Nicole tijdens haar shoot op concour. (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Nicole tijdens haar shoot op concour. (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:54

Zaterdag hadden Nicole en ik weer concour en nou had Leey hier op bokt aangeboden om foto's te maken van ons. Dat is natuurlijk hartstikke leuk en er is de laatste tijd ook zoveel verbetering en het gaat ook zo hard nu de basis er helemaal top in zit, dat al veel foto's nu wel weer oud zijn! :+

Nicole is een Nakomeling van Now Or Never M, waaronder haar grootvaders Voltaire en Nimmerdor zijn. Mooi springbloed dus. Ook heeft ze nu twee veulens van 2 en 3 jaar van Sattisfaction (gv. Stakkato).
Ze is dus spring gefokt en door de eigenaars is nooit verwacht dat ik ver zal komen met haar in de dressuur. Even een foto van twee jaar terug hoe we zijn begonnen:

Afbeelding

En nou zitten gewoon alle spieren er op en dit lelijke eendje herken je gewoon echt niet meer terug!!

Mijn punten waren trouwens 190 en 185, net geen prijs.

Afbeelding
Middendraf, op een van de middendraf had ik een 8!!

Afbeelding

Afbeelding
Middengalop, ook een mooi cijfer op! 7!

Afbeelding

Ik zal vanavond nog even wat meer plaatsen maar ben gewoon al zo blij met de verbeteringen.

ismy

Re: Nicole tijdens haar shoot op concour. (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:01

*knip*
Het paard is nog steeds net zo groot maar is alleen heel wat zwaarder geworden door de spieren. Ze meet gewoon 168 cm! :D

We moeten nog veel leren maar het gaat steeds beter! :D
Laatst bijgewerkt door Sica op 09-07-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:05

Ziet er goed uit. Alleen vind ik je met de midden-draf óntzettend hangen... Probeer hier aan te denken en blijf goed rechtop zitten. Let ook goed op je tenen, daar kan ik zo mijn jas aan ophangen! :D In de galop foto lijk je erg voorover te vallen, of is dit een vertekend beeld? Denk ook goed om je teugel lengte. Verder vind ik het paard netjes van voor naar achter gereden. (Qua actief)

Succes nog verder!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:40

Bedankt voor de tips, ik moet er idd nog erg op mijn houding letten, dit komt door het nieuwe zadel, voorheen noest ik mijn best doen om netjes te zitten en nu doe ik dat automatisch door het zadel.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:49

Bij de eerste foto had ik toch een beetje mijn bedenkingen toen ik las dat je L2 was gestart := Maar wat een verschil, ik heb een paar keer naar boven en beneden gescrollt omdat ik maar niet kon geloven dat het hetzelfde paard en dezelfde ruiter was! :Y) Wat een vooruitgang, mag je trots op zijn, je paard lijkt ook minstens 10 centimeter groter, echt super! Ik heb verder niet echt tips alleen dat je er misschien nog iets meer op moet letten dat je rechtop blijft zitten dus niet te ver naar voren en niet te ver naar achteren maar verder hartstikke leuk! Gewoon lekker verder oefenen en genieten van je leuke paard!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:58

Dankjedankje! :D ja ik ben echt blij met mijn foto's nou nog de houding een beetje beter! :D

hihi, ja we gaan ongelofelijk hard vooruit, we kennen alles al voor het M1. :+
Bedanktbedankt!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:21

Ja verschil hea?
We zijn sinds kort ook gestart in het springen.

Afbeelding

Het is allemaal nog een beetje lastig uit zitten ze kan erg heftig zijn met springen :+

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:28

Leuk paard, groot verschil al tov de eerste foto.
Wat mij alleen opvalt is dat bij elke draffoto, je paard telkens maar 1 voet op de grond heeft, terwijl je bij draf normaal linkerdiagonaal (linksvoor + rechts achter) op de grond hebt dan zweefmoment, dan rechterdiagonaal (rechtsvoor + links achter) op de grond, weer zweefmoment enz.
Nooit maar 1 voet op de grond.
Ik heb van die paar foto's de indruk dat je paard nog redelijk veel op zijn voorhand loopt en dat het voorgaande wat ik gezegd heb, daardoor komt. Probeer nog meer te activeren en van achter uit te gaan werken. Veel overgangen, kleine schijnovergangen e.d. zodat je paard meer gaat dragen.

Springfoto is netjes!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:34

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker mee aan de slag, zijn we nog altijd erg mee bezig omdat dit bij het paard erg lastig is omdat ze overbouwd is en daarom snel de neiging heeft om op de voorhand te lopen je kunt er dus helemaal gelijk in hebben. Bedankt!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:45

wat een verschil zeg. goed bezig.

de middendraf foto zit je inderdaad te veel achterover, jammer van het mooie beenwerk van je paardje.
de gallopfoto is erg mooi. daar vind ik je netjes zitten

verder heel veel plezier / succes met je paardje

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:06

Moderatoropmerking:
Reactie's die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:16

wat is je paard knap geworden zeg!
vind je houding in de middandraf niet geweldig, lijkt ook dat je heel zwaar zit en dus achterover hangt, maar dat gaat vast goedkomen :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 17:43

Bedankt voor de tips!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 19:11

Nog een paar foto's van concour dressuur..

Afbeelding
Jammer van mijn houding..

Afbeelding

Afbeelding

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:57

Inderdaad niet te ver naar achter leunen en je tenen naar binnen. Op de tweede foto hierboven doe je het goed!

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:02

Wauw wat een verandering zeg! Ga vooral zo door!

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:00

Wauw, wat zien jullie erg goed uit!!
Komt helemaal goed, veel succes verder!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 09:30

Bedankt! (:

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:19

Wauw wat ziet het er goed uit! Jullie komen nog wel verder!
Je moet echt proberen minder achterover te hangen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 21:37

Ahh bedankt! we zien wel waar het schip strand, ik breng haar uit voor de eigenaar. Er staan nu meer paarden op mij te wachten door de vooruitgang. :+

ga er idd echt op letten!

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:06

dat is ckr een heel verschil,

knap dat je dat in 2 jaar hebt weten klaar te spelen, heel veel succes met de wedstrijden :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:11

Izzy19 schreef:
Wat mij alleen opvalt is dat bij elke draffoto, je paard telkens maar 1 voet op de grond heeft, terwijl je bij draf normaal linkerdiagonaal (linksvoor + rechts achter) op de grond hebt dan zweefmoment, dan rechterdiagonaal (rechtsvoor + links achter) op de grond, weer zweefmoment enz.
Ik heb van die paar foto's de indruk dat je paard nog redelijk veel op zijn voorhand loopt en dat het voorgaande wat ik gezegd heb, daardoor komt. Probeer nog meer te activeren en van achter uit te gaan werken. Veel overgangen, kleine schijnovergangen e.d. zodat je paard meer gaat dragen.

Springfoto is netjes!

Dat is toch juist goed dat het achterbeen als eerste aan de grond is? http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p=Drafactie

Ik vind het er echt goed uitzien en ontzettend knap hoe ze nu loopt in vergelijking met een paar jaar terug en ze is prachtig bespierd! De eigenaar mag zijn/haar handjes dichtknijpen met zo'n amazone!! Heel veel plezier met dit superleuke paard!

Ik probeer om te voorkomen dat ik achterover ga hellen (ik heb een Fries als die naar middendraf gaat heb je bijna veiligheidsgordels nodig) voor mijn gevoel "voorover" te zitten met mijn bovenlichaam maar wel hetzelfde ritme te houden met mijn bekken. Je kunt het eens oefenen aan de longe als je erop zit (dus iemand anders die de longe vasthoud... :+ ) en dan verruimen en vertragen zonder je teugels te gebruiken. Dus die in een knoop om de hals en met je zit gaan rijden dan kun je ook niet meer achterover hangen anders val je eraf!

Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Fred_Kroket op 15-07-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:13

Krijg je geen hele zere rug van deze manier van zitten? Ik vind het knap wat je al aan vooruitgang hebt geboekt met je paard de afgelopen twee jaar maar als jij er nog beter op gaat zitten gaat het nog makkelijker en ziet het er ook veel mooier uit. Je zit nu teveel met je bekken naar voren gekanteld wat je compenseerd in je schouders en onderrug. Je moet meer op je zitbeenknobbels gaan zitten.

pienflevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:22

probeer iets minder achter over te gaan zitten, het lijkt alsof je met een extreem holle rughouding op je paard zit maar verder moet ik zeggen dat je behoorlijk veel vordering hebt geboekt met een springgericht gefokt paard

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:31

Fred_Kroket schreef:
Izzy19 schreef:

Springfoto is netjes!

Dat is toch juist goed dat het achterbeen als eerste aan de grond is? http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p=Drafactie

Ik vind het er echt goed uitzien en ontzettend knap hoe ze nu loopt in vergelijking met een paar jaar terug en ze is prachtig bespierd! De eigenaar mag zijn/haar handjes dichtknijpen met zo'n amazone!! Heel veel plezier met dit superleuke paard!

Ik probeer om te voorkomen dat ik achterover ga hellen (ik heb een Fries als die naar middendraf gaat heb je bijna veiligheidsgordels nodig) voor mijn gevoel "voorover" te zitten met mijn bovenlichaam maar wel hetzelfde ritme te houden met mijn bekken. Je kunt het eens oefenen aan de longe als je erop zit (dus iemand anders die de longe vasthoud... :+ ) en dan verruimen en vertragen zonder je teugels te gebruiken. Dus die in een knoop om de hals en met je zit gaan rijden dan kun je ook niet meer achterover hangen anders val je eraf!

Veel succes!

Ze spreken daar over een fractie eerder. Het verschil hier is te groot ;) Als je eens op zoek gaat naar filmpjes van passage, piaffe of gewoon verzamelde en uitgestrekte draf zal je zien dat dat verschil minimaal is, amper zichtbaar eigenlijk. Bij dit paard zit dat nog niet helemaal goed, maar dit was gewoon ter info voor de amazone met enkele tips hoe ze hieraan kan werken. Uiteraard is het beeld al veel verbeterd tov in het begin.