aah die zit :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PH_Jump

aah die zit :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:41

Na een poos niet rijden vanwege mijn rug en ziekte paard.

Ben ik sinds kort weer bezig met paardrijden, alleen me zit is opeens heel erg slecht.

ik zit krom en ik vind het echt niet kunnen, normaal rijd ik met een lekker gevoel alleen nu niet meer,

na de vakantie ga ik weer lessen :9

maar ik wil wel de zit in de tussen tijd wel verbeteren,

Hebben jullie Tips!? _/-\o_

Voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVJW8HFD-D.jpg

Na:

Let op ik ben niet echt zo bol zo als op deze foto, ik heb meesstal me shirt in me broek vandaar dat bolle gezicht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SYMGBYKZ-D.jpg

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:44

een beetje je benen vooruitleggen en dan zal je automatisch wat naar achteren gaan met je bovenlichaam
je zit niet echt krom maar je valt te ver naar voren met je bovenlichaam
ik vind je eigenlijk een beetje te groot voor de pony

PH_Jump

Re: aah die zit :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:50

ik weet dat ik te groot ben(wel jammer maar ik ben ook voor een andere aan het kijken) ik rij hem nu 2 x in de week rustig 20min want anders wordt hij te pittig en onderhand gaan we beleren voor de kar

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:51

Je beugelriemen ongeveer 4 gaatje langer maken, juist niet naar achter gaan zitten want dan breng je het dier uit balans en je bent eigenlijk al te lang en te zwaar voort dit dier, zeker als je hem niet in balans kan rijden, waarom dan nog rijden, is niet perse beter voor je paard zijn rug en benen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:30

Op een paard dat bij je postuur past, kun je ook beter zitten. Dus niet meer op een te klein paard rijden. Daar word je zit niet beter van.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:39

Tja, als ik de foto's zo bekijk, denk ik dat je gewoon aan het groeien bent. Dan verandert uiteraard je lengte, maar kun je ook echt wel uit balans raken. Het zou inderdaad fijn zijn als je een overstap kunt maken naar een groter paard.
Succes!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:28

Handen netjes recht op mij mekaar houden en gewoon trots op je paard zitten.
Je bent idd veel te groot voor je pony!

xmarshmallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:16

Waarschijnlijk kun je beter zitten op een groter paard van jou maat,en dan zal je gelijk fijner rijden en rechtop zitten. Voor nu zou ik je hakken naar beneden drukken,teugels korter en je handen bij je zadel houden. Succes met het vinden van een ander paardje! :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:22

Hier hetzelfde gehad. Door je rug zo min mogelijk te belasten gaat de rest van je lichaam opslot. Bij het instappen lekker ontspannen en Tijdens rijden overdreven trots gaan zitten en beugels een paar gaten langer.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 20:09

heb effe een vraag zijn thuis effe aan het praten over een nieuw paard en me moeder zegt dat eentje van 1.44 wel kan maar ik ben 1.74 en in dacht aaan een paard van boven de 1.60 wat denken jullie?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:42

Ik ben zelf ook 1.74 en heb een e-pony gekocht van 1.56 m. Ik vind dit net kunnen, kleiner had ze niet moeten zijn vind ik. Ik weet niet of jij nog groeit?
Anders is het als je een haf of een tinker koopt, die zijn vaak veel breder...

V.w.b. je zit: je kantelt je bekken naar achteren waardoor je bovenlichaam naar voren valt. Je bekken dus onder je kantelen. Verder je beugels veel langer maken, je zit nu erg in stoelzit.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:51

ik denk dat ik niet meer groei. maar ik heb altijd gesprongen en dressuur ook wel, maar ik wil de springsport in en ik denk dat die dat niet kunnen toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:02

Ik zou zowiezo voor een maat minimaal 1,55 kijken met je lengte.. ook zodat het fijner zit en elkaar neit in de weg zit ook met het springen..
Je kan ook voor KWPN kijken zijn ook mooi aan de maat en kunnen ook springen en dressuur

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:06

Ik denk dat je ook na moet denken of je nog bij de ponyclub wilt blijven, of het ook oké vindt om al over te stappen naar de rijvereniging... Anders nog een grote e-pony, of inderdaad een paard en dan kom je toch al snel rond de 1,65 met zo'n lengte. (als je gewoon een KWPN, BWP of Z of zo wilt) 1,44 lijkt me sowieso veel te klein bij je lengte.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:08

Koudbloeden zijn inderdaad vaak niet de beste springers. Waarom wil je moeder zo'n kleine pony voor je kopen? Als het paard alleen voor jou is, zou ik zeker voor minimaal 1,60 gaan.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:21

ik weet niet hoe oud je bent? Als je echt de (spring)sport in wilt zou ik toch voor een paard gaan denk ik, niet voor een (grote) e-pony.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:28

Ik zou niet voor een pony gaan hoor als ik jou was! Ze zijn wel een stuk goedkoper volgens mij maar ik zou dan eerder nog een wat ouder paard kopen waar je goed op past dan een jonge pony die eigenlijk veel te klein is. 1.44 is wel erg klein. Ik zelf ben 1.80 en heb een pony van 1.52, maar mijn pony is stiekem een noordzweeds trekpaard (en die was ook niet goedkoper, dus het gaat niet altijd op). Een 'gewoon' paard zou voor mij minstens 1.65 moeten zijn wil het plaatje kloppen. En die brede paarden (de mijne athans) springen niet zo goed want ze kunnen er ook gewoon doorheen haha. Ik zou echt voor een paard gaan, dan weet je iig zeker dat je er niet te groot voor wordt.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:30

Volgens je profiel ben je 13, klopt dat nog? Mijn broer en ik zijn na die leeftijd nog heeeeeeeel veel gegroeid! Ik zou echt zeker weten voor een paard gaan! Zo zonde als hij toch weer te klein wordt. Heb je weer verdriet enzo. En een man op een te klein paard vind ik eerlijk gezegd echt geen gezicht. Mannen zijn al wat breder dan vrouwen en dan blijft er niks van het beestje over.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:38

@ Eliselukas, dat klopt dat ik 13 ben , ik ben vandaag gestoptmet rijden op de wels.

@kozie ik zit niet meer bij de ponyclub al twee jaar niet meer ik rij alleen op privelessen en bij de rijvereniging.

@mscjelle, me moeder doet het meestal omdat me moeder van die paardjes houd om voor de kar in te spannen, maar ik zei dat hij/zij wel van mij was en dat het niet de bedoeling is dat hij/zij wordt ingespannen, dus ik heb dit laten zien en we gaan onder hand naar een kennis uit brabant om tekijken op de stal daar en krijg waarschijnlijk een paard daar vandaan

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 06:56

gisteren met de wels een fotoshoot gehad en gister is hij voor het laatst bereden

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:54

Zou gaan voor een paard! Je bent 14 en gaat nog groeien ( net als ik ). Het is denk ik niet de bedoeling dat je je pony weer moet gaan verkopen over 2/3 jaar? Een paard van minimaal 1.60 is denk ik het beste voor jou. :) :)

saskiiaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:39

Hey hooiii,

Ik heb hier zelf ook heel erg last van gehad! En dan vooral in mijn bovenrug., mijn schouders staan te ver naar voren (om zo maar te zeggen) en word veroorzaakt door een zwakke punt in mijn rug..
Misschien kun je hiervoor 'cesartherapie' krijgen? Dit heb ik ook gehad (nogsteeds) en binnen 2 weken zat ik al veel beter op het paard! Cesartherapie is houdingsleer. Het is echt heel goed en het helpt dus ook daadwerkelijk! Ik kan het niet zo heel goed uitleggen, hihi.. Maar misschien kun je op internet even informatie opzoeken en kijken als het bij jou in de buurt is?

Groetjes :)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 07:16

thanks!