Vandaag ben ik weer eens langs mijn pony geweest om zijn nieuwe hoofdstel te passen en te testen. Hij heeft vandaag weer lekker gelopen en we gaan er stilletjes op vooruit
We lessen om de 14 dagen bij Els Michiels en door de week krijg ik les van mijn tante. Springen doen we sinds een tijdje ook, en dit gaat steeds beter en beter
Even wat info over mijn pony:
Liezelshof Double Dynamite of 'Lars' is een 5 jarige ruin van Liezelshof Magic. Hij is een D pony van 1.48m groot en ik rijd momenteel nog geen wedstrijden met hem. Dit zijn we wel degelijk van plan in zowel dressuur als springen
Ik heb Lars nu ongeveer een jaartje en heb hem zelf doorgereden met behulp van mijn tante.
We trainen vooral op ontspanning en nageeflijkheid. We hebben op het begin héél veel problemen gehad, en ik ben ontzettend blij dat we nu een beetje vooruit gaan
Mijn houding is echt vreselijk...
We zijn er nog lang niet maar we komen van ver!
Er zijn geen foto's van het instappen gemaakt, dit hebben we uiteraard wel gedaan
Ik heb hem het eerste half uur zo veel mogelijk met rust gelaten van voor en hem nadien nog 10 minuten wat meer opgepakt.
De foto's staan niet op volgorde!
1. Ontspannen indraven, stamomentje.

2. Galopje, ik moet mijn hakken uitdrukken, op mijn kont zitten en mijn schouders achteruit doen!

3. Galopje, heb geen voldoende contact met zijn mond.

4. Dit is één van onze probleempjes: pony trekt zijn hoofd omlaag (open mond) en trekt mij uit het zadel. Heeft iemand nog tips hiervoor?

5. Galopje, ik moet op mijn kont blijven zitten en mijn been lang maken.

6. Drafje, meer opgepakt, hakken omlaag.

7. Drafje, meer opgepakt.

8. Drafje, meer opgepakt.

9. Nog een foto in onze springoutfit

Graag opbouwende kritiek waar ik iets mee ben alsjeblieft!