Pino (v. Paledo) aan het werk in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Pino (v. Paledo) aan het werk in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 16:19

Ondanks het warme weer waar wij beiden (nouja, vooral ik := ) last van hadden, gingen we natuurlijk wel lekker rijden!

Pino is een ruin die deze maand alweer zes wordt! Hij is een mooie NRPS met als vader Paledo. Hij is nu ongeveer twee en een half jaar bij mij.
Ik ben een recreatieve ruiter, maar train met Pino wel dressuur. Omdat er (nog) geen wedstrijden staan gepland in de toekomst kunnen we in alle rust en op ons eigen tempo trainen. Waar ik nu voornamelijk mee bezig ben, is stelling en ontspanning. Van daaruit dan nageeflijkheid. De ene dag gaat dit natuurlijk lekkerder dan de andere dag. Vandaag ging het wat minder dan gisteren, maar dat maakt niet uit. Die dagen mogen! :)
Daarnaast beginnen we nu rustig de galop te oefenen. Hier heb ik nog eventjes mee gewacht, aangezien ik door mijn vorige paard een angst voor de galop had. En nu ik sinds een paar weken met een boomloos zadel (Barefoot Cheyenne) rijd, is dit zeker even oefenen!

Wat mij zelf al is opgevallen, is dat ik soms te veel ruimte wil geven aan de voorkant, waardoor ik dan het contact kwijt ben. Ook moet ik erg goed op mijn handen en voeten letten! Daarnaast heb ik het idee dat ik af en toe scheef zit.
Nou, hier dan maar wat foto's!

(Van het warmrijden heb ik geen foto's)

1. Contact houden!
Afbeelding

2. Nog steeds contact houden!! :=
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Hier nog een dappere foto van een galopje!
Afbeelding

Het is voorlopig nog niet wedstrijdwaardig, maar wij hebben lol en genieten van elkaar met het rijden!
Daarbij zijn we dan ook erg trots op iedere vooruitgaan die we boeken!

nienke_teun

Re: Pino (v. Paledo) aan het werk in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:36

Leuk paard! Die zadels zitten als een huis goeie keuze! Denk idd aan je verbinding :p als ik het goed zie maakt die in galop aardig veel vaard probeer hem voor de galop in te houden en vanuit rust aan te springen op en volte en geef dan duidelijke hulpen zodat hij niet denkt dat je drijft. Probeer je teugels korter te nemen en hem vanachter bij te drijven zonder dat ie harder gaat hierdoor komt de achterhand onder de massa en zal die na geven.

Heel veel suc6 jullie zijn een leuke combinatie en het gaat je zeker lukken!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:18

Zoals je zelf al zegt, contact houden!
Vind het er verder wel ontspannen uitzien en je hebt een leuk paard :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 22:14

Bedankt allemaal! :-)

nienke_teun schreef:
Leuk paard! Die zadels zitten als een huis goeie keuze! Denk idd aan je verbinding :p als ik het goed zie maakt die in galop aardig veel vaard probeer hem voor de galop in te houden en vanuit rust aan te springen op en volte en geef dan duidelijke hulpen zodat hij niet denkt dat je drijft. Probeer je teugels korter te nemen en hem vanachter bij te drijven zonder dat ie harder gaat hierdoor komt de achterhand onder de massa en zal die na geven.

Heel veel suc6 jullie zijn een leuke combinatie en het gaat je zeker lukken!

In het begin moest ik hem echt in de galop duwen, maar sinds kort heeft hij inderdaad een behoorlijk kracht en vaart erin. Ik ga zeker de tips meenemen! :-)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:48

Leuke combinatie zijn jullie, en mooi om te zien dat jullie gewoon plezier in het rijden hebben. Als je je teugels wat korter zou pakken hb je direct meer contact en zijn ze ook niet meer te lang zo kun je beter sturen! Veel plezier en succes met het rijden!

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:50

Het ziet er rustig en ongedwongen uit, maar probeer toch een constante lichte verbinding met de mond te houden.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:56

Als ik jou was zou ik het paard meer van achteren rijden zodat hij van voren meer naar beneden komt, anders kan hij nooit goed door de rug heen lopen en dus ook niet correct nagevelijk. Verder erg leuke pony <3

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 18:59

Bedankt allemaal!
Ik ga het zeker allemaal meenemen bij het rijden!

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:42

Leuk diertje, probeer inderdaad een goede verbinding te houden. dat je contact met hem blijft houden.

succ6 samen!

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 04:15

idd probeer contact te houden, en meer de achterhand eronder, zodat hij zn rug ook goed gebruikt met als resultaat dat hij van voren meer naar beneden komt.

verder vind ik het er erg ontspannen uitzien. Ga zo door, leuk paardje

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 05:12

Als je de galop nog een beetje spannend vind, maak het jezelf dan gemakkelijker en draag chaps, oid. Die bieden je been meer steun. Ik vind dat altijd heel anders rijden.

Groetjes Kim

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:35

probeer je hakken iets meer uit te drukken ipv op te trekken veder probeer in de galop ook netjes rechtop te blijven zitten probeer ook je handen meer rechtop te houden en je teugels beter op verbinding te houden je handen mogen ook iets meer bij elkaar en je ellenbogen mag je ook meer knikken ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:40

Bedankt allemaal voor de tips!
We hebben genoeg te doen deze zomer! :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:46

Naast hetgeen wat hierboven al opmerkt wordt, valt mij je neusriem op. Ik kan niet goed zien of je nu een hoge engelse neusriem gebruik die verkeerd vast zit of een lage neusriem die te hoog zit. Verder vind ik het een leuk paard en zijn jullie zo op het oog een leuke combinatie!

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:52

probeer je hakken meer uit te drukken (miss beugel maatje korter?)
en probeer als ze je naar beneden trekt (foto 8) niet mee naar voren te gaan leunen maar blijf rechtop zitten.

verder ziet het er netjes uit :) probeer alleen iets meer te ontspannen