Tips voor een juiste houding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:11

Heeeeey Bokkers :)
Tijdens het rijden betrap ik mezelf soms met een verkeerde houding, ik zit hier al een tijdje op te oefenen maar ik zie nooit een verbetering. Mijn tenen wijzen naar buiten en mijn benen blijven niet stil liggen. Met dat ik op mijn paard stap neem ik de juiste houding aan, bij het draven trekt het allemaal op niets! Dan valt het weer helemaal uit mekaar. Door mijn slechte houding, lijkt het alsof ik met m'n sporen er telkens in zit, ik doe mijn best om mijn benen zo stil mogelijk te houden, maar het lukt niet echt :n Alle tips zijn welkom!!

Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Re: Tips voor een juiste houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:15

Als eerst zou ik echt je sporen af doen, want je geeft zelf aan dat je je benen niet goed stil kan houden. Ook zou ik je beugels een gaatje langer doen. maar ik vind het geen duidelijke foto's om te zien, wat er nou echt 'fout' gaat. Misschien even een filmpje laten maken?

In dit topic [RT-P] Het ''Houding'' tips & trics topic. staan erg veel goeie tips!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:16

Een filmpje zou inderdaad handiger zijn. :j

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:16

sowieso een gaatjes langer je beugels

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:17

De paar dingen die ik zie wat je uit balans zou kunnen halen zijn: Je beugels misschien wat langer, je ellebogen naast je lichaam (hoeft niet te betekenen dat je teugels korter moeten, maar op foto 2 lijkt me dat wel de juiste oplossing) Voor de rest zijn de foto's niet heel duidelijk.. Hoop dat je hier al wat mee kan (:

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:18

@ Gianti, bedankt!
Heb geprobeerd om zonder sporen te rijden en in de plaats een zweep te gebruiken, maar hij reageert dan niet echt op m'n beenhulpen. Mss is het toch niet zo'n slecht idee om die sporen een tijdje weg te laten, of zelfs helemaal.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:30

ik heb dit ook altijd gehad, nog steeds een beetje zelfs.
maar inderdaad zoals de rest ook zegt, beugels een gaatje langer, als het kan zelfs 2 of 3. en dan goed vanaf je bekken rijden als het ware, mee bewegen met je paard.
zodra je je hakken ook goed naar beneden doet, is je bovenlichaam ook gelijk iets rechter.
het is eigelijk gewoon verschrikkelijk wel
oefenen, en als je niet verder komt misschien hulp vragen bij een kennis met veel ervaring of een instructeur?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:00

Beugels langer, hakken uitdrukken handen rechtop i.p.v. naar beneden (pianohandjes).

Succes!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:45

De foto's zijn niet duidelijk om aan te geven of je houding goed is of niet. wel moet je je beugels langer doen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:48

Je beugels moeten idd een heel stuk langer.
Je kunt het beste zitlessen aan de longe nemen, zo kun je je alleen op je zit concentreren.
Maar als je echt niet stil kunt zitten zou ik voor een ander zadel gaan, er zijn genoeg zadels die je helpen goed te zitten, ook zou ik een dressuur nemen vanwege de langere bladen, dat is ook beter voor je benen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:28

Tip 1: Een cap op je hoofd doen. haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:32

Gerda20 schreef:
Tip 1: Een cap op je hoofd doen. haha

Ga je dan beter zitten?
Volgens mij juist slechter, omdat je minder bang bent eraf te vallen :P

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:39

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.