Hier is mijn meisje, voor de eerste keer op HAW. Ze is nu 3 jaar (wel bijna 4) en ze zijn met haar begonnen op 3,5 (longeren etc), toen ze zadel en ruiter kende is ze naar ons gekomen. Nu is ze 2 maanden zadelmak. De eerste maand heeft ze veel bijgeleerd, de tweede maand had ik examens op school dus dat was een maandje bijna platte rust... Nu hebben we vakantie dus kunnen we het werk weer fijn oppakken! Ze is nu dus eigenlijk 1 maand echt gereden en ik heb haar ook zelf ingereden
Ze doet het erg goed! Ik ben erg trots op haar.
We zitten nu ongeveer aan de basis. Stap, draf, galop. Ze begint nu ook meer na te geven, gewoon op constant contact. Ze is heel gevoelig in d'r mond en omdat ik dat graag zo wil houden heb ik haar bijna helemaal gereden op m'n zit.We zijn nu langer aan het galopperen omdat we richting springpaard gaan. Haar galop is al vrij netjes vind ik. Ze gooit wel vrij hoog en haar galop is best moeilijk uit te zitten. Hierdoor dat ik op de galopfoto's vaak niet recht zit, maar ik wist niet dat dat het geval was dus momenteel let ik daar wel op.
Eveneens hakken uitdrukken. Ik rij met heel los contact, maar ik knijp wel heel hard in mijn teugels (op aanraden van instructeur) omdat moet leren om mijn teugels niet 'aan mijn vingertoppen' vast te houden (wat ik vroeger vaak deed) maar echt tussen mijn vingers. Pianohandjes heb ik soms ook, als ze zakt dan til ik mijn handen spontaan op en houd ik ze recht?
Momenteel is het linksom galop aanspringen nog wat moeilijker, maar het gaat elke training beter en beter. We gaan ook rechte paden in het bos galopperen om meer balans te krijgen. We stappen bijna elke keer ook in en uit in het bos en vaak maak ik ook gewoon een bosrit.
Hier zijn de foto's, opbouwende commentaar zou leuk zijn!
Let wel op de horizon, die ligt vaak schuin en geeft soms beeld van op de voorhand vallen!
1. Geen contact!

2. Rechtzitten... Ik denk dat ik me maar eens een dressuurzadel moet aanschaffen ook.

3. Galopje.

4. Handen mogen wat hoger.

5. Dit vind ik een leuke!

6. Hier zakt ze dan wat, hier kan je zien dat ik mijn handen hoger houd en zo'n licht mogelijk contact te behouden.

7. Hier liep ze echt fijn, jammer van het wazige beeld.

8. Ontspannen drafje

9. En uiteindelijk hobbelen we zo de bak rond!

10. Beetje verzamelen, wel wat op de voorhand zo te zien.

11. Fijn contact, goei paard!

12. HAHAHA!

13.

14. Kijk hoe mooi ze blinkt!
View My Video
15.

Oke, dat was het dan... Er moet nog een hoop gebeuren maar we zijn op de goede weg!
Bedankt voor het kijken!

Maar inderdaad, ik moet erop letten. Niet dat het zo'n bokzak is ofzo maar toch

mijn instructeur zecht altijd je rijd nu geen barage! die langzame galop is sws belangrijk voor het springen maar wel moeilijk! ik begrijp je helemaal!
Druk teugels moet ik idd op letten. In het begin is die druk steeds oké, maar na een tijdje loopt ze ontspannen en als ze dan zakken wil geef ik vaak (te veel) mee.