Zondag 01/07/'12 is Stalin bij mij gekomen.
De foto's zijn van een tijdje terug (10/07), maar ik wilde ze toch plaatsen. We zijn een nieuwe combinatie, dit was nog maar de vierde keer dat ik op hem reed. We moeten nog erg aan elkaar wennen.
Stalin is een 8jarige haflingerruin van 1m50. Vader is Stallone.
Bij zijn vorige eigenaar werd hij op L-niveau getraind. Ik rijd met hem gewoon heel basis, we hebben nog geen niveau. Zoals jullie op de foto's zien is er nog veel verbetering nodig.
Voor mij is het een hele tijd geleden. Ik heb vroeger 10jaar gereden op een manege, dan ben ik 2jaar gestopt met rijden.
De paardenkriebels kwamen echter terug, ik heb dan enkele maanden halve stal gedaan met een western paardje. Maar ik wilde echt terug dressuur beginnen rijden en heb dan mijn eerste eigen paardje Stalin gekocht!
Momenteel hebben we nog geen les gekregen, omdat ik eerst aan hem wil wennen.
We zijn wel al ingeschreven in de plaatselijke club en binnenkort kunnen we dus starten met lessen (zowel dressuur als jumping) om zo binnenkort misschien eens een wedstrijdje mee te doen!
Ik zou graag tips hebben hoe ik hem lekker ontspannen kan laten lopen, welke oefeningen, overgangen etc.
Stalin is ook erg kijkerig en soms heb ik moeite om hem geconcentreerd te houden... Iemand een ideetje om dit te kunnen verbeteren?
Mijn eigen commentaar: tenen naar binnen, hielen naar beneden, handen rechtop en rechtzitten! Jullie mogen mij natuurlijk aanvullen.
Zo nu de foto's!