Mike en ik, pas 2mnd bezig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Mike en ik, pas 2mnd bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 20:46

Sinds 2mnd rij ik op Mike, een merrie (jaaaaa, ze heet eigelijk Tess maar de eigenaar noemt haar Mike.. ik vind het prima!) van ongeveer 6jr. Ze is 2jr onder het zadel en heeft vorig jaar stilgestaan. Eigenlijk is ze nooit echt gereden, meer een beetje hobbel hobbel in de bak zonder dat er wat van haar gevraagd werd.
Ik ben erg benieuwd of jullie de vorderingen in haar zien en andere veranderingen (ik namelijk wel haha)
De eerste x dat ik op haar zat!
Afbeelding
4e keer
Afbeelding

Een maandje terug
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels ben ik overgestapt op een dressuurzadel (of dat probeer ik iig, heb er laatst ook een vraag over gesteld maar dat terzijde ;)

Afbeelding
Afbeelding

Ben erg benieuwd naar het commentaar! Ik weet dat ik soms achterover zit maar dat komt (niet altijd) doordat de bak nogal mul/zwaar is en Mike wegzakt :( Moet nog iets aan gedaan worden.
Binnenkort zal ik nog meer foto's maken in de draf.
Thnx!!

ArGieVai

Re: Mike en ik, pas 2mnd bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:57

Hi! Wat een leuk dier! Ik denk dat het achterover zitten niet alleen komt door de bak, maar voornamelijk door het voorover kiepen van het zadel. Je zit ook minder achterover op het VHZ zadel dan op het dressuurzadel. Zou hier eens naar laten kijken of de eigenaar(esse) er over inlichten

Voor de rest zijn het weinig foto's om te zien of jullie veel vooruit zijn gegaan. Waar ik als ik jou was aan zou gaan werken is om meer lengte te krijgen in haar hals. Zoals Friezen graag doen kropt ze zich op, ipv haar hals te laten vallen en haar neus er meer uit te gooien. Oftewel: veel lang en laag proberen te rijden, en proberen haar neus er meer uit te rijden!

Komt zeker goed met jullie :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:04

hmm als ik eerlik ben vind ik het er niet beter op geworden ja ze loopt in een krulletje maar achter gebeiurd er weinig
probeer haar van achter naar voren te rijden ipv andersom

Stefannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:08

ze loopt inderdaad in een krul, probeer haar niet -- vast -- te houden met je handen, maaar naar voren te rijden!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:15

Paard inderdaad wat meer op lengte rijden en in dit stadium van training vooral veel in een wat hoger tempo rijden om haar achter actief te maken, zo nu en dan eens een stukje terug sluiten (actieve, kleine passen laten maken) en haar dan leren met een kleine hulp weer van achter uit vooruit rijden/verruimen. Veel schijnovergangen rijden en schakelen in alle gangen, daar krijgt ze balans van en zo leert ze van achter naar voren lopen. Succes!

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:22

had nog wat meer foto's willen zien van het echte werk, maar de vooruitgang is al wel te zien hoor. pas op dat je niet je rug té hol maakt. verder zou ik gaan oefen met lang & laag te rijden, zodat ze wat meer lengte in de hals krijgt. is lastig bij friezen, die kroppen zich het liefst op dat weet ik. ;)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:45

Je hebt in elk geval je beugels een stuk beter op het nieuwe zadel en je zit op de laatste foto een stuk rechterop. Zou inderdaad haar wat meer uit de krul te laten komen. Lekker met een iets langer teugeltje rijden en toch nog de aanleuning te houden. Vind het er nu erg strak uit zien, en zo loopt ze ook minder lekker. Probeer haar vlot te laten lopen zonder dat ze zich opkrult en kijk later hoe je haar weer verder kunt oppakken.