Ik kijk al een tijdje mee op bokt.nl maar ik dacht, laat ik zelf even een topic maken van mijn pony'tje.
Ik zal mijzelf ook even voorstellen.
Ik ben Daniëlle, 13 jaar, 6 jaar rij-ervaring, waarvan 5 jaar manege
. Ook zal ik Velvet eventjes voorstellen.
Naam : Velvet
Leeftijd : 10
Ras : KWPN
Hoogte : rond de 1.60m (nog nooit officieel gemeten)
Afstamming : Onbekend.
Ik heb Velvet nu bijna een jaar (sinds 07072011). Ik heb eerst heel lang alleen maar recreatief met haar gereden.
Maar ik wil wel richting de wedstrijdsport. Ik heb nu ong. 5 lessen gehad. Ik ben heel blij met deze lessen, ik ben er al
heel erg mee opgeschoten !
Velvet is voor de rest een sterk paardje, die pittig kan zijn wanneer ze er geen zin meer in heeft. We zijn nu vooral bezig met nageeflijk laten lopen, het is nog niet perfect maar we vinden het voor nu nog wel goed.
Soms loopt ze ook wel helemaal goed, maar dan wil ze er weer onderuit kruipen door weer te diep te gaan lopen, of ze gaat
slomer lopen, soms loopt ze daarna wel weer goed door, alleen soms wil ze er wel heel erg tegen in gaan, dan gaat ze bokken.
Het zou best kunnen dat is nu wat vergeten ben te zeggen, maar ik laat wel eerst even de foto's zien.
Toen we nog recreatief reden
1. Oja, ik reed toen nog met thiedeman omdat ze anders de hele tijd met haar hoofd ging schudden, gelukkig heb ik daar nu geen last
meer van.

2. Dit is een moment dat ze slomer gaat lopen.

Nu
3. Hakken uitdrukken

4. Even belonen

5. Hals strekken

6. Zelf ben ik best wel tevreden over deze foto

7. Hals strekken

Vel blijft toch meer een springpaardje !
8. Maar soms gebeurd dit ook nog welleens
http://i45.tinypic.com/2w3uxkk.jpg
9. Hier komt ze dus omhoog, ik probeer haar dan weer naar beneden te drukken, alleen soms is dat best moeilijk omdat ze dan heel sterk ik.
http://i50.tinypic.com/29e8m1.jpg
10. Die dag, onze eerste oxer gesprongen

Je mag alles zeggen, maar houd het wel netjes
maar ziet er al wel leuk uit 
Ik schrok een beetje van die eerste foto's, maar er zit al heel wat meer ontspanning in en je hebt de thiedeman er niet meer op.