helpen", op alle paarden, maar het helpt natuurlijk niks, voorover zitten. :') Thanx DW-Dressage!

Een foto van Anna met mijn 2 jarige Friezzel Gangster. Kun je goed zien dat ze Arabo is. :)) <3

Afbeelding

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 06:45

Moderatoropmerking:
Off-topic reacties verwijderd.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:46

Ik vind het een super gaaf dier!

Maar ik vind wel dat je jezelf heel erg in het zonnetje zet, je praat over jezelf alsof je alles perfect doet, tenminste zo lijkt het. Ik vind dat je haar netjes rijd, en je zit over het algemeen erg netjes. En natuurlijk mag je trots zijn op de manier dat je rijd, daar is niets mis mee, maar kijk wel uit dat je niet naast je schoenen gaat lopen met zo'n mooi paardje! Nogmaals, trots zijn mag altijd natuurlijk.

OP de eerste reacties hierboven, ik vind inderdaad niet dat je je voeten afsteekt, maar ze schieten af en toe toch wel ff de verkeerde kant op hoor;) Zie foto's: 1, 4, 6, 7, 8 en 9;) Dat zegt genoeg, toch?

Jou houding bevalt me verder prima! Ik heb het idee dat je vrij 'licht' rijd, ondanks dat je iets gevulder bent! Wat ik vrij knap vind. Probeer verder je armen goed recht en aansluitend langs je lichaam te houden, schouders naar achter, hoofd omhoog en handen rechtop!;)

Paardje loopt lekker, maar probeer haar ook eens een keer lekker laag te laten lopen, het was waarschijnlijk een fotoshoot ( ? ), en dan rijd je natuurlijk voor het mooie beeld, dat snap ik. En ik weet niet of je in andere trainingen haar wel eens lang en laag laat lopen, maar denk hierom, dat is ook wel een keer goed!

Sorry als ik bot overkom, maar ik geef gewoon mijn mening(:

Ga zo door(:

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:41

Dat mag je best vinden. ;)
Ik ben juist heel kritisch op mijzelf maar weet qua houding en zit mijn trainingspunten heel goed. Ik heb ook een hele fijne instructeur en qua houding is het eigenlijk alleen nog puntjes op de I zetten. Oren boven schouders, niet naar voren in galop, hulpen doseren en voldoende mee bewegen zijn punten die moeten verbeteren, en dat gaat ook wel lukken. :) Mijn beenligging is netjes, voldoende veer in mijn enkels etc. Ik mag toch aangeven dat het niet iets waar ik op ga letten puur omdat andere dingen nu belangrijker zijn. Mijn houding is niet perfect maar zeker functioneel en ik werk het paard niet tegen.

Ik krijg graag commentaar op het gaan van het paard en mijn begeleiding daarin omdat ik veel verschillende paarden rij maar niet met alle paarden (regelmatig) les. Ik les dus wel, maar moet mijn paarden wisselen waardoor het fijn is extra feedback te krijgen.

Ik heb graag tips over hoe het paard verbeteren.

Langer en lager, tsja, zijn we mee bezig en gaat steeds beter. Daar zou men bijv tips voor kunnen geven. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 20:02

Als ik naar mijn eigen foto's kijk zie ik juist vaak alleen maar de slechte dingen maar ik ben nu wel zover dat ik hier niet bij het openen van een topic ga vertellen over hoe onzeker ik kan zijn over mijn rijden omdat ik eigenlijk juist ook heel trots ben over hoe het paard nu loopt, we zijn al zo erg gegroeid ondanks dat ik weinig mogelijkheid tot trainen heb. :)

Ik wil een foto uploaden van het uitschuiven maar dat lukt nu even niet. :(

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:16

tuurlijk moet je trots zijn op jezelf,je hebt ze lekker aan het lopen nikki!
niet zo onzeker!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:44

ik vind foto 2, waarbij ze netjes ietsje voor de loodlijn is, het mooiste. Het hele paard oogt daar los en ontspannen en de houding doet natuurlijk aan. Ik weet hoe lastig het kan zijn om een dergelijk paard luchtig te houden van voor, en je schrijft ook wel dat daaraan gewerkt wordt. als ze achter de loodlijn kruipt, rij haar er dan uit vanuit je buiten(dij)been. op die manier brengt ze de hals meer omhoog en zal ze meer openen.
op heel veel foto's (ook in je andere topic) krijg je als kijker een beetje de indruk dat de paarden nogal vastgehouden worden van voor.

Verder vind ik wel dat je ze netjes rijdt, en het zijn prachtige paarden. beiden hebben zo te zien een puik achterbeen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 13:48

Dat is idd ook waar ik altijd veel aan werk. Handen voldoende blijven meegeven. Ik weet het, en ik weet waarom, en op les en cc ben ik er altijd enorm op gebrand het goed te doen. Maar in de training vind ik het nog heel lastig erop te blijven letten dat ALLES fijn gaat zeg maar.

Dat van het buitendijbeen is wel een fijne tip, ben zo bezig geweest met het rond maken om het binnenbeen zodat ik de buitenkant goed verleng dat ik nu teveel met mijn binnenbeen ga werken.

Dat is ook wat ik zie op de foto's, ik zie mezelf contstant met het binnenbeen hulpen geven. Dat mag wel een beetje meer gedoseerd en dan de buitenkant er beter aan houden. :j

Bedankt!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:03

bekend hoor, hebben we dat niet allemaal? als er iemand naast staat die op elk wissewasje gelijk een opmerking maakt, werk je veel completer. als je voor jezelf aan het werk bent mis je dan toch altijd dingetjes. maar dat geeft ook niks, als er niks is om aan te werken is de lol er ook snel af.

het rijden op zich vind ik er ook keurig uitzien hoor, zo te horen ben je er ook serieus mee bezig. het zijn echt de puntjes op de I zeg maar he...

leanneboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:05

ellebogen aan je lichaam houden tenen naar binnen verder een leuk gaaf paard

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.