Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jij hebt niet gezegd dat ze zachter mocht lopen, dus dat moet je ook niet pikken van haar.
Zodra jij gaat doorzitten, probeer haar dan ontspannen en rustig te laten draven, jezelf zwaar en lang maken. 
Jackie1996 schreef:je kan haar porties haver gaan voeren voor hij sloomheid. Aanspringen is een questie van buitenbeen achter de zingel, binnenbeen op de singel en binnenhand wat naar binnen brengen zodat hij wat naar binnen kijkt. middendraf: groot lichtrijden en met je benen doen alsof je een sinasappel uitknijpt. Je moet hem naar voren drukken met je been. maar groot blijven lichtrijden. daarmee geef je aan dat je wil draven en niet galloperen! succces
Een combi moet er zowiezo naar mijn mening minimaal een jaar voor uittrekken voor je wat kan bereiken. Zo lang duurt het om aan elkaar te wennen. Dus al die problemen vind ik vrij voorbarig. Gewoon goed luisteren naar een goede instructeur en af en toe proberen dat iemand je kan filmen. Dan zie je na een jaar wat je teweeg hebt gebracht. lucifertje schreef:Jackie1996 schreef:je kan haar porties haver gaan voeren voor hij sloomheid. Aanspringen is een questie van buitenbeen achter de zingel, binnenbeen op de singel en binnenhand wat naar binnen brengen zodat hij wat naar binnen kijkt. middendraf: groot lichtrijden en met je benen doen alsof je een sinasappel uitknijpt. Je moet hem naar voren drukken met je been. maar groot blijven lichtrijden. daarmee geef je aan dat je wil draven en niet galloperen! succces
Ik mis in je verhaal de begrenzing van de buitenteugel. Als je je teveel binnen stelling vraagt dan springt je paard verkeerd aan. Verder kan je proberen om vanuit het lichtrijden aan te springen. Ga dan op het verkeerde been lichtrijden en geef de galophulpen maar blijf lichtrijden totdat je paard in de galop zit.
Voor het probleem doorzitten en meteen aangaloperen. Ga rustig zitten houd je benen erbij zodat ze naar de hand toe blijft lopen, probeert ze in galop aan te springen direct terug nemen. Ze moet immers wachten totdat jij de galop hulp hebt gegeven.
Voor abt de sloomheid. Ik denk dat je zelf onbewust teveel zit te drijven. Je pony moet leren dat ze moet regearen op je been. Zoniet dan meteen een tikje met je zweep, valt ze terug hup nog een keer. Je merkt vanzelf dat het beter wordt. Vergeet niet op een open hand te houden dat ze niet wordt tegen gehouden aan de voorkant.
Succes!
idefix4 schreef:Ik zou me na 3 maanden nog niet druk maken over wat er allemaal nog niet lukt.Een combi moet er zowiezo naar mijn mening minimaal een jaar voor uittrekken voor je wat kan bereiken. Zo lang duurt het om aan elkaar te wennen. Dus al die problemen vind ik vrij voorbarig. Gewoon goed luisteren naar een goede instructeur en af en toe proberen dat iemand je kan filmen. Dan zie je na een jaar wat je teweeg hebt gebracht.
idefix4 schreef:Ik zou me na 3 maanden nog niet druk maken over wat er allemaal nog niet lukt.Een combi moet er zowiezo naar mijn mening minimaal een jaar voor uittrekken voor je wat kan bereiken. Zo lang duurt het om aan elkaar te wennen. Dus al die problemen vind ik vrij voorbarig. Gewoon goed luisteren naar een goede instructeur en af en toe proberen dat iemand je kan filmen. Dan zie je na een jaar wat je teweeg hebt gebracht.