Ik heb mijn paard al zeven jaar en we kennen elkaar door en door. Toch is het deze week al 2x voorgevallen dat hij is beginnen stijgeren en protesteren. Hij heeft dan ook momenten waarop hij helemaal niet meer vooruit wil en hij gewoon met zijn voorbeen begint te kappen en te 'stekken'. Ook loopt hij wat rond te flehmen voordat dit allemaal gebeurt. De eerste keer was het tijdens het losrijden, vandaag was het bij het binnenkomen van het parcours (springwedstrijd). Het is niet dat hij me van z'n rug wil bokken of stijgeren, maar toch is het een vorm van protest. Ik vraag me af of dit zijn karakter is die even boven komt of of het een medisch probleem zou kunnen zijn. Of zijn dit hengstenmanieren die bovenkomen? Ik maak me toch een beetje zorgen.
Twee maand geleden is een fysiotherapeut geweest, deze vertelde me dat m'n paard tiptop inorde was op vlak van spieren en dergelijke. De zadelmaker is deze week langs geweest en het zadel moet ietwat opgevuld worden (gebeurt volgende week). Zijn tanden zijn 8 maand geleden verzorgd geweest. Zijn er nog dingen waar ik aan kan denken?
Indien nodig kan ik een foto posten van tijdens het stijgeren en protesteren als dit zou helpen...?
Alvast bedankt

Edit: Ohja, misschien nog wat meer uitleg? Ik rij 4-5 keer in de week een uurtje met hem, waarvan 1x springen. Ik probeer ook elke week een wandelingetje te maken in de bossen (de laatste weken is dit wel niet meer gelukt, er zaten te veel dazen). Ik rij met een dubbelgebroken watertrensje. Voor de rest staat hij dag & nacht op de weide met andere ruinen.