Eerste keer L2 in onderlinge wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riannnnnne

Eerste keer L2 in onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:14

Hallo allemaal! :D
Twee weken geleden deed ik met mijn verzorgpony voor de eerste keer mee in het L2. Wij kregen 180 punten! *\o/* Wij rijden samen nog niet officieel, maar doen onderlinge wedstrijden op de stal waar ik rij. De reden daarvan is dat ik al bijna 18 wordt ( zou je niet zeggen hihi, ben zelf 1,58 meter lang :') Maar hierdoor kan ik wel op deze heerlijke pony rijden) Ik zelf zit wel erg te twijfelen, denken jullie dat een b pony kans kan maken tussen de paarden?
Wij hebben dus geen officieel niveau.

Over Diesel: Diesel is een ruin die nu rond de tien jaar is. Wij weten niet zeker wat voor ras het is. Hij is een mooie b-pony :)
Ik verzorg hem nu ongeveer anderhalf jaar met veel plezier! <3 Diesel is een les pony en ik ben de enige die hem op dit niveau echt rijdt.
Ikzelf rij nu al zeven jaar.

Ik heb het wedstrijd filmpje al meerdere keren terug gezien en hier vallen mij verschillende punten op:
- hij loopt te diep en moet hier meer op de loodlijn komen. In trainen heb ik hier veel minder last van. Ik moet hem er meer met been uitrijden. een puntje om aan te werken dus.
- Het wijken ging echt slecht! Weinig reactie en daarna loopt hij over de buitenschouder weg. Ook een puntje om aan te werken.
- achterwaarts is iets waar echt veel aandacht in gestoken moet worden. Wij trainen dit nog niet zo lang dus het is nog lang niet wat het moet zijn. Hij loopt ook vaak gelijk achterwaarts als ik alleen nog maar wil stilstaan. Hier zijn we dus echt nog mee bezig in de training.
-Het tweemaal verkeerd aanspringen is echt iets wat haast nooit voor komt. ( en nu twee keer in 1 wedstrijd :+ ) Ik hou hem te veel vast aan de buitenkant. Ik denk dat dit meer door wedstrijd stress komt. toch is het wel een aandacht puntje!
- Mijn tenen moet ik echt naar binnen houden!

Verder heb ik ook nog een filmpje van de laatste springwedstrijd van 2011! hier werden wij eerste! Hier heb ik alleen een groot probleem in. Diesel is erg gevoelig voor spanning vanuit mijn kant. Als ik twijfel of nerveus ben dan weigert hij. Zo was het vorige week zo erg dat we tijdens de spring wedstrijd elke sprong wel 2 a 3 keer gezien hebben. Omdat het onderling was mocht ik hem met begeleiding wel afmaken. Hij kan onwijs goed springen, maar mijn eigen spanning verpest het echt. heeft iemand hier tips voor?

Hopelijk vinden jullie Diesel net zo mooi als ik :D }:0

Anoniem

Re: Eerste keer L2 in onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:17

Haal aub die sporen eraf tot je een fatsoenlijke beenhouding hebt!
Je zit nu constant in de zij van je pony de prikken. Daardoor worden de hulpen ook erg onduidelijk, want je zit immers constant hulpen te geven. Wanneer moet je pony dan wél luisteren? ;) Daarom gaat het wijken waarschijnlijk ook niet goed. Je kunt proberen te starten tussen de paarden, het mag immers, maar dan meer voor winstpunten dan voor prijzen (het is immers moeilijk opboksen tegen paarden van 1.70 :D )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:26

Je kunt gerust starten tussen de paarden met deze pony. Je zult zelfs kans hebben op winst. Prijzen rijden weet ik niet want dat is afhankelijk van het deelnemersniveau. Wel vind ik dat je paardje erg op de voorhand loopt (doen er wel meer hoor dus is geen reden om niet te starten) en daar zou je binnen je les wat aandacht aan kunnen besteden omdat op te lossen. Je paardje is wel B waardig en je zit er zelf netjes op. Succes ermee.

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:45

Je zit te veel met je sporen in zijn zij te prikken en houd hem daarna heel erg in!
Let daar op!
Suc6!!

Riannnnnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:51

@MeririckLover. Jaa dit viel mij ook wel op. Ik ga hier ook zeker op letten!! heeft iemand ook nog een tip voor het springen?

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:02

mooie pony!!!
probeer meer je pony aan de been te krijgen dan kan je benen mooi stil houden.
blijf mooi recht opzitten wees trots op je pony en jezelf..

bb260

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:20

Ook ik ga mee in het commentaar dat je hem erg prikt. Heb je die sporen echt nodig? Ik zou namelijk de sporen eraf halen, je beenligging verbeteren en je pony beter aan het been maken. Daarna kun je desnoods altijd nog je sporen pakken. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:36

Agossielover schreef:
mooie pony!!!
probeer meer je pony aan de been te krijgen dan kan je benen mooi stil houden.
blijf mooi recht opzitten wees trots op je pony en jezelf..

Meer aan het been krijgen? Nee, ze moet gewoon duidelijk worden door enkel been te geven als dat nodig is, en niet constant de pony lek prikken met de sporen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:45

Misschien is het een idee om een paar zitlessen te nemen. Ik denk dat je daar heel veel van kan leren. Zeker in de dressuur maar ook tijdens het springen is je houding erg slecht. Je komt scheef neer na de sprong en doorzitten en benen stilhouden gaat je moeilijk af. Het is een heel vervelend en saai punt om aan te werken, maar daar kan je enkel heel veel profijt aan hebben. Ik wil er namelijk niet aan denken dat je er een keer afvalt en blijft hangen in je beugel. Want die kans heb je op deze manier.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:38

ik krijg de filmpjes niet te zien? Is prive staat er dan in beeld?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:17

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je filmpjes zijn niet meer zichtbaar, dus kan er ook geen rijtechnisch commentaar geleverd worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.