Liezelshof Double Dynamite voor de lens!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleD_

Liezelshof Double Dynamite voor de lens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:28

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik weer eens langs mijn pony geweest om zijn nieuwe hoofdstel te passen en te testen. Hij heeft vandaag weer lekker gelopen en we gaan er stilletjes op vooruit :D

We lessen om de 14 dagen bij Els Michiels en door de week krijg ik les van mijn tante. Springen doen we sinds een tijdje ook, en dit gaat steeds beter en beter :)

Even wat info over mijn pony:

Liezelshof Double Dynamite of 'Lars' is een 5 jarige ruin van Liezelshof Magic. Hij is een D pony van 1.48m groot en ik rijd momenteel nog geen wedstrijden met hem. Dit zijn we wel degelijk van plan in zowel dressuur als springen :)
Ik heb Lars nu ongeveer een jaartje en heb hem zelf doorgereden met behulp van mijn tante.

We trainen vooral op ontspanning en nageeflijkheid. We hebben op het begin héél veel problemen gehad, en ik ben ontzettend blij dat we nu een beetje vooruit gaan *\o/*

Mijn houding is echt vreselijk...

We zijn er nog lang niet maar we komen van ver!
Er zijn geen foto's van het instappen gemaakt, dit hebben we uiteraard wel gedaan ;)

Ik heb hem het eerste half uur zo veel mogelijk met rust gelaten van voor en hem nadien nog 10 minuten wat meer opgepakt.

De foto's staan niet op volgorde!

1. Ontspannen indraven, stamomentje.
Afbeelding

2. Galopje, ik moet mijn hakken uitdrukken, op mijn kont zitten en mijn schouders achteruit doen!
Afbeelding

3. Galopje, heb geen voldoende contact met zijn mond.
Afbeelding

4. Dit is één van onze probleempjes: pony trekt zijn hoofd omlaag (open mond) en trekt mij uit het zadel. Heeft iemand nog tips hiervoor?
Afbeelding

5. Galopje, ik moet op mijn kont blijven zitten en mijn been lang maken.
Afbeelding

6. Drafje, meer opgepakt, hakken omlaag.
Afbeelding

7. Drafje, meer opgepakt.
Afbeelding

8. Drafje, meer opgepakt.
Afbeelding

9. Nog een foto in onze springoutfit :Y)
Afbeelding

Graag opbouwende kritiek waar ik iets mee ben alsjeblieft!

loisbr96

Re: Liezelshof Double Dynamite voor de lens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 05:35

Leuke springoutfit!
Als een paard zich sterk maakt(of gaat hangen zoals bij jou) moet je been geven. Dit moet je wel opvangen met je teugels.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:10

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:52

volgens mij net niet opvangen met je teugels, je pony zoekt steun op je hand in de galop en moet daar juist leren op eigen benen te lopen. Bij mijn pony had ik ook dit probleem (ook in draf als ze moe werd), heb ik (samen met mijn instructrice) opgelost door telkens als ze ging hangen, been eraan en even alles los vanvoor. Echt maar een seconde hand naar voor (zelf goed recht blijven zitten) zodat alle steun daar wegvalt en meteen hand terug op de plaats. En dat telkens opnieuw als ze ging hangen, heel consequent, wel 10 keer vlak na elkaar als dat nodig is, en verder goed actief maken vanachter. Op een week of 2 was het probleem helemaal weg. Wat zegt je instructice ervan? Verder vind ik het er fijn uitzien, misschien in het algemeen proberen actiever te maken in de achterhand, veel schakelen en overgangen rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:13

mee eens met het commentaar hierboven,
Probeer met dressuur je beugels ook even wat langer te maken.
Als je geen kracht genoeg hebt in je benen doe dan even een spoortje om , om het iets te verfijnen.
Rij hem dan ook iets meer opwaarts, en houdt hem aan het werk, hij moet geen tijd hebben om te gaan hangen.

Leuke combi en succes!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:31

Waarom heb je zo'n dik bontje onder je zadel liggen?. Je zadel ligt nu zo hoog boven de rug van het paard. Als een zadel goed past, heb je geen bontje of wat anders nodig. Dan komen je hulpen ook veel beter door.
Trekken aan je handen kan je alleen maar oplossen met meer been en naar voren.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:26

Zinn schreef:
volgens mij net niet opvangen met je teugels, je pony zoekt steun op je hand in de galop en moet daar juist leren op eigen benen te lopen. Bij mijn pony had ik ook dit probleem (ook in draf als ze moe werd), heb ik (samen met mijn instructrice) opgelost door telkens als ze ging hangen, been eraan en even alles los vanvoor. Echt maar een seconde hand naar voor (zelf goed recht blijven zitten) zodat alle steun daar wegvalt en meteen hand terug op de plaats. En dat telkens opnieuw als ze ging hangen, heel consequent, wel 10 keer vlak na elkaar als dat nodig is, en verder goed actief maken vanachter. Op een week of 2 was het probleem helemaal weg. Wat zegt je instructice ervan? Verder vind ik het er fijn uitzien, misschien in het algemeen proberen actiever te maken in de achterhand, veel schakelen en overgangen rijden :j

Bedankt allemaal!
Mijn pony hangt nog maar vanaf een paar dagen geleden, en heb toen nog geen les gehad. Ik heb dit probleem ooit al wel eens eerder gehad met een andere pony en toen moest ik hem vanachter actief houden en inderdaad veel schakelen en schijnovergangen maken. Ik ga dit nu ook met Lars proberen en eventueel ook op die manier die jij mij hebt aangegeven: been eraan en los vanvoor.

Bedankt :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:43

volbloedfan schreef:
mee eens met het commentaar hierboven,
Probeer met dressuur je beugels ook even wat langer te maken.
Als je geen kracht genoeg hebt in je benen doe dan even een spoortje om , om het iets te verfijnen.
Rij hem dan ook iets meer opwaarts, en houdt hem aan het werk, hij moet geen tijd hebben om te gaan hangen.

Leuke combi en succes!

Inderdaad, mijn beugels moeten een beetje langer :j
Op een spoortje zijn we aan het oefenen, want hier kan hij niet goed tegen. Als ik heb even een prikje geef om hem ietwat te verfijnen tijdens de stelling of zo, gaat hij met zijn staart zwiepen en soms een bokje geven van protest.
En opwaarts rijden doe ik meestal het laatste half uur want dan loopt hij voor mijn gevoel fijner. We bouwen dit wel op natuurlijk :)

Erg bedankt!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:45

janouk schreef:
Waarom heb je zo'n dik bontje onder je zadel liggen?. Je zadel ligt nu zo hoog boven de rug van het paard. Als een zadel goed past, heb je geen bontje of wat anders nodig. Dan komen je hulpen ook veel beter door.
Trekken aan je handen kan je alleen maar oplossen met meer been en naar voren.

Bontje is helemaal niet dik op de plaatsen waar mijn zadel ligt :) Zadel heeft een uitgesneden schoft en het bontje heeft heel veel wol aan de zijkanten zodat het dik lijkt. De kussens van mijn zadel zijn heel dik :)

En bedankt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:41

Ik ken ze wel. :j Ik vroeg alleen waarom je het bontje eronder heb liggen? Het dient geen enkel doel en je zadel ligt al zo hoog op de rug. Daarom de vraag.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:42

Als je zadel goed past heeft het bontje alleen maar een negatief effect zegt mijn zadelmaker altijd :+

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:32

Ziet er netjes uit zeg! Heel fijn ongedwongen en correct gereden.
Tip voor het hangen in galop; op de korte zeide zo ver mogelijk verzamelen en op de lange zijne goed vooruit rijden, richting middengalop. Zo zal hij krachtiger en opwaartser komen.

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:13

Jullie zijn leuk samen :j ,

Probeer wel goed op je hakken te letten ;)

Riannnnnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:11

Ziet er goed uit! respect voor hoe goed je je tenen vaak naar binnen draait! Ik kan daar iets van leren :o

Over het naar beneden trekken in galop: Ik zal hem met been een paar passen vooruit laten gaan elke keer wanneer hij dat doet. Zodat hij met zijn neus weer wat omhoog komt.
Succes!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:19

toppie hoor
gewoon even trekken aan de teugels een kort rukje eraan en billen in het zadel