Filmpje eerste jumping met Flossy lady

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flossy

Filmpje eerste jumping met Flossy lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:32

Hoi iedereen,

Afgelopen zondag heb ik voor de allereerste keer meegedaan aan een springwedstrijd :)
Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik zo veel mogelijk wil leren en beter wil worden.

Flossy lady is een BWP merrie van net 7.
Wij zijn sinds februari bezig met springen en ik heb haar nu een jaar.
Ik heb meegedaan aan de clear round 80cm. In de les springen we meestal moeilijker parcours qua afstanden soms ook in hoogte.

Vond het best goed gaan voor een eerste keer!
Vind wel dat ze nog wat meer bij mekaar mag lopen en mss wat constanter in tempo.

We doen ons best maar tips zijn altijd welkom!

Flossy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 21:37

Oja we waren foutloos die dag :7

RenWaBl

Re: Filmpje eerste jumping met Flossy lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:01

Ziet er goed uit hoor!
Probeer wel wat meer naar voren te gaan zitten tijdens de sprong, in plaats van naar voren. :)
En wat meer een constant tempo houden, soms komt hij wat terug waardoor hij niet lekker op de sprong uit komt. Maar blijf lekker oefenen dan komt dat helemaal goed. :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:45

Ziet er goed uit. Iets meer meegeven met je handen. Voor deze (lage) sprongetjes kom je ver genoeg naar voren, is goed zo. Vind het tempo oké, voor zo'n parcoursje.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:22

vind het er ook netje uitzien. vind alleen dat je nog wat stiller mag zitten met je zit en bovenlichaam
gewoon blijven oefenen

proficiat dat je foutloos was :)

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:12

Probeer je pony ronder te houden in het parcours. Zelf meer meezitten boven de sprong en meer met je benen sturen. In de bochten je buitenbeen eraan houden zodat je pony niet uitzwaait met de achterhand! Tempo mag iets hoger en iets actiever. Succes!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:19

Ik vind dat je genoeg meegaat bij zulke lage sprongetjes hoor! Probeer niet teveel te 'duwen' met je zit. Leuk paard! :)

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:23

Pak je teugels eens een stuk korter, volgens mij geeft het dan al een heel ander beeld :)

Leuk paard, veel succes verder!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:26

Vind het er nogal ongecontroleerd uitzien eerlijk gezegd... Paard slingert vaak door jouw, alle kanten op..

Probeer je verlichte zit te verbeteren, dan ben je al een heel end :)

Mooi dier! Hij lijkt er echt plezier in te hebben. :D

Flossy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:40

Vrij tegengestelde reacties!
Wel genoeg mee boven de sprong - niet genoeg mee tijdens de sprong, ik denk dat ik soms met mijn handen idd iets meer mee mag geven maar met mijn verlichte zit is volgens mij voor deze lage sprongetjes niks mis. Het lijkt me haar in iedergeval niet te storen.

Duwen met mijn zit is ook een puntje weer ik moet aan werken maar dit is erger dan anders door de zenuwe.
Aan het ronder houden in het parcours wordt gewerkt zowel in dressuur als springles ook dit is iets erger dan anders door de zenuwen ;-). Maar dit is natuurlijk geen uitvlucht, hier wordt hard aan gewerkt.

ShauniBef: Ongecontroleerd.. vind dat het voor een eerste maal op een jumpingterrein voor zowel ruiter als paard best meevalt. Kun je dit mss beter onderbouwen en uitleggen op welke momenten dat je dit vooral vind?
Als ik op de gele met groene hindernis afrijdt zie ik het ook maar toen had ik moeite om haar recht te houden omdat ze die hindernis eigenlijk liever niet wou springen en eerst naar de ene kant wou uitbreken en daarna naar de andere kant.
Na de triple kwam het doordat ze liever naar de uitgang wou maar daar had ik wel wat meer men buitenbeen kunnen gebruiken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:13

Ben het eens met ShauniBef (na dat ene topic gelezen te hebben kan ik dit echt niet meer normaal typen :') )

Neem je teugels eens wat korter en probeer er wat meer aan te rijden. Meer sturen met je zit en benen.
Verder zou ik hem wat meer bij elkaar willen zien. Dan zit jij waarschijnlijk ook wat rustiger. Nu maakt hij zich lang en daardoor ook wat lang op de sprong. Nu met lage sprongetjes maakt dat niet zoveel uit, maar als het wat hoger wordt moet je hem toch wel goed voor de sprong kunnen plaatsen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:37

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:18

hmm vind paardje wel fijn springen,... alleen je zadelklapperd,.. en je benen steken af, en je zit niet mee met de sprong, dus je gaat niet echt staan in je beugels, dat zou het misschien al heel anders maken.,.

PaolaRae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:35

Je rijd heel goed maar 1 tip.
Ik zag bij de 3e hindernis toen je paard de balk raakte dat je omkeek, het is beter dat niet tedoen want dan kan je de controle van je paard verliezen of dan staat een andere hinders dichtbij en heb je kans er tegenaan telopen.
Maar super goed voor de 1e keer !!
Groetjess Paola