Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Gillian_ schreef:Het kan wel zijn dat ze wat hengstig stond, maar daar heb ik toch nog niets van gezien, heb onmiddellijk na het rijden gekeken, maar niets te zien.
Ik wil wel bijleren hoor!M_arije schreef:Soms is een paard ook gewoon vervelend, net zoals kinderen.
Volgende keer zweepje meenemen, wat meer vragen en anders gewoon weer naar huis.
Gevecht aangaan is nooit de oplossing, maar een keer boos worden is nooit verkeerd.
nynke55 schreef:Ik denk dat je dan eerder geirriteerd bedoelt. Als je met een geirriteerd gevoel paardrijdt, dan heeft dat geen nut. De truc is om, als je paard aan het klieren is, even boos te worden en dan, als het goed gaat, direct dat weer te laten varen.
Vaak laat je het een poos gaan, terwijl je steeds chagrijniger wordt, tot je uitbarst in woede en daar ben je dan ook niet zo weer vanaf.
_Gillian_ schreef:Hoi bokkers !
Ben juist terug met men paard van buitenrit en pff, wat ging die slecht.
Gisteren dezelfde tocht gedaan en ging super goed !
We kwamen bij een kudde paarden, gisteren geen enkel probleem, maar vandaag…
ze ging staken, halt houden, achteruitgaan, terug keren. Ik kon haar op geen enkele manier voort laten gaan, uiteindelijk afgestapt en zo is ze toch meegegaan.
Op dezelfde weg, wou nog even stelling en buiging oefenen op ons oefenveldje, dat is een grasveld.
Daar is ze altijd super te rijden, ze doet heel veel moeite e.d.
Maar vandaag, ging ze weer staken, zakte ze haar hoofd en ging grazen. Heb haar onmiddellijk weer omhoog gezet en wou naar stap gaan.
Geen enkele zet !
Na enkele passen en goede stellingen, heeft ze mogen grazen, maar wou ze niet naar huis. Zelfde verhaal ; heb moeten afstappen voor haar verder te krijgen.
Heeft iemand dit al meegemaakt ? En wat deden jullie eraan ?
Tips zijn welkom !
P.S Het is een merrie van 14 jaar.
jensvl schreef:M_arije schreef:Soms is een paard ook gewoon vervelend, net zoals kinderen.
Volgende keer zweepje meenemen, wat meer vragen en anders gewoon weer naar huis.
Gevecht aangaan is nooit de oplossing, maar een keer boos worden is nooit verkeerd.
boos worden vind ik nochtans uit den boze bij paarden, en er zijn veel beroemde paardenmensen die dat ook vinden.
We zijn gisteren weer gaan rijden, weer hetzelfde probleem, daarvoor had ze het niet.
_Gillian_ schreef:@piezze ; dankje voor je reactie, wat bedoel je met : dat het paard op jou gaat rijden ?
Wij gaan binnen enkele minuutjes een wandeling maken en gaan het gras vermijden !
_Gillian_ schreef:@tigra ; wij hebben geen bak, maken altijd buitenritjes. En sinds die dag staakt zeWe zijn gisteren weer gaan rijden, weer hetzelfde probleem, daarvoor had ze het niet.