Scheve schouders, tips gevraagd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Scheve schouders, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:44

Nadat ik er een tijdje uigelegen heb ivm een blessure ben ik sinds een tijdje weer aan het trainen. Ik ben alleen heel erg scheef in mijn schouders geworden. Vooral rechtsom druk ik mijn linkerschouder naar achter en rechts naar voren. Ik zit hierdoor dus mijn paard gigantisch in de weg en is het voor hem erg moeilijk de juiste buiging te krijgen en de hoeken met correcte stelling in te gaan. Heeft iemand tips hoe ik mijn schouders losser en in de juiste houding te krijgen? Alvast bedankt!

Cchanny

Re: Scheve schouders, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:40

Naar de chiropraktor?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 18:08

Heb ik ook aan zittrn denken maar het moet toch ook zonder kraken opgelost kunnen worden?

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:22

Als je lichamelijk niet in orde bent kun je in principe beter niet op je paard gaan zitten, laat ik nou zo iemand wezen die daar te eigenwijs voor is en dat net als jij gewoon deed :+

Naar de dokter gaan, een verwijzing vragen naar of een fysio/osteo, of houdingstherapie, dat laatste sloeg bij mij niet aan, maar misschien bij jou wel!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:42

Als er wervels vast zitten moet je echt naar de chiropractor. Het doet geen pijn en je lost er een hoop mee op. Je gaat alleen maar verkrampter zitten als je probeert om je scheve lichaam in een goede houding te forceren.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:41

je kan eerst je rechter beugel een gaatje langer maken, dan krijg je t niet meer voor elkaar om je rechter schouder naar buiten te drukken lijkt mij... en ja, je zelf ff na laten kijken wat er mis is...