) last van hadden, gingen we natuurlijk wel lekker rijden!Pino is een ruin die deze maand alweer zes wordt! Hij is een mooie NRPS met als vader Paledo. Hij is nu ongeveer twee en een half jaar bij mij.
Ik ben een recreatieve ruiter, maar train met Pino wel dressuur. Omdat er (nog) geen wedstrijden staan gepland in de toekomst kunnen we in alle rust en op ons eigen tempo trainen. Waar ik nu voornamelijk mee bezig ben, is stelling en ontspanning. Van daaruit dan nageeflijkheid. De ene dag gaat dit natuurlijk lekkerder dan de andere dag. Vandaag ging het wat minder dan gisteren, maar dat maakt niet uit. Die dagen mogen!

Daarnaast beginnen we nu rustig de galop te oefenen. Hier heb ik nog eventjes mee gewacht, aangezien ik door mijn vorige paard een angst voor de galop had. En nu ik sinds een paar weken met een boomloos zadel (Barefoot Cheyenne) rijd, is dit zeker even oefenen!
Wat mij zelf al is opgevallen, is dat ik soms te veel ruimte wil geven aan de voorkant, waardoor ik dan het contact kwijt ben. Ook moet ik erg goed op mijn handen en voeten letten! Daarnaast heb ik het idee dat ik af en toe scheef zit.
Nou, hier dan maar wat foto's!
(Van het warmrijden heb ik geen foto's)
1. Contact houden!

2. Nog steeds contact houden!!

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Hier nog een dappere foto van een galopje!

Het is voorlopig nog niet wedstrijdwaardig, maar wij hebben lol en genieten van elkaar met het rijden!
Daarbij zijn we dan ook erg trots op iedere vooruitgaan die we boeken!