Harry back on topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esry

Harry back on topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:47

Halloo,
Harry en ik hebben de laatste tijd erg veel getraind om hem vooral in de draf beter te laten lopen.
Hij had de neiging om te gaan hangen, het was volgens hem allemaal wel best zolang hij niet te moe werd :=
Inmiddels loopt hij al veel langer nageeflijk dan dat hij eerst deed en ik zie wel vooruitgang.
De galop is zeker nog lang niet goed, hij heeft zeker momenten dat hij nageeflijk loopt in galop, maar dat ging deze keer wat minder.

Mijn puntjes van kritiek
* handen meer dragen
* stiller zitten
* hakken uitdrukken

De eerste keer dat ik wou aan galopperen was er een mis comunicatie, Harry dacht dit op te lossen door wat harder te gaan draven. Daarna liep hij eerst weer wat meer gespannen, daarna nog een keer gedaan en toen ging het wel :)

wees lief voor ons! :o

Esry

Re: Harry back on topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:48

hiervoor wel gewoon ingestapt etc.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:33

Heb je moeite met het doorzitten? Het lijkt of je elke keer uit je zadel hopt..
Het ziet er volgens mij goed uit maar als ik jou was zou ik wanneer je aan je paardje wilt werken proberen licht te rijden, zo zit je hem zeker niet in de weg en kan je je volop op je paard concentreren :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:38

ik vind de galop er netter en rustiger uitzien dan de draf.
In draf sloft je paard erg, loopt erg op de voorhand... kijk maar het zand wat hij van voren wegschopt.
Probeer in de draf hem lekker wat actiever te rijden, veel overgangen, schijnovergangen zadat hij lekker actief gaat worden achter.
Daarbij lekker gaan lichtrijden. Oefen lekker nog op het doorzitten... kleine stukjes beginnen en steeds een stukje gaan uitbreiden.
Als je paard niet ontspant zit je ook niet lekker door...

Succes!

IrisCyrill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:24

Hoi! Ik denk als ik je tekst zo lees en het filmpje kijk dat je je te veel concentreert op het nagefelijk rijden. Hij ziet mij er wat sloom uit. Je kunt je beter eerst concentreren op hoe hij loopt en je eigen houding voor je je heel erg op dat nageven gaat concentreren. Rijd eens een uur lang alleen maar tempowisselingen en overgangen zonder je te druk te maken om het nageven. Wissel lichtrijden af met doorzitten en probeer je bekken wat meer te kantelen zodat het doorzitten ook wat makkelijker gaat, je neigt voorover te vallen. In zo een filmpje is de afstand eigenlijk te groot om verder op dingen als handen en voeten in te gaan maar je zal jezelf redelijk kennen ;) Probeer in ieder geval eerst aan zijn tempo en impuls te werken en aan je eigen houding voordat je verder gaat. Hij dient meer van achter naar voren te lopen, wat actiever en dan komt dat nageven vanzelf! Succes.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:37

dankjewel ik zal daar zeker aan werken. Het het naar voren vallen klopt helemaal, ik heb echt de neiging om naar voren te buigen en rond te zitten, komt denk ik omdat hij een (zoals jullie ook al zeggen) slome draf heeft en wat sukkelt. En mede ook omdat hij het eerste paard is waar ik op rij die 1.80 is, voorheen allemaal pony's gereden dus dan is dit wel een grote verandering. Daar had ik nooit last van doorzitten, voorover vallen etc. Maar het zand dat hij van voren wegschopt doet hij ook vanachter als je goed kijkt, dit komt ook doordat de bak erg zwaar is en slecht doordat er paarden in de rijbak staan. Maar iig bedankt voor de tips!

Riannnnnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:35

Ik ga mee mee met de andere dat je goed de draf actief moet houden, Probeer hem van achter naar voor te rijden, dus eerst goed actief en oplettend aan je been. Veel overgangen helpen hierbij. Probeer tijdens het doorzitten je schouders goed naar achteren te houden en rechtop te blijven zitten. Trots zitten op je knollie :D veel succes!

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:39

Als eerste, probeer te werken aan het doorzitten. Door zonder zadel te rijden leer je dit het beste! En ten tweede, probee wat rechter te zitten :) verder ziet het er goed uit hoor allee probeer je ha den ook wat stiller te houden!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:50

Het doorzitten hoe jij het (waarschijnlijk!) doet is proberen recht te blijven zitten. Doordat je je heel erg inspant daarvoor en je daardoor onbewust zelf aanspant ga je al snel 'hobbelen'. Probeer met het doorzitten je te ontspannen, waarschijnlijk hobbel je eerst heel veel. Maar daarna kun je de bewegingen van het paard voelen. Als je exact weet hoe deze gaan zal je merken dat het doorzitten veel simpeler gaat.
Verder commentaar zoals hierboven al is gegeven.