Twee weken geleden deed ik met mijn verzorgpony voor de eerste keer mee in het L2. Wij kregen 180 punten!
Wij rijden samen nog niet officieel, maar doen onderlinge wedstrijden op de stal waar ik rij. De reden daarvan is dat ik al bijna 18 wordt ( zou je niet zeggen hihi, ben zelf 1,58 meter lang
Maar hierdoor kan ik wel op deze heerlijke pony rijden) Ik zelf zit wel erg te twijfelen, denken jullie dat een b pony kans kan maken tussen de paarden?Wij hebben dus geen officieel niveau.
Over Diesel: Diesel is een ruin die nu rond de tien jaar is. Wij weten niet zeker wat voor ras het is. Hij is een mooie b-pony
Ik verzorg hem nu ongeveer anderhalf jaar met veel plezier!
Diesel is een les pony en ik ben de enige die hem op dit niveau echt rijdt.Ikzelf rij nu al zeven jaar.
Ik heb het wedstrijd filmpje al meerdere keren terug gezien en hier vallen mij verschillende punten op:
- hij loopt te diep en moet hier meer op de loodlijn komen. In trainen heb ik hier veel minder last van. Ik moet hem er meer met been uitrijden. een puntje om aan te werken dus.
- Het wijken ging echt slecht! Weinig reactie en daarna loopt hij over de buitenschouder weg. Ook een puntje om aan te werken.
- achterwaarts is iets waar echt veel aandacht in gestoken moet worden. Wij trainen dit nog niet zo lang dus het is nog lang niet wat het moet zijn. Hij loopt ook vaak gelijk achterwaarts als ik alleen nog maar wil stilstaan. Hier zijn we dus echt nog mee bezig in de training.
-Het tweemaal verkeerd aanspringen is echt iets wat haast nooit voor komt. ( en nu twee keer in 1 wedstrijd
) Ik hou hem te veel vast aan de buitenkant. Ik denk dat dit meer door wedstrijd stress komt. toch is het wel een aandacht puntje!- Mijn tenen moet ik echt naar binnen houden!
Verder heb ik ook nog een filmpje van de laatste springwedstrijd van 2011! hier werden wij eerste! Hier heb ik alleen een groot probleem in. Diesel is erg gevoelig voor spanning vanuit mijn kant. Als ik twijfel of nerveus ben dan weigert hij. Zo was het vorige week zo erg dat we tijdens de spring wedstrijd elke sprong wel 2 a 3 keer gezien hebben. Omdat het onderling was mocht ik hem met begeleiding wel afmaken. Hij kan onwijs goed springen, maar mijn eigen spanning verpest het echt. heeft iemand hier tips voor?
Hopelijk vinden jullie Diesel net zo mooi als ik
Daarom gaat het wijken waarschijnlijk ook niet goed. Je kunt proberen te starten tussen de paarden, het mag immers, maar dan meer voor winstpunten dan voor prijzen (het is immers moeilijk opboksen tegen paarden van 1.70