Amazing na een jaar weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Amazing na een jaar weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 15:17

Vandaag ben ik weer met Romy meegeweest naar haar paarden.
Amazing is een 7-jarige KWPN merrie (afstammeling van United)
Schofthoogte is 1.83.

Amazing heeft een jaar niet echt intensief werk gedaan. Er is een jaar lang alleen mee gelongeerd en af en toe een ritje op gemaakt. Nu is Romy weer bezig om het rijden wat meer op te pakken met haar.

Ze rijden dus ook nog niet op niveau.
Ik wil geen commentaar over de kleding en cap, want dat weet ze zelf ook wel! haha.

Daar gaan ze!
Afbeelding

Instappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belonen
Afbeelding

<3

Edit; de foto's zijn een beetje klein, ik zal ze groter maken en aanpassen!
Edit 2; foto's aangepast
Laatst bijgewerkt door Mandy517 op 17-07-12 15:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Flowq

Re: Amazing na een jaar weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:22

Amazing KWPN 5 jaar? Dan zou ze 7 moeten zijn?

Ik vind er erg veel spanning te zien. Er is vaak geen contact met de teugels, die ook te kort zijn, en de amazone draagt haar handen erg hoog.

Ook heeft ze een valse knik in haar polsen waardoor er ook geen goede verbinding ontstaat. Probeer met dit paard eerst lekker lang en laag te gaan rijden met teugels die contact hebben

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 15:23

Er is mij verteld dat ze 5 was, dus daarom heb ik dit hier maar neergezet :+
Zou goed kunnen dat ze 7 is, zal het even navragen !

Edit: Je hebt gelijk! Heb het aangepast

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:02

Leuk paard hoor. Ik ga mee met de reactie hierboven, zeker omdat nu weer net begint zou ik eerst eens even lekker voorwaarts-neerwaarts gaan rijden en haar weer in evenwicht krijgen, nu is het allemaal nogal op de voorhand. De amazone zit ook niet helemaal zoals het hoort, in een stoelzit, haar onderbenen liggen te ver naar voren en ze zit te ver achterop de lepel, terwijl bekken en hak op dezelfde rechte lijn naar beneden horen te zitten. Verder dus lekker met ontspanning naar een wat beter lichaamsgebruik toe rijden. Succes :)

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:28

Haha ja klopt. Ik rij eigenlijk vooral op m'n pony's. Dus dit was weer een hele grote stap Zegmaar. Haha. Maar ik vond het nog redelijk goed gaan. Wel hele grote passen in een keer als je een pony gewend bent. Maar super braaf paard. En rijd ook lekker.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:30

Maar als je een paard niet gewend bent, waarom ga je dan als éérste op een paard wat lang heeft stilgestaan?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:33

Christyj138 schreef:
Maar als je een paard niet gewend bent, waarom ga je dan als éérste op een paard wat lang heeft stilgestaan?

'' Amazing heeft een jaar niet echt intensief werk gedaan. Er is een jaar lang alleen mee gelongeerd en af en toe een ritje op gemaakt. Nu is Romy weer bezig om het rijden wat meer op te pakken met haar. ''

Als je goed kan lezen, staat er niet dat ze een jaar stilgestaan heeft. Ze heeft een jaar niet intensief meer getraind.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:35

Maar dat vraag ik niet, vind jij het verstandig om op een paard te stappen -wat niet veel gewend is- zo beter? Om daar dan op te gaan als ponymeisje, wat niet goed een paard kan aanvoelen?

Er staat ook lang, geen jaar...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:35

Geen commentaar op de cap zei je maar dan is het(ondanks dat het een braaf paard is) eerlijk gezegd niet slim om de eerste keer zonder cap te rijden. Is het paard trouwens met de bijzet gelongeerd het afgelopen jaar?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:39

Nee, hoezo ?

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:59

Groot paard he! Is ook een mooi dier hoor. En het ging wel redelijk goed hoor, ik ben zelf niet zo groot dus ik hou het eigenlijk meestal bij de pony's. Maar ik vond dat er met amazing ook wel weer een keer wat gedaan mocht worden, want het is echt een toppertje. Dat word dus weer even oefenen en dan gaat het wel weer hoor. Benen wat naar achteren leggen dat de lijn recht is. Maar ik probeer eerst gewoon rust in dit paard te krijgen.

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:00

En hij lijkt vooral heel groot, omdat k heel klein ben. amazing s 1.83 en ik ben 1.60 haha!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:32

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.