Een uitleg van middendraf en galop?
Goed, bij beide is het het doel dat je paard lekker actief zijn passen groter maakt. Het is dus niet perse de bedoeling dat hij harder gaat. Let dus op dat je pony niet alleen sneller, maar ruimer gaat lopen, met meer kracht.
Dit doe je door idd been te geven, maar ik vind 'naar voren drukken met je been' een beetje klinken alsof je contstant druk moet hebben op je benen. Maar daar maak je de meeste paarden steeds langzamer mee. Als je een hulp geeft, geef hem dan kort en krachtig. Het is een beetje hetzelfde als als ik wil dat mijn paard aan de kant gaat, ik met al mijn gewicht tegen hem aan ga hangen, wat hem waarschijnlijk niets doet, of een prikje met me vinger in zijn zij geef, dat prikkelt meer en dan zal hij aan de kant gaan. Verder moet je lekker actief denken, denk vooruit. Een beetje alsof jij vast begint en met de middendraf of galop en je pony meekomt.
Mmm het is echt moeilijk uitleggen, ik ken het vooral als gevoel en dat is moeilijk in woorden te zeggen 
Ik denk dat je veel moet uitproberen, als het op de ene manier niet lukt, probeer je iets anders, het ligt namelijk ook aan de pony hoe je een goede middendraf of galop voor elkaar krijgt.
Ik hoop dat je er iig iets aan hebt!