ik heb een vraagje. Na vele ruiters op mn pony te hebben gelaten en zelf heel veel te zijn gevallen. En andere nare ervaringen met springen. Zijn we tot de beslissing gekomen om hem gewoon een tijdje naar zo'n trainings kamp te doen waar paarden van hun angsten af kunnen komen en dat hij durft te springen en afstanden leert enzz..
even over hem: het is een paardgefokte pony van 10 jaar oud emilionxlucky boy het zit er in maar ik ben te onervaren om het hem te leren het wordt gwn echt gevaarlijk want hij kan zo erg in paniek raken dat hij jou en zichzelf verwond. toen ik hem kocht is er springmatig niks aan gedaan alleen dressuur t/m Z1 maar ik wil zo graag springen. dus hij heeft een zeer ervaren rustige ruiter nodig. Met veel geduld en geen schop/geslaan want zo hoeft het niet. de ervaren ruiters die hem hebben gereden vonden hem een topper maar vonden ook gewoon dat hij naar zo'n kamp kon gaan want je moet hem elke dag trainen enz. weet er iemand misschien zo'n plekje?? of heb hetzelfde probleem.
ps: denk niet dat ik snel opgeef of gwn te streng ben want dat is niet zo ik ben in een jaar al 14x gevallen waarvan ik 1 x mn bovenbeen heb gebroken en geopereerd moest worden. ik hou heel veel van hem maar mn moeder is er een beetje klaar mee. Ze geeft hem alleen nog deze kans om een beetje te veranderen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt
en hij ziet het juist te erg zitten hahahaha hij word helemaal gek omdat hij er zin in heeft maar hij is zoooooo sterk voor een pony. Al mn instructie