Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik rij nu wel wat vaker met zweep, dan loopt ze wel wat vlotter door en constanter maar als buiging om mn binnenbeen vraag komt het (nog) niet over. Leen_ schreef:Als je 'zwabberende' benen hebt in draf zou ik niet met spoortjes beginnen. Dat kan pas als je volledige controle hebt over je benen. Daarnaast merk ik ook dat je je voeten best naar buiten kantelt. Dus met je hiel richting buik. Als je dan nog spoortjes aan hebt is dat niet echt aangenaam voor het paard. Voeten moeten evenwijdig met de buik van het paard. Let er ook op dat je je hielen omlaag houdt. Daarnaast ellebogen tegen je lichaam met een knik erin, onderarmen in rechte lijn naar de paardenmond.
Als je paard niet goed voor het been is, kan je veel overgangen rijden, tempowisselingen ed. In het begin zal je er veel geduld bij moeten hebben. Maar een keer als ze weet dat ze op je benen moet letten komt dat allemaal in orde.
Flinke schop ben ik het niet mee eens, daar maar je ze net harder van. Probeer je hulpen zo fijn mogelijk en zo duidelijk mogelijk te geven. Mede omdat je benen nogal beweging in draf 'negeert' ze de hulpen omdat ze er constant zijn. Je kan eens proberen als je je beugels een gaatje of 2 langer doet of je je voeten dan beter stil kan houden. Anders gewoon goed oefenen. Niet steunen op je beugels maar op je bovenbenen en zit. Als dat niet lukt kan je proberen zonder stijgbeugels.
Ik denk dat jullie er wel gaan komen! is dit trouwens je eigen paard of is het zomaar voor een keertje?