Springles Haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Springles Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:30

Hallo bokkers,
Na lange tijd geleden iets geplaatst te hebben op bokt zijn we weer terug. Maar nu beter dan ooit! Mijn instructrice kwam met het idee om een pelham bitje te gebruiken bij mijn haflinger Maika. Dit omdat ze altijd zo sterk was en telkens onder me vandaan liep. ik moest haar contstant tegen houden en aan de teugel zien te krijgen. Wat ze eerder ook niet zo netjes deed. Vorige week heb ik voor het eerst gesprongen met het bitje. Ging echt super alhoewel het wel even wennen was omdat ze nu gecontroleerd naar de sprong ging en ik nu iets vlotter mag rijden in plaats van telkens haar terug nemen en opnieuw proberen. De springles is gefilmd op vrijdag de 13e maar ik had deze dag geen pech maar juist geluk! :P

De springles
http://www.youtube.com/watch?v=403wXYSZt9M&feature=plcp

En nog even een filmpje van hoe ze eerst liep voor de mensen die haar niet kennen
http://www.youtube.com/watch?v=c-5b7ci6 ... ure=relmfu

Gr Sanne

DW_Dressage

Re: Springles Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:33

Wat een onwijs leuke haflinger zeg! Let er wel goed op dat je in het midden van de sprongen springt. :j Verder vind ik het netjes! :D

danytsiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:33

wauw! het ziet er leuk uit, maar je moet de teugels wat op maat houde en wat mooier op de hindernis afrijden! :j

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:39

Ja klopt. Maar durf de teugels nog niet te strak te houden omdat vrij scherp bitje is :P En wat raar is ze gaat laatste seconde voor de hindernis nog opzij waardoor ze niet over het midden gaat.

danytsiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:41

Maikaatje schreef:
Ja klopt. Maar durf de teugels nog niet te strak te houden omdat vrij scherp bitje is :P En wat raar is ze gaat laatste seconde voor de hindernis nog opzij waardoor ze niet over het midden gaat.

okeey tog netjes

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:42

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:59

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.