Coco Chanel op haar best (l1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Coco Chanel op haar best (l1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 19:49

Çoco Chanel is een 14 jarige haflingermerrie en al 3,5 jaar in mijn bezit. Op dit moment starten wij L1 met 3 winstpunten.

Sinds september 2011 sta ik op mijn huidige stal en hebben wij les van flo123. al sinds de eerste les merkte we verschil en die steigende lijn loopt maar door. Maar we zijn er nog lang niet.
Ik had een erg strenge hand en dit wordt beetje bij beetje minder, ook zijn we flink bezig geweest met mijn houding.
stelling en buiging, nagefelijkheid, ontspanning, verruiming en het leniger maken van chanel.

ook hebben we meegedaan met selecties voor nationale tentoonstelling 2012 voor het stamboek en hebben we ons geselecteerd :D daar zijn we nu dus druk voor aan het trainen..

Afbeelding

Afbeelding

eerste pasjes richting travers
Afbeelding

tussendoor even belonen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laat je een berichtje voor ons achter?

roombolletje

Re: Coco Chanel op haar best (l1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:57

Wauww leuke combinatie!
Je ziet niet zo vaak zulke haffies :D
Ga zo door! Ik hoop voor je dat je door gaat met de selecties!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:57

Wat heb jij een stoere haf zeg, niet zo poepie sjiek zoals je ze tegenwoordig veel zie maar 1 met body.

Rijden ziet er netjes uit alleen heb ik het idee dat je je schouders optrekt en op sommige foto's je rug hol maakt, je handen zou je ook nog iets meer mogen dragen.

Gefeliciteerd met je selectie.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:00

Mooie foto's Lisan! Gaaf paard heb je toch!
Nog ff verder trainen en dan knallen op het NK!!!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:04

areke:holle rug klopt, ik heb net mijn fysiotherapie daarvoor afgerond en doen ook af en toe zit lessen om het te verbeteren.
schouders optrekken lijkt inderdaad heel erg maar op deze foto's doe ik het niet. ik heb geloof ik een kort nekje :o

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:56

Ik vind dat je je knappe haflinger behoorlijk vasthoud aan de voorkant door je handen vast te zetten. Aan de voorkant zie ik alleen maar strak, strakke kaak, strakke nek.

Ga eens echt bewust van voor naar achter rijden, lucht aan de voorkant en mooi actief van achteren. Let ook goed op dat je, je armen bij je lichaam houd en houd je handen wat hoger en dragend. Je zal zien dat de aanleuning veel beter zal worden als er wat meer ontspanning in komt.

Verder een gaaf beest hoor, mooie chique ook :D

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:04

Leuke haflinger :) Het rijden ziet er ook goed uit :j
Let alleen wel goed op je hakken probeer je soms ietsjes meer
uit te drukken ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:07

Wauw leuke haf hoor! Succes met je wedstrijden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:23

Oh meissie wat zet jij jezelf vast..

Probeer te ontspannen vanuit je schouders, vooral op de 5e foto is goed te zien dat jullie samen enorm veel spanning hebben. Als jij zelf los in je rug, schouder en armen ben zal je pony zich ook meer kunnen ontspannen. Overigens snap ik de 'richting travers' foto niet zo goed in deze context.
Ga eerst werken aan het ontspannen van jullie samen en dan aan de houding van je pony gaan werken. Pas later kun je aan een travers gaan denken. Misschien gebruik je de travers als lenigheidsoefening maar een strak paard zal niet buigen en los laten dus ook niet leniger en losser worden. :)

Vind het wel een leuke haf, zit volgens mij genoeg pit in, probeer dat voor je te winnen ipv dat ze het tegen je gebruikt.

Room_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:05

Aparte maar mooie haflinger!!
Probeer wat meer voor je te kijken en wat ontspannende te rijden. Verder ziet het er netjes uit

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:14

Mooi dier zeg!

Jullie hebben inderdaad nog wel wat om aan te werken, ik doel dan vooral op de ontspanning. Je geeft aan dat je je schouders niet optrekt, maar doe je dit echt niet of voel je niet dat je het doet? Het kan namelijk zo zijn dat je het ongemerkt doet en zo gewent bent aan die spierspanning dat je het niet eens merkt (ik had daar zelf ook veel ervaring mee :Y)). Ik zie op de foto's meteen de spanning in jouw bovenlijf. Wel super dat je ermee naar de fysio bent gegaan en zitlessen neemt +:)+ Handige tip om gespannen spieren te herkennen en zelf weer te laten ontspannen: span een bepaalde spiergroep eens goed aan, houd dat even vast en ontspan dan weer. Dat kan je dan bij allerlei spiergroepen doen. Als je je bewust bent van die spierspanning en je kan het herkennen, dan kan je ook weer laten ontspannen en krijg je er weer meer controle over :)

Wat me verder opvalt is dat je je handen plat en laag hebt, volgens mij blokkeer je je pony hier nogal mee. Het is goed dat je werkt aan een vriendelijkere hand, ik denk dat dat nog beter zal gaan als je je handen rechtop gaat houden en ze zelf draagt (dus wat hoger houden).

Succes met jullie optreden bij de tentoonstelling van het stamboek! :)

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:32

ziet er bij sommige foto's nogal gespannen uit maar daar is al genoeg over gezegt volgensmij
veder mijn commentaar is je mag op sommigen foto's iets meer contact houden en veder hou je handen rechtop je mag je handen ook wat hoger dragen denk ook aan de knik in je ellenbogen en blijf je hakken uitdrukken!
veel plezier en succes nog met je leuke haflinger /3

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:11

Mooie haflinger onder je kont!
Mijn commentaar is ook dat het er wat gespannen uitziet, maar dat heb je nu wel genoeg gehoord denk ik :)
Ga zo door !!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 05:25

bedankt allemaal voor julie tips en commentaar: ik heb inderdaad nog veel spanning in mijn hand en lijf hier zijn we ook het hele uur mee bezig en heb wordt al stukken beter ( ik zal vanavond wel even foto plaatsen hoe het was in september). zag ook goede tips voorbij komen voor ontspanningsoefeningen ga ik zeker proberen..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:29

Jullie zijn een fijne combi!

Wel krijg ik het een beetje benauwd als ik naar jou kijk, adem je wel :o ?
Je mag wat meer zitten en je onderrug ontspannen. Dan beetje bij beetje je buikspieren sterker maken en eens goed uitademen. Dit gaat echt niet in een dag, maar met je ademhaling en een hand op je onderrug en een hand op je buik en dan naar je handen ademen kun je wel je spieren wat losser krijgen daar. Door dit op een bewegend dier te doen werkt dit soms nog fijner. Ik heb hetzelfde probleem en merk dat als met dit soor oefeningen werkt, dit fijn is, niet pijnlijk (bij mij tenminste) en je aan 1x per week meer dan genoeg hebt. Je lichaam moet er echt aan wennen.

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:51

mooi paardje, mag je trots op zijn!

je zit echter wel wat gespannen, maar daar zijn meer reacties over gegeven las ik al :P

cosmoxxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:53

leuk dierr <3
ziet er lekker ontspannen uit! :D
alleen hakke uitdrukken ! ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:02

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:05

Bailey_4ever schreef:
Ik vind dat je je knappe haflinger behoorlijk vasthoud aan de voorkant door je handen vast te zetten. Aan de voorkant zie ik alleen maar strak, strakke kaak, strakke nek.

Ga eens echt bewust van voor naar achter rijden, lucht aan de voorkant en mooi actief van achteren. Let ook goed op dat je, je armen bij je lichaam houd en houd je handen wat hoger en dragend. Je zal zien dat de aanleuning veel beter zal worden als er wat meer ontspanning in komt.

Verder een gaaf beest hoor, mooie chique ook :D

Ben ik het mee eens, voordat je aan traver gaat beginnen moet ze eerst los zijn van voor en van achter.
Nu zet je je handen vast. Veel overgangen rijden en hiermee zorgen dat ze nageeft op je been.

Verder ziet het er goed uit! Veel succes op de nationale!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:04

Als ik oefeningen rijd als keertwending en traver ga ik juist ontspannen. dat is de reden dat we deze oefeningen meenemen.
we rijden eerst basis, en daarna gaan we die oefeningen doen, en daarna ben ik veel meer ontspannen en rijden we de rest van de les weer basis..

bedankt voor de tips en complimentjes, ben ook erg blij met haar en trots op der