midgie schreef:Kan ook een balans probleem zijn, kun je ook verzameld galoperen , dus echt verzamelt en niet langzaam?
Vaak vallen de meeste paarden buietn op de voorhand en moeten dan wel harder om zichzelf en de ruiter op te vangen, opzich heel gevaarlijk want het paard kan dus over de kop gaan, als je het hoofd omhoog houd met de teugel zou ik niet doen dat is geen paardrijden, leer het paard eerst eens in balans te galoperen en draven en ga vandaar uit naar meer of minder tempo, een rengalop moet je doen zonder aan de voorkant te zitten anders loopt je paard op de rem en ook in een rengalop moet je controle kunnen hebben over je paard dus jij moet bepalen wanneer en niet je paard , want dat kan behoorlijk gevaarlijk worden
Verzameld galopperen dat kunnen we
Geen probleem! Ik zit bijna niet aan de teugels én zijn mond want ik rijd bitloos. De enige keer dat ik aan zijn hoofd zit, is om hem omhoog te halen als hij aan het bokken is, en dán spoor ik hem aan. Neem aan dat jij dat ook doet als je op een bokkend paard zit
. Een paard kan bijna niet bokken met zijn hoofd omhoog. (en dan bedoel ik op normale hoogte en niet aan het sterrenkijken.) Ik bepaal ook wel wanneer we gaan en wanneer niet. Het enige probleem is dat áls we gaan en we zitten nog in arbeidsgalop en ik geef hem teugel, dan trekt ie zijn hoofd naar beneden en bokt ie. Nouja bokken.. hupsen is het meer
Bedankt voor je reactie!