rubin at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JLD

rubin at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 19:56

Vandaag heb ik mijn toppertje laten filmen

Rubin is nu 9 jaar. en een afstamming van rubin royal

Momenteel word hij getraind op M/Z niv.
Officieel zijn we het L gestart.

Hij is echt mijn droom paard, nog steeds!
Alleen staat hij nu te koop, ben op een anderen merrie gestuit waarmee ik verder wil en twee paarden word helaas te duur.

Verbeter punten, zijn vooral hem meer over zn rug rijden.
Helaas heb ik geen filmpje van het los rijden. Dus heb alles achter elkaar geplakt.

(hoop dat ik genoeg info heb gegeven) :o

corina21

Re: rubin at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:59

ziet er fijn uit,jammer dat je het op haw hebt gezet,ik kan niet echt veel commentaar hierop leveren,ziet er netjes uit.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:03

Probeer hem, wat je al aangeeft, meer over de rug te rijden. Meer van achteren activeren, minder liften met je handen (die hou je erg hoog). Leuk dier, lekker meer laten swingen!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:46

Leuk paard zeg, daar ga je zeker weten wel een leuk nieuw baasje voor vinden! :)
Hou je handen niet te hoog. Je ziet wanneer jij je handen nog een tikje omhoog brengt dat je paard nog een tikje in de oprichting gaat, maar dit is niet de juiste manier om de oprichting er in te rijden. Ook vind ik dat hij wel even wat meer spieren mag ontwikkelen in het begin van zijn hals waar je vooral laag rond voor moet trainen. Maar je geeft al aan dat je ook veel mee bezig bent met over de rug rijden, dan zal je dit ook vast en zeker meenemen.
In appuyement vind ik hem met de achterhand wat te weinig scharen, en een keer ging achterhand voor. Voorhand zou ook meer mogen scharen, meer ruimte nemen (maar kan zijn dat je dit juist expres niet deed op de momenten die hier getoont worden). Mis hier een stukje lengtebuiging, en let op je binnenhand waarmee je hem iets tegenhoud. En in keertwending mis ik in het eerste deel ook net dat stukje buiging in het lijf.
Zijn tips, en ik beoordeel van hoe ik het op het filmpje zie en kan dus anders worden ervaren in het echt.

bb260

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:24

Erg leuk paard! Alleen zijn je handen te hoog zoals de rest ook zegt.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:49

:j Dankjullie wel, Ga zeker wat met de reacties doen

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:50

Ziet er goed uit! Met Unia komt het helemaal goed bij jou!

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:23

Leuk paardje.
Zoals je zelf al aangeeft is het ruggebruik van je paardje nog niet optimaal.
Let erop dat je paard tijdens de schouderbinnenwaarts ook echt in zijn lichaam buigt en niet alleen in zijn hals. Op het stukje rond 0.30 zie je dat je paard wel heel erg buigt in de hals, maar eigenlijk amper in het lichaam. Ook heb ik overigens ook het idee dat hij zn hoofdje af en toe wat kantelt. Jammer dat je hem weg moet doen, maar succes met de verkoop!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:53

ik weet niet of je dit filmpje ook al verkoopfilmpje wil gaan gebruiken? want in dat geval lijkt het me goed wanneer je ook wat meer rechte lijnen, stukjes schakelen en galop laat zien ;)
Het stukje van fijn over de rug lopen mis ik ook, maar daar zijn al tips voor gegeven. succes met de verkoop en heel veel succes met je nieuwe paardje! heb het topic met je merrie ook gezien, leuk dier! :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:22

voor het beeld vind ik dat je wat naar achter hangt en inderdaad je handen wat hoog. Verder loopt tie wel leuk.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:37

Leuk paardje.

Hij loopt in de krul maar ik vind hem niet fijn nageven. Ik zie hem weinig echt ontspannen en zijn rug gebruiken. Daar zou ik echt flink op trainen zodat hij ook wat meer bespiering krijgt.
Hij heeft best wel een dunne hals en denk dat hij veel mooier toont met meer bespiering.

Ik vind jou zit heel netjes! Super mooi rechtop, alleen mogen je handen wel 10 cm lager ;)