het is al lang geleden dat ik een topic heb geplaatst dus ik vond het wel weer eens tijd worden. Mien is een 12 jarige lieve merrie. Ik heb haar nu twee jaar. We rijden nu op B/L niveau (nog niet gestart). Mien zelf heeft wel L2 gelopen en had genoeg punten voor de M. We hebben de laatste tijd wat problemen gehad met buiging. Om een lang verhaal kort te maken. Een paardenmasseur heeft geconstateerd dat het zadel niet goed was, een zadelmaker heeft geconstateerd dat ik het zadel te ver naar voren leg, waardoor het te smal wordt bij haar schouder en dat de kussens te hard zijn. De Kussens moeten dus worden leeggehaald en opnieuw worden opgevuld. Ik rijd nu tijdelijk met een ander zadel van een stalgenoot die iets beter ligt. Maar mijn zit is heel erg verslechterd met dit zadel. Ik zit veel te ver in de lepel in dit zadel. Ik heb zelf met een dressuurzadel en dit is een veelzijdigheidszadel.
Verbeterpunten:
* rechtop zitten en meer voorin het zadel zitten (Bij mijn eigen zadel heb ik hier normaal geen problemen mee)
* Handen meer naar voren plaatsen en dragen
* Beugels mogen denk ik nog wel een gaatje langer
Ik ga geen commentaar zetten bij de foto's, want ik wil dit graag aan jullie overlaten.
indraven
1.

2.

draf
3.

4.

5.

6.

7. Pasje verruimen

galop
8.

9.

Belonen
10.

Nog wat fotootjes van na het rijden!
11.

12. Deze vind ik wel heel erg mooi!

Wat vinden jullie ervan? Graag opbouwende kritiek!
En ik heb dus veel problemen met de buiging, hebben jullie hier tips voor?